Inlägg från: Förhoppningsvisförälder |Visa alla inlägg
  • Förhoppningsvisförälder

IVF med start i september 2016

Hej, hoppas det är ok att jag som man hoppar in i den här tråden!?

Jag och min sambo har försökt att få barn den "naturliga" vägen i ca 2 år, innan vi sökte hjälp förra hösten. Vi håller nu på med vår första IVF sen i början av september. Kort cykel. Var på äggplock för en vecka sedan och gjorde ET i måndags på ett 3 dagars embryo. Vid äggplock fick vi ut 10 ägg var av 7 st var mogna. 4 st hade blivit befruktade. Vi hoppades få något till frysen men fick papper idag att de tre som sparats inte hade delat sig ordentligt... Så nu hoppas vi bara på det som sattes in... känns lite jobbigt då min sambo fått vara hemma mycket efter äggplock då hon haft ont.

Till saken hör också att det nog är mest jag som vill ha barn. Min sambo tycker att vi har det bra som vi har det och har nog aldrig riktigt känns något för barn. Hoppas det går vägen denna gång då jag inte vet om hon vill gå igenom detta igen.... =(

Är iallafall glad för att hon gör allt detta för oss...

Lycka till alla ni som försöker få en till i familjen! =)

Hej, vi har berättat för våra chefer samt närmaste arbetskompisarna. Känns som om vi har stöd från alla... Ruvardag 8... TD den 5 oktober.... Så jobbigt att vänta! =(

Sjöblomman skrev 2016-09-26 14:42:02 följande:

Det kan lika gärna bero på lutinus eller att livmodern växer. Hys hopp!

Får hoppas att det är Så! =) hoppet är det sista som lämnar en... =)
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-26 15:15:39 följande:

Vet hur jobbigt det är. Men tänk på att progresteronet hon tar ger gravidsympton. Så ingen mening att analysera symptomen ändå egentligen. Jobbigt, men helt sant. Stor kram och lycka till!

Så kan det nog vara! =) tack för omtanken =)
    Sops skrev 2016-09-26 18:29:12 följande:

Idag var min riktiga testdag, fick upp "Gravid 1-2" på det digitala och borde ha fått upp "Gravid 2-3" eftersom jag fick en blastocyst insatt. Har även haft en väldigt kraftig "mensvärk" hela dagen idag som inte vill gå över så känner mig lite deppig ändå. Känner inte alls igen det här onda från min tidigare graviditet, det känns inte rätt helt enkelt :/

Håll modet uppe, allt är nog positivt ska du se! =)
    Hejhopp132 skrev 2016-09-27 10:13:21 följande:

RD 13..

Igår fick jag en ljusrosa flytning på trosskyddet och blev orolig, försökte tänka positivt då jag läst att det inte behöver vara någon fara. Nu på morgonen hade det gått över till en mer blodig dock inte mensliknande flutning. Jag blev jätte orolig/ledsen och rotade fram en gravidsticka från Apoteket och den visade "ej gravid"

Så, ja.. Fail i den här icke familjen ????

Vad gör man nu? Hur berättar jag för min sambo som igår för första gången tog på magen och sa till mig hur lycklig han är osv.. Ringer man kliniken och försöker vara" käck" och positiv så man snart får göra igen?

Jag beklagar! =(
    NovaRobin skrev 2016-09-29 16:32:23 följande:

Ruvardag 3 bara :/ ja denna väntan är så jobbig. Hur mår du och känner du något annorlunda?

Min fru som ruvar, så jag känner inte så mycket! ;) hon har känt att hon ena stunden är varm och ena stunden fryser... har också haft ont i huvudet men det har hon i vanliga fall också då och då...
    Fruvik skrev 2016-09-29 21:09:08 följande:

Mitt första IVF! Haft en ofostrig graviditet och tre tidiga missfall på egen hand innan! Fick detta besked idag när jag tjuvstartade lite (testdag imorgon!) skräckblandad förtjusning!!

Stort grattis! Vad roligt för er! =)

En liten fråga till er här inne: vad är orsaken till att ni gör ivf? Alltså vet ni varför det inte funkar på naturlig väg? För oss är för att jag har "slöa" spermier och att det med all sannolikhet inte skulle funka utan ivf... icsi...

Sops skrev 2016-09-30 10:07:48 följande:

Tyvärr verkar det inte gå vägen för oss. Testade mig idag igen(hade testdag i måndags, då positivt) och fick ett negativt test. Blöder inte än så har varit och lämnat blodprov idag men det är väl bara en tidsfråga  

Är inte så ledsen som jag trodde att jag skulle vara. Klart det känns för jävligt men jag hade det också lite på känn. Hoppas att vi får göra en ny FET så snart som möjligt!

Beklagar! Hoppas det är ok med er! =(

Min fru fick sin mens idag på RD 13 =( ska ändå testa imorgon men har ingen större förhoppning =( får börja tänka på att ställa om för nästa ivf (nr 2 )... hur länge måste man vänta innan man kan börja med sprutor igen? Känns motigt...

Regnbågsdröm skrev 2016-10-03 07:10:29 följande:

Som ett jävla brev på posten och som ett hån kommer blödningen dag 11. Igen. Samma scenario varje gång. Jag går sönder fullständigt. Det är nog dags att börja inse att det inte blir något barn för oss.

Jag beklagar verkligen! Ge inte upp! Snart är det er tur!
Svar på tråden IVF med start i september 2016