• druvan52

IVF med start i september 2016

Hej! Tror jag skrivit i den här tråden redan en gång, nu är det dags för FET 4 på tisdag! Hur ofta tar ni Lutinus, två eller tre gånger om dan?

• druvan52
    Fruvik skrev 2016-09-25 21:09:39 följande:

Tre gånger här också! Man förbrukar en hel del trosskydd! ???? På ruvardag 6 idag! Har testdag på fredag. Känner mig också rätt lugn. Men oj vad brösten växt och jag är fortfarande öm i magen sedan några dagar tillbaka. Kände inget av plock eller insättning, men efteråt har magen svullnat upp och varit öm. Hård i magen också. Någon mer som känner av Lutinusen? Längtar till fredag!!

Tack för era svar, ja jag brukar också verkligen känna av den...
  • druvan52

Grattis till er som plussat! Nu är jag också ruvare, RD 4. Går så segt. Jag brukar sällan behöva testa eftersom jag alltid vid negativt får en blödning på RD 6-8.

• druvan52
    Regnbågsdröm skrev 2016-10-03 07:10:29 följande:

Som ett jävla brev på posten och som ett hån kommer blödningen dag 11. Igen. Samma scenario varje gång. Jag går sönder fullständigt. Det är nog dags att börja inse att det inte blir något barn för oss.

Känner så med er
  • druvan52

Testade pos idag på ruvardag 9 (FET nr 4), såklart jätteglad men förstås beredd på att det kan vara en kemisk graviditet (haft förut) o alla andra fel som kan uppstå längs den krokiga vägen. Delmål ett är iaf att testa pos även på testdagen (den 10/10).

• druvan52
    Tatami skrev 2016-10-15 15:24:30 följande:

Nu ruvar jag ett 2-dagars. Dock inte speciellt hoppfull. Det var det enda embryot som klarade sig från igår och det hade vid insättningen fortfarande bara 2 celler. Visst, det kan såklart bli en graviditet, men jag vet att chanserna är rätt små. Denna gång tänker jag snällt vänta till testdagen om jag inte får extremt tydliga gravsymtom.

Besviken över att 14-17 äggblåsor genererade ett enda 2-celligt embryo. Nu ska jag hantera det och gå vidare.

Förstår din besvikelse men ska hålla mina tummar för dig och det lilla förhoppningsvis guldägget!
  • druvan52
    Tatami skrev 2016-10-25 21:39:06 följande:

Har inte trott mkt på mitt embryo denna gången. Har tjuvtestat några dagar, mest för att bekräfta att det är negativt. Orkade inte testa imorse. Kom hem och var kissnödig, tänkte jaja, kan likagärna testa.

Skrattar åt mig själv för att jag är så knäpp och tycker mig se ett streck efter nån minut, sådär om man tittar lite i ögonvrån. Sväljer skrattet när kag ser att det faktiskt ÄR ett streck.... jättesvagt, men ett streck!!!! 12 dagar efter befruktning. Sen började jag storböla, och nu känns allting helt overkligt.

Kommer nog ta ett par dagar för det att sjunka in. Jag är gravid!!! :D

Grattis!! Vad roligt!!
  • druvan52
    shrigley skrev 2017-02-26 18:14:10 följande:

Hej, jag är tillbaks.

Efter misslyckat ivf-försök i höstas (blev gradvid men såg bara hinnsäck i v 6-7) och nu har vi precis misslyckats med vårt andra försök också :( Körde maxdos (375) på Gonal-F o långa protokollet som vanligt men fick bara fram ett ynka ägg, de två andra var för små. Så äggplocket ställdes in. Jag tog istället Ovitrellen (äggblåsan var 22 mm) och så försökte vi flera gånger på naturlig väg i sänghalmen... högst osäker metod men vad gör man inte? Får säkert mensen som vanligt om några veckor...

Är så ledsen, 41 år gammal o inga barn. Var detta min lott här i livet? Har 12 frysta ägg som plockades ut -13, antar att läkaren kommer att avråda från fler färska försök o att vi istället får tina upp, mitt sista hopp :(

Håller tummarna för de frysta äggen! Vilken tur du har som har 12st! Stort lycka till till dig!
  • druvan52
    shrigley skrev 2017-03-01 08:39:08 följande:

Hej hej, jo för att jag är så gammal (41) och så länge jag fortfarande kan få ut färska ägg är det dumt att slösa bort de frysta (min sista livlina). Men sist blev det som sagt bara ett ägg o en avbruten behandling. Svårt att säga om det är färdigt för min del eller bara en dålig ivf-omgång. En läkare jag pratade med tyckte det kunde vara värt att prova åtminstone en gång till med färska innan vi ger upp o går på de frysta. Vi får se! Någon som har erfarenhet av frysta ägg??

Som jag tolkar det är dina ägg obefruktade och frysta? Jag har befruktade ägg i frysen och är gravid med ett av dem. Som jag läst är det lite sämre resultat med obefruktade infrysta än med befruktade, men med tolv stycken har du ju verkligen marginal! Håller tummarna!!
Svar på tråden IVF med start i september 2016