Filli89 skrev 2016-09-01 22:38:37 följande:
Gällande dr Nie. Har du varit hos henne förr? Vill gärna kontakta henne men har läst lite om henne. Låter lite som hookus pokus med äta duvor o grejer haha.
Jag var där för typ 2 veckor sen. Det är väldigt viktigt att man träffar henne på mensens första dag (om det gäller fertilitet alltså). Så jag har bommat henne i 2 månader under semestern. När jag kom dit var det bara kvinnor i väntrummet... typiskt tänkte jag lite fördomsfullt men sen kom det mer och mer folk. Det verkar vara hur många som helst som går dit, alla åldrar, män, kvinnor och barn. Var fullt inne på själva mottagningen också.
Kostade 150 kr i konsultation. Läser puls och tittar på tungan. Lite hokus pokus är det ju men om det funkar så... Läs lite om TCM, om olika organs involvering i menscykeln osv. Låter på nåt sätt logisk.
Hon sa faktiskt det där med att äta duva. Det har jag glömt bort. Kanske göra nåt sånt till helgen ;-D. Finns visst att köpa i Östermalmshallen.
Behandligen sen hos henne i 7 dagar kostar 3500. Då jag tidigare gick på akupunktur kostade det 500 kr per gång förutom en gång då det kostade 850 (helg).
Jag orkar inte experimentera mer med kosten utan att veta vad mitt "problem" är (enl TCM). Har uteslutet gluten o rött kött, men i våras uteslöt jag även socker, laktos, alkohol, kaffe gick på akupunktur men orkade inte hålla i det sen när det vart sommar. Är ju lättare om nån säger åt en "uteslut detta pga... osv"