• Jazzgirl76

IVF med start i september 2016

Lycka till imorgon Filli89! Det kommer gå bra! De brukar alltid ha ett bra bemötande på ivf-kliniken Sthlm enligt min erfarenhet och alla kan vi glömma/missa saker. Det betyder inte att man är oaktsam eller nonchalant, bara människa helt enkelt. :)

• Jazzgirl76
    Akira Öken skrev 2016-08-14 19:34:01 följande:

Hej på er!

Vad härligt att vi är så många som kan hjälpas och och byta erfarenheter och stötta varandra på denna resa!

Jag tror att vi alla känner oro, på olika sätt. Jag tänker att det här är en tråd för uppmuntran och stöd. Här ska man kunna uttrycka känslor eller ställa frågor som man kanske inte kan fråga någon annan.

Det är viktigt att vi alla respekterar varandra och våra olikheter. Rätt för en är fel för en annan.

Jag är fortfarande inte helt med på tåget. Äktenskapet knakar ordentligt och jag vet inte hur det blir.

Bra skrivet! Det är ju därför vi har denna kanal. Jag hoppas att allt ordnar sig till det bästa för er!
  • Jazzgirl76
    39latina skrev 2016-08-19 22:59:44 följande:

Hej! Ny här och följer er alla med stort intresse! Jag är 39 år, oförklarligt barnlös och vi har försökt i 4 år. Första IVF, skall ta ägglossningspruta på lördag och plock på måndag. Vi går på St Görans, sthlm, fin personal. De sa att jag bara har 5 blåsor, men uppmuntrade mig ändå med att det är 5x så stor chans än i normala fall. 
    Kram och lycka till!

Hej, vad roligt att vi är ungefär i samma sits! Jag är oxå 39 (40 i slutet av november) och går på St Göran. Jag ska oxå ta ÄL-sprutan ikväll och ha ÄP på måndag. Vilken tid har du? Jag ska vara där 8 och plock kl 8:30. Detta är vår andra ivf.
  • Jazzgirl76
    39latina skrev 2016-08-21 21:44:02 följande:
    Då ses vi kanske imorgon! Blir också 40 i november. Hoppas du mår bra och lycka till imorgon!
    Hur gick det för dig? Det gick bra för mig, 13 ägg fick de ut mot förra gångens 6. Nu är det bara att hoppas att många blir befruktade! Förhoppningsvis får jag tillbaka två embryon på onsdag. Hur gör du? Hoppas allt gått bra! När var du där? ????
  • Jazzgirl76
    Tatami skrev 2016-08-22 11:19:12 följande:

Tänker på er som gör ÄP idag och hoppas att det gått bra!

Själv haft några jobbiga dagar med mkt oro eftersom jag haft väldigt ont och på kliniken tyckte de att jag skulle åka till akuten igen.... Jag ringde dem istället och avvaktade till idag. Och idag mår jag bättre! Har sovit massor inatt :D Har dock fortfarande svårt att röra mig.

En fråga: Jag har börjat med Lutinus, vaggisar, idag, tog den första för två timmar sedan. Skulle behöva gå på toa men är rädd att Lutinusen åker ut om jag gör det. Nån som vet hur man ska tänka runt Lutinus/toabesök?

Ingen fara att gå på toa, det som kommer ut är det överblivna. Kroppen tar upp det den behöver och släpper resten enligt min bm. Minns att jag också kände en oro för det sist. Ska börja med mina imorgon.

Hoppas att det får bra på återföringen imorgon! Vilken tid ska du dit? <3
  • Jazzgirl76
    39latina skrev 2016-08-22 12:18:06 följande:
    Åh vad kul att de fick ut så många! Vi var där 7:30 och de fick 5 ägg. Vi skall också tillbaka på onsdag. 
    Åh vad kul att det gick bra och grattis till dina ägg! Jobbigt tidigt du fick komma dit... Hur mår du nu?
  • Jazzgirl76
    39latina skrev 2016-08-22 12:57:58 följande:
    Tack mår bra. Trodde jag skulle ha ont, men inte än iaf, bara lite trött. Hur mår du?
    Skönt att du mår bra!
    Har faktiskt inte alls mått bra idag efter plock
    Har ont och mår illa. Har tagit alvedon och typ legat hela dagen i soffan med värmekudde på magen... Hoppas d känns bättre imorrn när jag ska jobba på nya jobbet. Vill ju inte berätta för kollegorna...
  • Jazzgirl76
    Tatami skrev 2016-08-22 13:42:11 följande:
    Tack! 3 av 6 ägg hade befruktats, och 2 ägg delat sig ok efter två dagar. Ska sätta tillbaka imorgon dag 3, så jag får reda på imorgon om något överlevt natten.... Jag frågade om det gick att frysa nåt av dem om både skulle vara ok, men de sa att de bara frös blastocyster så det måste odlas mer först. Fryser man inte vanliga embryon också, nån som vet?
    Kul att flera befruktades! Nu håller vi tummarna att de klarat sig längre! <3
  • Jazzgirl76
    Tatami skrev 2016-08-23 09:25:30 följande:

De ringde imorse och sa att båda mina embryon såg bra ut! Ska sätta in ett kl 13. Nu är jag på flygplatsen och lite nervös, fast på ett bra sätt :)

Åh vad skönt att höra! Berätta sen om hur det har gått! Håller tummarna!
  • Jazzgirl76
    39latina skrev 2016-08-27 09:12:39 följande:
    Gick inte jättebra.

