• FruA78

IVF med start i september 2016

Hänger på här med. Gjorde vår första ivf i maj i år. Blev gravid men slutade i missfall i vecka 8. Vårt tredje missfall i rad och vid ungefär samma tidpunkt. Sett hjärtat slå två gånger men det slutar tyvärr i missfall. Har under hösten 2015 gjort tre inseminationer utan att bli gravid. Vi kommer mest troligt att byta klink för att få vara med i en studie för minska risken för missfall. Så nu väntar jag på min första mens efter missfallet så vi kan starta i september någon gång.

• FruA78
    finee skrev 2016-08-10 19:50:26 följande:

Hej på er!

Tänkte först att jag inte passade in i tråden eftersom planen var FET nu i augusti (och det är en septembertråd). Men eftersom min mens kom igår så kommer jag antagligen få utslag på ÄL-stickan en måndag. Det betyder att jag inte kan sätta in vår blastocyst sex dagar senare eftersom det är en söndag och kliniken är söndagsstängd. Så förmodligen blir det FET i september istället och då kanske jag kan vara med i den här septembertråden i alla fall! (Om det inte blir ÄL fel dag igen, har 28 el 29 dagars cykel). Egentligen hoppas jag ju att ÄL inte ska komma då den brukar, så att det ändå kan bli FET nu i augusti... men, men.

Det är i alla fall min första FET. Har tre blastocyster i frysen. Gjorde första IVF:en i maj. Plussade, men fick ett mycket tidigt missfall/kemisk graviditet. Blev helt knäckt och känner mig orolig att det aldrig ska funka. Vi är oförklarligt barnlösa och jag är rädd att det ska vara något immunproblem.

Hoppas att vi alla här inne ska lyckas! Kram <3

Beklagar missfallet. Har haft tre missfall i rad nu och även om vi sett hjärtat slå två gånger så har det ändå slutat i missfall. Orkar verkligen inte med mer missfall nu. Har gjort en missfallsutredning men ännu inte fått svar. Om de inte hittad något fel så tror jag det beror på immunförsvaret, är också oförklarligt barnlös. Kommer försöka få vara med i intralipidstudien hos Ivfklinken i Falun. Men behöver då byta klink och ev. betala själva. Har bara gjort ett ivf försök via landstinget och har två till försök kvar samt 5 blastocyster i frusen. Håller tummarna att det ska gå hela vägen för oss.
  • FruA78

Tack så mycket. Vi ska till vår klink den via landstinget den 19/8 för att se vad de kan erbjuda för medicinering. Om de endast erbjuder progresteron så kör vi inget FET utan kommer då vända oss till Falun. Så vi får se om det blir FET eller ett nytt IVF försök. Fick min första mens efter missfallet i måndags så om det blir ett helt nytt försök börjar jag i början av september. Körde korta programmet sist och det fungerade bra. Kommer ni köra ostimulerat FET?

• FruA78
    Filli89 skrev 2016-08-13 11:22:34 följande:
    Haha under mina år av Härjeri bl.a här på FL så har jag läst om många som fått det för att motverka MF, de får de även i Athen och massa andra starka mediciner även när de gäller imunförsvaret. Så eftersom ja fått två MF bad jag om att få testa det, kanske är det så att mitt blod koagulerar fort i livmodern. Hursomhelst så tyckte hon att de inte skadar att testa och de va skönt för de är inte alla som är villiga o testa.
    Vilken klink går du på? Från vilken dag ska du börja med Trombol? Håller tummarna att det hjälper med Trombol.
  • FruA78
    Filli89 skrev 2016-08-13 13:06:23 följande:
    . Jag går på ivf klinken Stockholm (st Göran) de har ett par kliniker runt om i Sthlm (Falun, Umeå, Öresund, o Stockholm,) Ja jag hoppas oxå den gör någon nytta (trombylen), de finns som sagt inga studier på att de ger effekt men har ju inget att förlora känner ja. Man börjar med trombyl samtidigt som lutinus dvs samma dag som äp!
    Tack för svaret. Jag går också på st: Görans men fundera på att byta klink till Falun för att få vara med i intralipidstudien för att ev. minska risken för missfall. Men ska till st: Göran på fredag för att diskutera hur vi ska gå vidare. Har bara gjort ett äggplock och blev gravid, slutade i missfall (tredje missfallet i rad). Har 5 blastocyster i frysen men vill inte använda de om jag inte får någon mer medicin än progesteron. Börjar bli nervös nu inför fredag, om de vill ge typ trombyl eller Fragmin så kör vi. Då blir det FET redan om två veckor. Har räknat med slutet av september men chansen finns att jag ruvar snart igen :)
  • FruA78

