39latina skrev 2016-08-27 09:12:39 följande:
Gick inte jättebra.
ÄP i måndags och de skulle sätta in på onsdagen. De skulle ringa vid 10 på ons om det inte blivit något, så var spänd som en fjäder hela ons fm. De ringde inte så glada i hågen åkte vi till kliniken efter lunch.
Plockat 5 ägg, 3 mogna och befruktade och 2 embryo. 1 hade slutat dela sig på morgonen. Satt redo i den stora stolen och läkaren satte in katetern och sa att hon var färdig för det fina embryot, men embryologen var tyst och inget hände. Visade sig att det andra embryot också slutat dela sig
.
Bästa läkaren hade vi som tog hand om oss, pratade och informerade. Hon sa att jag satt ju där och vi kunde sätta in. Det var en minimal chans att det var ett långsamt embryo. Högst 1 % chans, men om vi slänger så blir det 0 %.
Så nu är jag 1 % gravid, iaf fram till mens
Å vad ledsen jag blir för er skull! Men kan förstå att man i det läget gör allt. Jag skulle också valt att få insättning - det kan ju faktiskt vara ett mirakelembryo! Oavsett så hade det ju räknats som ett försök antar jag, i alla fall så är det plocket som räknar på min klinik. Håller tummarna stenhårt för er och önskar lycka till!! Kram