ÄP i måndags och de skulle sätta in på onsdagen. De skulle ringa vid 10 på ons om det inte blivit något, så var spänd som en fjäder hela ons fm. De ringde inte så glada i hågen åkte vi till kliniken efter lunch.

Plockat 5 ägg, 3 mogna och befruktade och 2 embryo. 1 hade slutat dela sig på morgonen. Satt redo i den stora stolen och läkaren satte in katetern och sa att hon var färdig för det fina embryot, men embryologen var tyst och inget hände. Visade sig att det andra embryot också slutat dela sig Rynkar på näsan

Bästa läkaren hade vi som tog hand om oss, pratade och informerade. Hon sa att jag satt ju där och vi kunde sätta in. Det var en minimal chans att det var ett långsamt embryo. Högst 1 % chans, men om vi slänger så blir det 0 %.

Så nu är jag 1 % gravid, iaf fram till mens
    Å vad ledsen jag blir för er skull! Men kan förstå att man i det läget gör allt. Jag skulle också valt att få insättning - det kan ju faktiskt vara ett mirakelembryo! Oavsett så hade det ju räknats som ett försök antar jag, i alla fall så är det plocket som räknar på min klinik. Håller tummarna stenhårt för er och önskar lycka till!! Kram
  • Jazzgirl76
    Filli89 skrev 2016-08-27 16:07:56 följande:
    Är inte varje insättning ett försök?
    Jag går ju på st Göran och där var de på väg att avbryta för att mina blåsor inte växte på dig som de skulle förra ivf och för att det inte skulle räknas som ett försök så jag tolkade det som att plocket då räknas som försöket. Men är ju inte helt hundra...
  • Jazzgirl76
    Sops skrev 2016-10-18 08:21:49 följande:
    Jag har fortfarande inte fått ägglossning, 5 dagar sen än så länge :/ 

Det där jäkla progesteronet alltså! Om jag slipper ta det nästa gång så kommer jag jubla
    Be din klinik att göra ultraljud på dig. Jag missade nämligen några ägglossningar pga teststickorna då de tydligen ibland inte ger utslag pga just progesteronet. Hoppas du inte missat din!
  • Jazzgirl76
    Sops skrev 2016-10-18 18:49:32 följande:
    Tatami skrev 2016-10-18 14:04:40 följande:Det verkar som att ägglossningen kan vara lite sen efter att man tagit hormoner, för du hade gjort det förra cykeln eller hur? Men som andra säger, gör VUL och dem kolla om du haft ägglossning.

Förra gången hade jag inte lika mkt känningar av progesteronet, denna gången är det nästan så jag tar värktabletter för att det värker så. 5 dagar sedan äggplock nu, RD3.
    Kanske en dum fråga, men kan de se för hur länge sedan jag i sånna fall hade ägglossning? Annars är det ju lite onödigt att kolla. Jag har haft väldigt tydliga ägglossningstest de två senaste månaderna, så då borde det inte krångla nu.
    Har enbart tagit progesteron nu, gjorde äggplocket i juni :)

Jag tänker mer att de kan se när du får om du inte fått än då de mäter blåsorna men annars kan de ta ett blodprov för att se om du redan har lossat.
  • Jazzgirl76
    Sops skrev 2016-10-19 14:06:43 följande:
    Jag ringde kliniken och fick komma dit idag faktiskt. Ägglossning är på g, har inte fått någon glad gubbe men när jag tog ut teststickan så var strecket mycket starkare så det blir säkert omslag imorgon. Hade en äggblåsa på 19mm så det trodde läkaren också :)
    Vad bra! Då håller vi tummarna nu då! <3
  • Jazzgirl76
    Olidligaväntan skrev 2017-02-26 21:00:21 följande:

Jag var och gjorde FET i torsdags, ett 6dagars som dom sa såg jättefint ut och som var påväg ur skalet. Låter ju bra, men jag vågar inte hoppas längre.

Vi gjorde också FET fast med 5-dagars som var på väg att kläckas. Jag är nu gravid i v.7+3. Hört flera som lyckats när embryot varit på väg att kläckas. Hoppas det funkar även för er nu!
Svar på tråden IVF med start i september 2016