• hope88

IVF med start i september 2016

typjag skrev 2016-10-29 13:35:26 följande:

Åh tackar! Allt gick fint å nu är vår lille isbjörn på plats. 50 procents chans sa de pga att de va en blastis å den va fin. Hoppas hoppas

Wiie! Håller tummarna stenhårt! Ruva på nu <3
  • hope88
    Tatami skrev 2016-10-29 13:52:31 följande:

Ja det är ju redan subventionerat i vissa län. Om man får ett dåligt resultat på kub.

Här i Sthlm är det det. Om man får högre än 1/200 tydligen. Men borde finnas tillgängligt gratis utan den sannolikheten också. Men det kanske blir så framöver
  • hope88
    Tatami skrev 2016-10-29 17:58:02 följande:

Ja jag vet att det är gratis i Sthlm. Men i Uppsala kostar det 6000 kr oavsett kub-resultat. Tänk om en läkare rekommenderar fvp? Då borde de ju verkligen rekommendera NIPT istället när det är bättre på alla sätt. Eller rekommenderar de aldrig fosterdiagnostik förutom ultraljud?

P.S. Jag märker att det blir lite "gravid-snack" här i tråden. Vore bra om ni sa ifrån om någon tycker att det är jobbigt, förstår isf.

Håller med till 100%. Verkar vara ul som går hand i hand med fosterdiagnostik som jag uppfattat det.

Ja men gud ja absolut bara säga till om det blir jobbigt. Full förståelse <3

Fanns väl en grupp vi som plusat efter ivf? Man kan ju snacka i den istället.
  • hope88
    Akira Öken skrev 2016-10-29 21:33:37 följande:

Åååh vad fint! :)

Ja :) Maken fick tårar <3 Hen låg där o vinka o gjorde små volter
  • hope88
    NovaRobin skrev 2016-10-30 07:46:46 följande:

Vad fin :) det kommer säkert gå bra. Förstår din oro! Håller alla mina tummar och tår :)

Grattis till nya ruvare hoppas allt går som det ska :)

Har inget emot bebis prat tycker snarare att det är intressant att läsa

:)

Hoppas verkligen det! Tack <3 Ja oron är inte lätt att släppa men en dag i taget.

Hur går det för dig?

Kram
  • hope88
    NovaRobin skrev 2016-10-30 13:24:14 följande:

Jag måste vänta till nästa mens som blir i november. Ingen aning om när iom mf och jag blödde i 9-10 dagar.

Ska ringa kliniken igen den dagen mensen kommer så blir det väl ett nytt försök vid äl :)

Känns som en evighet kvar :/

Försök njuta så mycket du kan nu :)

Kramar

Hoppas den kommer snart så ni får sätta igång! Väntandet är så jobbigt :( men till slut är man där och ruvar igen! Håller alla tummar och tår att det ska gå vägen nästa gång <3

Ska försöka :)
  • hope88
    shrigley skrev 2016-10-31 10:03:52 följande:

Testdag RD 9 (igår). Är det två streck..?

Jag ser det också och säger grattis :) Plusade på RD8 ned svagt streck. Du ska se att det kommer stegra framöver! Så kul :D
  • hope88
    typjag skrev 2016-10-30 14:51:34 följande:

Är de någon här som fått nidblödning vid ivf? Vilken rd i så fall? Å hur många dagar var embryot odlat? De hade vart så fint om man fick det haha så hade man ju haft ett hum om att det fäst...

Ingen nidblödning men plus ändå. Håller tummarna!!
  • hope88

Tatami vet inte vilken tråd du hänger i nu men går allt bra? Idaf gjorde jaf nipt testet. Ultraljud först där liten mättes till vecka 11+1 är enligt transfer 10+5. Tog sen blodprov och nu blir det 2 långa veckor. Hon kunde mäta nackspalten som såg bra ut men det var ingen garanti ändå. Nervöst! Valde att få reda på kön

• hope88
    shrigley skrev 2016-10-31 19:07:48 följande:

Tack! Tog ett nytt test idag, RD 10, det har blivit starkare :)

Woohoo!! Titta! Jättefin stegring ju :) Du är definitivt gravid!! <3
Svar på tråden IVF med start i september 2016