Inlägg från: MNLU |Visa alla inlägg
  • MNLU

Känner du till spelet Pokeman Go

Det är inte bara i USA det sprids. ALLA spelar det här känns det som. Jag ser folk precis överallt. Utanför trädgårdsföreningen i gbg kan det ju hänga 100 pers som spelar. Vart jag än går så hör jag folk prata om det och nästan alla jag möter springer runt med en telefon i handen - allt från ungar till kostymnissar.
    Jag har däremot inte hört om särskilt många olyckor som beror på spelet. Iaf inte här. Jag tror att är man dum så är man och då hade det hänt en olycka förr eller senare oavsett om man spelar Pokemon eller inte...
    Själv tycker jag det är ett grymt spel. Det får folk att röra på sig, ja det får t.o.m instängda svenskar att börja prata med okända plus att det är ett sådant spel som du kan göra "i bakgrunden" av ditt liv när du ändå gör annat - på väg till affären/jobbet/träningen mm

• MNLU
    garib skrev 2016-07-21 07:00:03 följande:
    Hur fungerar spelet på vintern,blir det samma hysteri tror ni?

Garanterat inte. Även om vi hade haft sommar året om så mattas det ju alltid av efter ett tag. Gäller väl i princip allt nytt som kommer.
  • MNLU

Jag tycker det där låter som en dålig ursäkt under ett inbrott haha... Folk trycker väl på pokemonen så fort dom ser den? Hur kan man ens veta vilken lägenhet man ska gå in i?

• MNLU

Jag har två funderingar.

1. Ni som är less på spelet, varför "utsätter" ni er för pokemon-prat, tex genom den här tråden? Jag själv spelar mkt men hör inget om det alls utanför dom jag känner som spelar och fb-grupperna jag är med i. Hade jag alltså inte spelat så hade jag i princip inte sett/hört något alls om det.
    Klart jag ser att folk spelar på stan, men det kan jag ju bry mig lika mkt om som jag brydde mig om att folk höll på med mobilerna hela tiden innan... skillnaden nu är bara att jag förstår vad dom gör ...

2. Ni som påstår att folk springer in till folk osv för att dom ser en pokemon som är för långt ifrån för att fånga (läste någon kommentar om någon som faktiskt varit med om det men kan inte hitta igen den), kan inte ni visa hur det ser ut? För hos mig går det då inte att se var den är om den inte går att fånga. Och sitter det en pokemon mitt i ett hus så är det fritt fram att stå utanför och klicka på den.

och en annan tanke...nu vet jag inte hur det är ute på vischan men här i stan så tjänar man på att vara centralt, tex i parker, så folk bunkrar snarare upp sig vid 5 lures inne i stan än att springa runt på folks gårdar ute i ett bostadsområde... och om dom nu letar en ovanlig  som dykt upp "i närheten" så vet ju alla att man kan befinna sig inom en rätt stor radie, men man vet ju inte exakt var den är..man ser bara om man närmar sig eller inte. (om man inte har fuskprogram) Så om man går in på någons gård så vet man ju inte om man är på väg helt rätt.. Använder man fuskprogram så kan man ju ställa sig utanför gården -så länge det inte är en riktigt stor gård. 
    Har själv som sagt spelat mycket och inte sett en enda på opassande plats, inte heller sett någon springa runt på privat mark, och jag har inte heller sett några pokemon-olyckor trots att jag ser flera hundra spelare varje dag...

• MNLU
    Rafael90 skrev 2016-07-28 15:39:23 följande:
    1. Folk skriver om det överallt på de sociala medier jag använder så bara att undvika familjelivstrådar med rubriken hjälper inte.

2. Vad menar du att vi ska visa? Om du menar nånting i spelet så går det ju inte då jag inte har spelet själv, och samma gäller de jag känner som blivit rädda när folk ringer på och vill komma in. De spelar inte spelet själva.
    Jag menade att jag läste att någon varit med om att det varit så för henne när hon spelade. Att hon såg att den var i hennes hus men hon var tvungen att gå in för att fånga den, eller något sådant. Hittade inte kommentaren så kanske var det i någon annan diskussion jag läste det. Självklart kan inte ni som inte spelar visa :)
  • MNLU

Jag har läst artikeln,, men spelet fungerar ju inte på det sättet - därför undrade jag om någon kunde förklara vad det är dom menar...

Svar på tråden Känner du till spelet Pokeman Go