• loppi

IVF med start i september 2016

Hej igen,

Gick till den äldre tråden för att hitta ER.

Ins
    ättning imorgon, har 3 st tre-dagars och min engelska klinik vill sätta in alla. Vet dock mer än väl att det kanske inte är 3 imorgon.
    Fick 5
    ägg i senaste plocket, som genomfördes med riktigt mycket bedövning att jag somnade och drömde. Åkte sedan i vanlig ordning själv till jobbet (genom helt london i tunnelbanan)och jobbade resten av dagen, vilket kanske inte var skitsmart såhär i efterhand.

K
    änns scary! Har aldrig haft 3 ägg tillgodo innan. Slutade helt med gluten, för 2 månader sedan, då jag fick höra om en tjej som det funkade för. Oavsett hur det går imorgon kommer jag att fortsätta med det. Ett kvar på 3-packet och sedan vet jag inte om vi går på donations ägg eller adoption.

Loppi,
    3-e IVF f
    örsöket, 40 år, gift, bor i London

• loppi
    Regnbågsdröm skrev 2016-08-26 06:21:49 följande:
    Välkommen tillbaka min vän. Håller alla tummar för dig!
    Tack! Ett a-grade, ett b-grade och ett d-grade.. spännande blandning! Test datum 7 September...vi  får se hur det går! 
  • loppi
    39latina skrev 2016-08-26 08:48:24 följande:

@loppi - Spännande! Lycka till!

Tack! Skall bli kul att vara med i matchen igen!
  • loppi
    Tatami skrev 2016-08-26 16:36:01 följande:
    Det låter ju hoppfullt med 3 tre-dagars! Själv hade jag aldrig klarat att jobba efter äggplocket, tog mig knappt hem för jag hade så ont :/ Skönt att inte alla känner så! Lycka till nu med återföring och väntan!
    Jag var allt lite snurrig, men ville inte ta en ledig dag :)! Vi får se hur det skall bli kul att vara med i gruppen igen. 
  • loppi
    Filli89 skrev 2016-08-27 00:16:45 följande:
    De där med hur många man får tillbaka utomlands är helt sjukt faktist. Fick två på första ET och tre på fet. De ville sätta tillbaka 4 men en klarade inte upptiningen. Graviditet på ET men fick mens samma dag som td (tog blod prov) fet blev inget trots med tre embryo. Jag var livrädd o tänkte va fan, tänkte om alla tree skulle fästa men de hade någon förklaring och jah var desperat. Två år senare sitter på samma båt.
    Ja, jag tror inte alla fäster! Men om iaf ett gjorde det så vore det ju kul. Vi får se helt enkelt. Tredje gången jag ruvar, det är en kul känsla bara det.
  • loppi
    Regnbågsdröm skrev 2016-08-27 17:31:27 följande:
    Ja, det är sjukt orättvist. Har tänkt på det många gånger. Särskilt eftersom vårt första försök slutade innan insättning.
    I London kör dem en annan taktik, man får böta £400 om man avryter ett försök! Vilket vi fick göra en gång, då maken blev inlagd på sjukhus & fick opereras mitt i allt. Jag var så bitter... och arg!
  • loppi
    Filli89 skrev 2016-08-28 00:52:12 följande:
    Jaa, Man vet aldrig var känningarna kommer ifrån. Jag känner mig ogravid iaf Mina bröst ömmar ingenting. Vi fick 8 embryon och av de blev 7 blastisar så de känns lite som en tröst om detta inte funkar. Men vill helst slippa det. Lycka till du med. Tycker det borde vara vår tur nu men men.
    Känner mig också ogravid. Man får ju så mycket symptom ändå av allt man stoppar i sig.

Är det någon som testar baby aspirin, 75mg, för ökat blodflöde till livmodern? Jag gjorde det den här gången. 
  • loppi
    Filli89 skrev 2016-08-29 11:23:51 följande:
    Ja verkligen . Nu är jag inne i panik dagarna då allt som rinner känns som mens. Vågar inte gå på toa o kolla haha men å andra sidan de blir som de blir.

Har aldrig hört talas om baby aspirin. Har du fått de av läkaren lr? Tar lutinus och trombyl o de är blodförtunnande.
    Jag tar:
    Prednisolone 10mg, Utrogestan 600mg (progesteron ampuller), Clexane 40 mg som är blodförtunnande.

Nej, jag läste om baby aspirin, började ta det, kollade med min sjuksköterska och hon sa ta det absolut, men på morgonen om du tar Clexane på kvällen. I England köper man det receptfritt på boots.
  • loppi
    Filli89 skrev 2016-08-29 12:30:59 följande:
    Aha okee du gör alltså allt utomlands därav medicinerna. Fick clexane oxå utomlands. Finns de i Sverige då? Baby aspirin alltså?
    Inte en susning! Jag har bott utomlands +10 år, så jag gör det hemma, eftersom jag bor här :). 
  • loppi
    Filli89 skrev 2016-08-29 13:12:40 följande:
    Aha okee lycka till. Ruvar du nu lr och isf vilken dag är du på?
    Inte lätt att veta. Gjorde plocket den 24e och insättning den 26e .. så jag antar att jag är på dag 4.  
  • loppi
    Tatami skrev 2016-08-29 15:37:35 följande:
    Åhå, då är det nu i dagarna som ditt embryo kan fästa sig då! Hoppas det gör det och att allt känns bra :)
    Tack! Det har bökat lite i underredet. Men nu är det tyst. Sist började det blöda precis vid test dag. Har inget jättehopp, men visst vore det kul.
  • loppi
    vinterbebis12 skrev 2016-08-29 23:45:31 följande:

Loppi: testade baby aspirin i naturlig cykel. Satte igång en blödning så tror absolut att det påverkar blodflödet. Jag vågade dock aldrig testa i samband med ivf.

Jag började spraya i lördags. Har dock någon slags mellanblödning så behöver utesluta ev orsaker till den innan vi plockar ägg.

Till er som kämpar och har gjort det länge. Känner med er och har varit där ni är. Ge inte upp! Våra två första ivfer gav få befruktade och inget resp två tvådagars till frysen (som ej klarade upptining). Då trodde vi att vi aldrig skulle ens bli gravida men tredje ivfen gav fem befruktade och två barn från samma äggplock.

Tack för att du delar med dig om Aspirinen. Spännande är det,och googlar man ivf och aspirin är det många som blivit rekommenderade det av sina läkare utomlands.

• loppi
    Ashurst Klara skrev 2016-09-03 08:21:56 följande:

Ett skepp kommer lastat med ett glatt besked som förhoppningsvis kan ge lite hopp:

Jag fick två streck på stickan i morse! På tredje ivf-försöket. Efter två färska och ett fryst misslyckande var jag helt säker på att även det sista skulle gå åt skogen. Jag har varit SÅ nere och SÅ deppig. Vi har ställt oss i adoptionskö och planerat resor till våren. Men så blev det två streck på stickan till slut. Det är verkligen ett lotteri! Men varje gång man drar en lott så har man faktiskt en chans till vinst. Så fortsätt dra era lotter! Kram och lycka till!

På vilken ruvdag är du?

Tog ett tidig test i morsse, ruvdag 9, negativt. Testdag p
    å onsdag, men jag har inga större förhoppningar att de 3 blastisar som sattes in klarat sig. Känner inget heller i kroppen alls längre.
Svar på tråden IVF med start i september 2016