• Tatami

IVF med start i september 2016

Hej!

Första gången jag postar här. Såg att det var en septembertråd men hoppas jag får vara med ändå, håller på med ivf nu. Har precis varit på ultraljud och fått veta att äggplockning blir på lördag morgon, 20/8 alltså. Hade 5 äggblåsor idag plus 3 små som kan växa till sig. Är 41 och första försöket så det är tydligen ett ok resultat. Nu vet jag inte om jag ska hoppas eller förbereda mig på att bli besviken. Kan man göra båda? :)

Nån som har gjort äp tidigare och kan säga om ni hade ont timmarna efter?

• Tatami

Tack! Jag gör IVF på Stork-kliniken i Danmark, himla bra att de har lördagsöppet :) Jag har bokat flyg tillbaka redan 3 timmar efter ÄP så jag hoppas jag orkar röra på mig :P Som tur är är det söndag dagen efter = inget jobb för mig.

• Tatami
    Filli89 skrev 2016-08-16 20:31:10 följande:

Ringde klinken idag, hon sa att alla ägg har befruktats förutom ett som var omoget. Får se hur alla utvecklar sig dock. Insättning är preminiärt på torsdag men att de ringer om de sätter in 5 dagars och isf på lördag. Visste Ey att de gjorde insättning på helger men tydligen gör det det ibland.

Åh, kul, hoppas att det går bra då och att du får ett "lucky egg" :)
  • Tatami

Jag tog min ägglossningsspruta igår kväll, ska plocka ägg imorgon bitti. Jag har nu på kvällen fått mer och mer ont, det har varit ömt hela tiden men nu gör det så ont att jag knappt kan röra mig, mkt värre än mensvärk. Och det blir sämre, trots alvedon. Har ni som gjort ivf tidigare känt så? Kan det göra så ont utan att nåt är fel? Orolig.

• Tatami
    Sops skrev 2016-08-19 21:46:21 följande:

Jag hade väldigt ont efter ägglossningssprutan också, jag blev överstimulerad så det hade nog med det att göra. Kanske lika bra att kolla upp det om du har såpass ont?

Vad gör man åt det då, såhär en fredagkväll? Räcker det inte att jag tar mig till kliniken imorgon bitti? Vilar man inte bort sånt ändå? Kommer bli jävligt ledsen om jag måste avbryta nu alltså. Funderar på vad som gör ont, tror ni det kan vara en äggblåsa som har spruckit? Kan känna på utsidan att äggstockarna är väldigt svullna för de är "hårda". Finns inget journummer till kliniken annars skulle jag ringt dem.
  • Tatami

Nu har jag gjort ÄP, är hemma om ca en timme men har väldigt ont. Tydligen ingen överstimulering, men det kan göra så ont sa dom. 6 ägg hittade dom iaf så det är jag glad för! :D Insättning på tisdag om något av dem är fint.

• Tatami
    Juliii86 skrev 2016-08-20 13:43:56 följande:

Blir så avis :( Jag har inte ens börjat med sprutorna. Jag ska ta provera den 14:e sept då jag fick nyligen min mens när jag var på första möte med läkaren (mensen är oregelbunden) och de tyckte att jag skulle vänta ett tag till. Oavsett så måste jag höra av mig om mensen kommer innan dess.

Håller tummarna för att du får börja hormonbehandling snart! Jag har väntat sen i maj, min första behandling avbröts i onödan och sen hade jag en cysta två cykler. Så jag vet hur otålig man kan känna sig.
  • Tatami

Vad gulliga ni är som hejar på mig och mina ägg <3

Lycka till ni som ska plocka på måndag!!

• Tatami
    Filli89 skrev 2016-08-20 23:40:41 följande:

Hej! Jo det gick bra ruvar på en fem dagars blastocyst nu. Embryologen klargjorde hur det gick till med embryona. 10 från början,9 ägg 8 befruktades, då när jah var där hade två av de 8 blivit till blastisar som hon fryste hon sa att de resterande 6 oxå kommer frysas under dagen om det klarar sig. Så nu är det bara att vänta o se. Har td 2/9.

Spännande!! Lycka till :D
  • Tatami

Vill bara säga att man kan ha väldigt väldigt ont innan/efter ÄP med svullna äggstockar, ryggont, knappt kunna röra sig, illamående, kissproblem och hjärtklappning utan att det är överstimulering. Kom just hem från ett besök på gynakuten efter att ha blivit ditskickad av sjukvårdsupplysningen. Lite blödning/vätska i buken men "bara" smärta, fick rent morfin i tablettform med mig hem och mer utskrivet. Hade absolut ingen aning om att det kunde göra såhär fruktansvärt ont, det står ju ingenstans.

Väldigt skönt dock att inget är "fel" och jag kan fortsätta med ET på tisdag. Även om det är svårt att tro att detta är normalt. Nu ska jag försöka få tiden att gå, och distrahera mig med något, för sova går inte alls när man spänner hela kroppen i smärta.

Svar på tråden IVF med start i september 2016