Okej nej jag har inte K som läkare. Har haft olika läkare varje gång men den som jag hade vid första besöket och som jag ska till igen är Å. Hoppas att hon är villig att skriva ut medicin.

Ja det verkar inte som vi kan byta klinik och få fortsätta gå via landstinget om vi väljer gå till Falun. Men är villig att betala själva. Att fortsätta utan någon medicin känns inte som ett alternativ. Hoppas att allt löser sig för oss nu.

• FruA78
    Filli89 skrev 2016-08-14 17:21:48 följande:
    Jag tycker mest du och dina lösa antagande är provocerade. Vad får dig att tro att jag inte har ringt o medelat? Jag finner inget journr så de är inte så självklart att alla kliniker har jour för den delen heller. Av ditt skrivande så framstår du sträng och främst som en besserwisser. Jag har första tiden då klinken öppnar 8:00. Lyssnar de på mitt meddelande innan det och ringer Mig så är det bra då jag bor tio minuter från klinken; sen om det drabbar andras tider kan ja helt ärlig inte göra något åt, de är dock en klink de har förmodligen haft kriser förut och vet hur de ska göra, tids kriser sker på alla arbeten och man har sina triks på hur man löser det förhoppningsvis.

Jag kan vara arg, ledsen, gråta, skratta, det förändrar inte faktumet att vi får se hur det blir imorn. Jag kan inget göra än att försöka vara positiv. Så snälla du detta är en tråd där vi stöttar och ger varandra råd när saker inte går som det ska, inte klanka ner på varandra o ha attityd. Hursomhelst lägger vi ner detta o hoppas det går bra imorn det är allt som spelar roll.
    Håller tummarna att allt löser sig för dig imorgon.

Nej de har inge journummer på ivfklinken stockholm. Har inte fått nåt sånt nummer. Jag råkade ut för överstimulering vid förra ivf:en och fick gå till gynakuten eftersom det var helg. Och fick typ en utskällning av läkaren och att de borde ha ett journummer och ville inte tror på mig men så var det. Tror inte att de har jour eftersom det är privat IVFklinik och inte kopplat till ett sjukhus.
  • FruA78
    Regnbågsdröm skrev 2016-08-14 18:42:35 följande:
    Nej, själva kliniken i sig behöver inte ge ut sitt journummer. Men däremot kan man alltid kontakta kvinnokliniken när inte ens klinik är öppen.
    Ja det var det jag gjorde men de hade inte så mycket kunskap om överstimulering vid IVF. Utan läkaren blev mest stressad och irriterad kände jag.
  • FruA78
    miamarina84 skrev 2016-08-14 20:15:15 följande:

Frua 78 lycka till i morgon kl åtta /från mig som har tid halv nio :/

Lycka till imorgon! :)
  • FruA78
    Akira Öken skrev 2016-08-14 19:34:01 följande:

Hej på er!

Vad härligt att vi är så många som kan hjälpas och och byta erfarenheter och stötta varandra på denna resa!

Jag tror att vi alla känner oro, på olika sätt. Jag tänker att det här är en tråd för uppmuntran och stöd. Här ska man kunna uttrycka känslor eller ställa frågor som man kanske inte kan fråga någon annan.

Det är viktigt att vi alla respekterar varandra och våra olikheter. Rätt för en är fel för en annan.

Jag är fortfarande inte helt med på tåget. Äktenskapet knakar ordentligt och jag vet inte hur det blir.

