Jag har två funderingar.
1. Ni som är less på spelet, varför "utsätter" ni er för pokemon-prat, tex genom den här tråden? Jag själv spelar mkt men hör inget om det alls utanför dom jag känner som spelar och fb-grupperna jag är med i. Hade jag alltså inte spelat så hade jag i princip inte sett/hört något alls om det.
Klart jag ser att folk spelar på stan, men det kan jag ju bry mig lika mkt om som jag brydde mig om att folk höll på med mobilerna hela tiden innan... skillnaden nu är bara att jag förstår vad dom gör ...
2. Ni som påstår att folk springer in till folk osv för att dom ser en pokemon som är för långt ifrån för att fånga (läste någon kommentar om någon som faktiskt varit med om det men kan inte hitta igen den), kan inte ni visa hur det ser ut? För hos mig går det då inte att se var den är om den inte går att fånga. Och sitter det en pokemon mitt i ett hus så är det fritt fram att stå utanför och klicka på den.
och en annan tanke...nu vet jag inte hur det är ute på vischan men här i stan så tjänar man på att vara centralt, tex i parker, så folk bunkrar snarare upp sig vid 5 lures inne i stan än att springa runt på folks gårdar ute i ett bostadsområde... och om dom nu letar en ovanlig som dykt upp "i närheten" så vet ju alla att man kan befinna sig inom en rätt stor radie, men man vet ju inte exakt var den är..man ser bara om man närmar sig eller inte. (om man inte har fuskprogram) Så om man går in på någons gård så vet man ju inte om man är på väg helt rätt.. Använder man fuskprogram så kan man ju ställa sig utanför gården -så länge det inte är en riktigt stor gård.
Har själv som sagt spelat mycket och inte sett en enda på opassande plats, inte heller sett någon springa runt på privat mark, och jag har inte heller sett några pokemon-olyckor trots att jag ser flera hundra spelare varje dag...