Inlägg från: Rymdmoln |Visa alla inlägg
  • Rymdmoln

Känner du till spelet Pokeman Go

SunBirdTrainer skrev 2016-07-20 18:59:23 följande:

Kul spel för små barn och efterblivna vuxna..

Haha vad töntigt skrivet. Det är ju superbra med ett spel som folk att röra på sig. Ännu töntigare att använda "efterbliven" som ett skällsord.
  • Rymdmoln

Tycker det är grymt kul spel. Har gått 1 mil i snitt varje dag nu i en vecka typ haha. Annars går jag bara 5 km. 

Klickerträna skrev 2016-07-20 19:04:13 följande:

Jag spelar.
    Men jag kan inte för mitt liv begripa vad det är för nötter som inte kan behålla sitt sunda förnuft och föra sig med vanlig vett och etikett.
    Att traska in i någon främlings trädgård/bostad eller köra och krocka är ju vansinnigt. Att gå ut för ett stup ännu värre.

Antar därför att dessa extremfall beror just på att dessa nötter inte haft nåt förnuft till att börja med. För SÅN extrem påverkan tror jag inte spelet i sig har. Det är inte ens något som man måste göra snabbt eller meddetsamma. Så att folk inte kan behärska sig kan man inte beskylla spelet för.

Håller med om detta. 
    I USA har det ju förutom trafikolyckor även skett rån med hjälp av spelet. Såg en artikel i aftonbladet om något gäng tonåringar som hade fastnat i ett stängsel i Södertälje..
  • Rymdmoln
    Klickerträna skrev 2016-07-20 23:17:30 följande:

Ja. Särskilt när det är en relativt stor radie man behöver befinna sig inom. De borde kunna stå utanför... Annars lägger man fan bara ner. Lite hyfs hade man ju trott att alla hade.

Tydligen har ju vissa till och med ringt på hemma hos folk...
  • Rymdmoln
    Klickerträna skrev 2016-07-22 13:32:04 följande:

Ringt på? De öppnar dörrar till andras bostäder och traskar in utan skam.

Och sådan idioti kan man inte beskylla spelet för, det ligger helt och hållet hos nötterna till människor som inte fattar bättre.

Så illa till och med. Ja vissa personer har inga gränser. Tycker det är synd hur vissa trashar spelet för det, det är ju en väldigt god idé.
  • Rymdmoln
    epikuren skrev 2016-07-22 14:37:02 följande:

Inbilla dig! Självklart har ingen gått in i någons lägenhet på grund sv spelet, så funkar det inte. Man kan inte se vart man måste gå för att fånga en viss pokemon. Ser man den, kan man fånga den där man står.

Minns att jag läste en artikel om det för ett tag sen om att något liknande hade hänt i USA. Men jag minns det som att folk hade ringt på hos folk och krävt att få komma in. Tyckte också det lät märkligt för det behövs ju inte ens.
  • Rymdmoln
    MNLU skrev 2016-07-22 17:22:33 följande:

Jag tycker det där låter som en dålig ursäkt under ett inbrott haha... Folk trycker väl på pokemonen så fort dom ser den? Hur kan man ens veta vilken lägenhet man ska gå in i?

Exakt. Det är något i den historian som inte stämmer haha :p
Svar på tråden Känner du till spelet Pokeman Go