• Sjuttiosjuan

IVF med start i september 2016

Hej på er! Helt ny både på familjeliv och på ivf, känns dock skönt att kunna gå in här och läsa om alla era erfarenheter???????? vi gör vår första ivf nu och hade äp i tisdags. Fick bara ut ett endaste ägg men det blev iallafall befruktat och nu hoppas jag inte att dom ringer idag och säger att det inte delats????Har dock inte så höga förhoppningar då vi bara har en liten chans,men ändå skönt att vara ett steg längre närmare att få barn.

Hoppas det går bra för er alla?????

• Sjuttiosjuan
    hope88 skrev 2016-09-22 15:06:25 följande:

Välkommen! =) Håller tummar och tår för ert ägg <3

Tack snälla!

Var på ET idag, inget optimalt embryo enligt embryologen men hon bedömde att det ändå fanns en liten chans:) 6 celler hade det men hon ville egentligen att der skulle ha 8. Nu får vi vänta och se!
  • Sjuttiosjuan
    Sjöblomman skrev 2016-09-23 16:54:31 följande:

Ok. Mina två har 4 respektive 6 celler... är det tvådagars?

Vet inte hur dom räknar men tog ut dom i tisdags:) så antar att det räknas som 3 el 4 dagar?

Har väldigt dålig koll tydligen:)

• Sjuttiosjuan
    Lee*** skrev 2016-09-23 16:45:47 följande:

[quote=76995630][quote-nick]Sjuttiosjuan skrev 2016-09-23 16:22:24 följande:[/quote-nick]Tack snälla!

Var på ET idag, inget optimalt embryo enligt embryologen men hon bedömde att det ändå fanns en liten chans:) 6 celler hade det men hon ville egentligen att der skulle ha 8. Nu får vi vänta och se![/

Var det ett tredagars? Förra ivf fick jag en 8 cellig den andra var 6 cellig men odlades vidare o tom kunde frysas in. Så det kan vara ett väldigt bra embroy trots allt

Antar att det räknas så? Plockade ut det i tisdags:)
  • Sjuttiosjuan
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-23 20:52:05 följande:

Fast jag tror de kollar. Det tar inte mer en fem minuter. Särskilt inte om det bara fanns en äggblåsa att mäta.

Jag förstår att du är ledsen, men förhoppningsvis växer de till sig och du bildar också fler blåsor. Jag tror på er! Stor kram!

Ja, upp med hakan, det finns hopp än.

Vi fick ju bara 3 blåsor, ett ägg ut och det återinfördes idag. Vi håller alla tummar för dig!
  • Sjuttiosjuan

Ja, det är ju inte superenkelt att hålla det hemligt med alla koller man ska gå på. Vi bor söder om Stockholm och fick hjälp på akademiska i Uppsala så det tar ju typ 5 timmar att åka på ett ultraljud:) Jag är frisör och egenföretagare så inte så lätt att boka kunder kring eventuella UL, äggplock, ET osv.Jag fick ta ledigt en hel vecka.. Men vi får ju vara glada som får hjälp av landstinget ändå:)

Hoppas jag slipper åka tillbaka dit mer!!

• Sjuttiosjuan
    Emmis84 skrev 2016-09-26 16:22:12 följande:

Jag är på ruvardag 10.. Inte långt kvar nu

Hur går det för er alla ruvare?

Någon som har tjuvtestat?

Vad spännande!! Jag är bara på dag 3 och jag kommer definitivt inte kunna låta bli att tjuvtesta:)
  • Sjuttiosjuan

Det gick tyvärr inte vägen för oss heller:( Mensen kom igår på RD 11.. Känns ändå som en vinst att vårt enda ägg blev både befruktat och delat. Hoppas jag får mer hormoner till nästa gång så vi får ut lite fler ägg att välja på! När kan man köra på igen ni som har gjort flera behandlingar? Vill ju gärna börja redan nästa mens men det får man inte va?

Grattis till er som plussat och kramar till er med minus, snart måste det vara vår tur!!!

• Sjuttiosjuan
    Filli89 skrev 2016-10-05 14:19:20 följande:

Beklagar vännen.. Men man får inte ge upp när man kommit så här långt. Man blir nere men man får snabbt tillbaka krafterna på nått sätt i den här resan. Du verkar ändå positiv, o det är super bra..

Efter ET får man tyvär vänta in en naturlig mens, så inte denna blödning utan din nästa mens. Det är efter FET som man får köra på mens efter mens. hoppas det blir ett pluss nästa gång för oss båda. Kram

Tack! Ja, känner mig faktiskt rätt okey, det var ju vårt första försök:) Fick en tid nästa vecka så vi kan sätta igång så fort nästa mens kommer! Vi får kämpa vidare helt enkelt, skam den som ger sig!
  • Sjuttiosjuan
    Sjöblomman skrev 2016-10-05 17:32:18 följande:

Skönt att du känner dig ok trots allt! KRAM

Dock är jag väldigt tveksam till att ni får starta direkt vid nästa mens. Har hittills aldrig hört en klinik som tillåter det när det gäller IVF, vid FET kan man sätta igång direkt.

Det handlar om att de måste se att kroppen är återställd och att den fungerar som den ska.

Troligen kommer ni planera inför nästa försök under besöket nästa vecka, det är ju inget som hindrar det.

Jag kan ha fel, men jag tror inte de. Har varit i IVF karusellen i två år nu...

Jag förstod det som om jag kunde börja vid nästa mens eftersom vi kollade på tider senare i okt och då sa hon att det var lite riskabelt eftersom mensen redan kunde kommit då? Jag är också lite äldre och fyller 40 i början av januari så vi hinner inte med fler försök på landstinget. vet inte om dom tar hänsyn till det men hoppas. Jag går på akademiska i Uppsala, kanske olika från klinik till klinik?

Vi får se! Annars får vi söka oss vidare privat på någon klinik i Stockholm.

Kram
Svar på tråden IVF med start i september 2016