Hoppas att det löser sig för er. Kram
  • FruA78
    Filli89 skrev 2016-08-15 09:47:24 följande:

Hej tjejer, tack för eran omtanke det är som sagt skönt när människor förstår att man bara är människa och ibland sker det misstag som man absolut inte räknat med, och man lär sig utav det. Jag är ganska rutinerad inom denna bransch nu känner jag men vissa saker ligger inte alltid o ens händer. Hursomhelst så gick allting super. Kom in kl 8:00 och fick göra plocket på planerad tid, som ja sa så har de två timmars marginal och sprutan ska tas mellan 20:30 till 22:30 utan att det blir en katastrof men man ska ju helt klart hålla tiderna. Är bara glad att allt gick bra fick ut 10 ägg. Insättning preliminärt på torsdag men de ska se om jag kan få en blastis till helgen men de är inte säkert att de får in någon till helgen för de har stängt i vanliga fall.

Åh vad skönt att höra att allt gick bra. Grattis till 10 ägg. Håller tummarna för att de utvecklas bra. Kram
  • FruA78
    Sjöblomman skrev 2016-08-16 18:59:50 följande:
    Välkommen!
    Går du på Sophiahemmet?
    Jag gillar lördagsplock, det är så lugnt där då.

Ja, jag brukar ha väldigt ont efteråt. Det är olika från person till person, men du kan "förvänta" dig vila resten av dagen och sen att du är öm dagen efter.
    Lycka till!
    Javisst är det lugnt på lördagar. Gjorde tre inseminationer förra hösten där och två av gångerna skedde det på en lördag. Behövde bytta klink för att göra ivf via landstinget, så nu är jag istället på ivf-kliniken Sthlm.
  • FruA78
    Tatami skrev 2016-08-16 16:02:04 följande:

Hej!

Första gången jag postar här. Såg att det var en septembertråd men hoppas jag får vara med ändå, håller på med ivf nu. Har precis varit på ultraljud och fått veta att äggplockning blir på lördag morgon, 20/8 alltså. Hade 5 äggblåsor idag plus 3 små som kan växa till sig. Är 41 och första försöket så det är tydligen ett ok resultat. Nu vet jag inte om jag ska hoppas eller förbereda mig på att bli besviken. Kan man göra båda? :)

Nån som har gjort äp tidigare och kan säga om ni hade ont timmarna efter?

Välkommen! Lycka till på lördag.

Hade inte så ont efter äggplock men tog det lugnt resten av dagen. Låg i soffan hela dagen och mannen fick skämma bort mig. Behövde inget mer smärtstillande än det jag fick på kliniken. Plockade på fredagen och hade insättning på måndagen. Var ledig under Jörgen och även måndagen.
  • FruA78

Träffade vår läkare idag på kliniken för att diskutera hur vi ska gå vidare. Har gjort 1 äggplock och har 5 blastocyster i frysen. Läkaren gick till slut med på att ge lite stödmedicin vid nästa försök även om hon själv inte trodde medicinen skulle hjälpa mot missfall. Hon trodde däremot på våra embryon i frysen och talade även om att det ev. skulle räcka till syskonförsök ( jag tyckte det lät lite väl optimistiskt ) men fick upp hoppet igen. Så skönt! Det blir däremot inget FET denna månad eftersom proverna från missfallsutredningen inte är klara än. Har gått mer än 8 veckor nu. Vet inte om någon fler i denna tråd kommer att ha insättning i slutet av september. Men jag hänger kvar här och hoppas på många fina plus under tiden <3

• FruA78
    Tatami skrev 2016-08-20 13:28:59 följande:

Nu har jag gjort ÄP, är hemma om ca en timme men har väldigt ont. Tydligen ingen överstimulering, men det kan göra så ont sa dom. 6 ägg hittade dom iaf så det är jag glad för! :D Insättning på tisdag om något av dem är fint.

Vad skönt att allt gick bra. Grattis till 6 ägg hoppas att du får ett fint insatt på tisdag.
Svar på tråden IVF med start i september 2016