• Juliii86

IVF med start i september 2016

hejsan! 
    Jag ska för första gången göra IVF och ska ha mitt första möte på onsdag. Hoppas att det är ok att jag smyger mig in här ändå fast än jag inte på börjar min ivf i september. Jag skulle egentligen börjat med ivf i september men jag ringde för att sätta mig på kortvarsel och fick en tid redan i juni men kunde dock inte juste den datumet så skickade hem ett brev att jag har en tid i augusti istället.
    Är så nervös inför mötet och samtidigt så glad att äntligen händer det något. Började med pergo 2014 då jag har försökt få barn sen jag var 22-23 vilket har resulterat till 4 mf men ingen graviditet sedan dess. Efter 3 misslyckade försök med pergo så skickade läkaren remiss till sahlgrenska. Min mens är ju inte världens bästa just nu. Den har varit mycket oregelbunden och har börjat blöda i många månader tills jag kollade upp mig och det visade sig att jag hade polyp och därav blev jag opererad. De tog bort två polyper som var ofarliga vilket kändes skönt men ändå fortsätter mensen vara konstig och blöder none stop. Efter operationen så har jag bara haft mens två gånger.. Sjukt störrigt för vi har inte kunnat försöka själva på grund av det.

• Juliii86
    Akira Öken skrev 2016-08-06 21:53:00 följande:
    Självklart får du vara med!

Låter tufft.
    tackar ! Ja det är tufft men men sånt är livet ????
  • Juliii86
    Trädgårdstomten skrev 2016-08-10 08:53:42 följande:

Håller på med ivf. Äggplock igår, så nu extremt nervös väntan på att se om något blev befruktat. Blev "bara" 3 ägg men behövs ju bara 1 för graviditet :) håller hoppet uppe

lycka till =) hoppas att det blir en liten!
  • Juliii86

Hm, nu när jag läser era inlägg om hur man ska ta sin spruta för eget och jag tror inte jag har fått information om att man ska vänta några minuter efter man tagit ut från kylen. Tur att jag har läst era kommentar för då funderar jag ringa tillbaka och fråga. Jag vill göra rätt med mina behandlingar.

Filli89: Hoppas att det har löst sig för dig och att det kommer bra på måndag. Vi håller tummarna för dig!

• Juliii86
    Akira Öken skrev 2016-08-14 19:34:01 följande:

Hej på er!

Vad härligt att vi är så många som kan hjälpas och och byta erfarenheter och stötta varandra på denna resa!

Jag tror att vi alla känner oro, på olika sätt. Jag tänker att det här är en tråd för uppmuntran och stöd. Här ska man kunna uttrycka känslor eller ställa frågor som man kanske inte kan fråga någon annan.

Det är viktigt att vi alla respekterar varandra och våra olikheter. Rätt för en är fel för en annan.

Jag är fortfarande inte helt med på tåget. Äktenskapet knakar ordentligt och jag vet inte hur det blir.

Jag hoppas också det löser sig för er!
  • Juliii86
    Tatami skrev 2016-08-20 13:28:59 följande:

Nu har jag gjort ÄP, är hemma om ca en timme men har väldigt ont. Tydligen ingen överstimulering, men det kan göra så ont sa dom. 6 ägg hittade dom iaf så det är jag glad för! :D Insättning på tisdag om något av dem är fint.

vad skönt att höra att det gick bra för dig :) lycka till på tisdag, det kommer gå bra.

Blir så avis :( Jag har inte ens börjat med sprutorna. Jag ska ta provera den 14:e sept då jag fick nyligen min mens när jag var på första möte med läkaren (mensen är oregelbunden) och de tyckte att jag skulle vänta ett tag till. Oavsett så måste jag höra av mig om mensen kommer innan dess.
  • Juliii86
    Tatami skrev 2016-08-20 13:57:04 följande:
    Håller tummarna för att du får börja hormonbehandling snart! Jag har väntat sen i maj, min första behandling avbröts i onödan och sen hade jag en cysta två cykler. Så jag vet hur otålig man kan känna sig.
    Tack! Åh vad tråkigt att du fick vänta så länge :( Det måste varit jätte jobbigt! Ja, väntetid är ju inget roligt alls, dagarna går ju jätte segt.
  • Juliii86

Jag har suttit och läst igenom allt ni har skrivit och jag vill bara skicka mina lycko piller till er alla som väntar på gravtest! Hoppas att det blir en stor fet plus till er alla samt att jag håller mina tummar och tår. Hejja hejja tjejer!

• Juliii86
    Filli89 skrev 2016-08-31 22:12:01 följande:

Hej tjejer mens idag och negativt test som förväntat. Ja börjar tro att detta inte kommer gå vägen för oss nånsin. Är så ledsen just nu vill Ba dööö!!!! Livet känns så hopplöst och man känner sig så misslyckad gång på gång att Man inte kan ge de ens kropp är gjord för när alla runt omkring en blir med barn bara man tittar på de så kan maj inte ens lyckas trots stt Man får allt klart!

Aja de bara acceptera läget ursäkta mitt gnäll är bara så nere.

Jag beklagar verkligen :( Förstår att du känner dig ledsen och det är ingen fara, ibland behöver man prata ut om saken.. vi finns här för dig om du vill prata. Stor kram till dig!
    Tatami skrev 2016-09-01 10:03:27 följande:

Nu ska jag sprida lite glädje och hopp i tråden. Jag plussade idag, ca 1-2 dagar innan bim! Så otroligt glad, vet inte om jag fattat det än riktigt :D

Jag gjorde ivf, korta protokollet, har måttligt förhöjt prolaktinvärde, läkarna avbröt mitt första försök därför, jag fick då en cysta/follikel som låg kvar i flera cykler men till slut fick jag börja igen när den var borta. På andra ultraljudet såg de 5 äggblåsor och 3 små. På äggplocket togs det ut 6 ägg. 3 befruktades men bara ett ville dela sig som det skulle. Det fick jag tillbaka. Jag är 41 år och hade massa odds emot mig, men det gick ändå. Det är verkligen så att det bara behövs ett bra ägg :)

Nu börjar nästa period av väntan, risken för missfall är ju tyvärr väldigt hög, speciellt såhär i början. Men nu ska jag vara glad ett tag!

Åh!!! Vad roligt :D:D:D Stort grattis! Tack för att du ger oss hopp i tråden.
  • Juliii86
    Tatami skrev 2016-09-04 13:23:32 följande:
    Idag har jag inte ont i brösten längre. Tog ett test som var planerat, för att se att det var starkare än tre dagar sedan. Det var jättesvagt... Så nu börjar jag förbereds mig mentalt på att det kan bli missfall :( Kanske blir fler ivf-trådar i framtiden....
    åh tatami :( men testade du med samma gravtest? Det kan ju vara så att det är olika känslighet på gravtest. Hoppas inte det är tidig missfall :( kram på dig
  • Juliii86
    Tatami skrev 2016-09-05 07:52:33 följande:

Idag var graviditetstestet helt blankt, negativt. Har inte fått nån blödning men antar att det kan bli så om man tar progesteron. Officiell testdag på fredag men jag tror knappast det skulle bli positivt igen. Tidigt missfall, check. Ny ivf om ca 1 mån antar jag.

Hur går det för er andra?

jag beklagar verkligen för ditt missfall :( stor kram!
  • Juliii86
    Tiiffany skrev 2016-09-07 08:57:36 följande:

kl 11 idag har jag mitt allra första IVF möte, spännande! 

Åh vad roligt :) lycka till på möten!
Svar på tråden IVF med start i september 2016