• Filli89

IVF med start i september 2016

Akira Öken skrev 2016-10-21 23:19:39 följande:
    Roligt att höra om ditt plus Filli89! :)
    Tack vännen<3 hoppas det kommer snart för dig med. Vart ligger du i processen?
  • Filli89
    Akira Öken skrev 2016-10-22 02:06:07 följande:
    Ultraljud idag (igår). Äggplockningen på tisdag. :)
    Åååh vad bra, hoppas du planerat in ett par dagar ledighet, kan kännas jobbigt o Gå jobba dagen efter, inte för Alla dock men för mig hade ja ont i ungefär 3 dagar o Då var det skönt att få ligga hemma o vila bara.
  • Filli89
    Regnbågsdröm skrev 2016-10-22 08:37:39 följande:
    Du gör olagliga saker. Då får man fula ordval tillbaka. Punkt.
    Vad har du o göra med det? Det är mellan mig och min man. Om inte min man blir arg ska en brud på FL som ja inte ens känner bli det?? Sköt dig själv skulle ja säga. Dessutom ja kan oxå ge dig massa fula ord, och säga vad jag och många andra på FL tycker om dig men jag sjunker inte till din nivå! Som sagt skriv inte till mig så blir det bra!
  • Filli89
    Sjöblomman skrev 2016-10-22 10:37:09 följande:
    Håller tummarna för att allt ska gå bra.
    Detsamma fina <3
  • Filli89
    Regnbågsdröm skrev 2016-10-22 12:07:20 följande:
    Ursäkta? Varsågod, säg du var "du och andra på FL tycker om mig". Det är ingen som har uttryckt något om det förut? Jag har varit här i över ett år och aldrig fått höra något om det innan. Du får gärna berätta för mig vad ditt problem med mig är?

Det är klart att man reagerar när du skriver att du gjort olagliga saker. Det är väl snarare naturligt att ifrågasätta det. Varför är du ens på familjeliv och berättar det om du anser att ingen får reagera? Jag ifrågasatte er kommunikation. Det var allt. Sedan gratulerade jag dig till graviditeten. I mina öron inte speciellt otrevligt. Du öppnade själv upp för diskussion.
    Du näste nog lära dig ett och annat om du tror att du endast frågesatte. Sjöbloman frågesatte på ett fint sätt och hon fick svar ut efter det. Ingen behöver hålla med mig men det finns ett sätt man tilltalar människor även när man inte förstår de. Du vet oftast inte hur du låter när du uttrycker dig och det är ditt största problem, dessutom frågesatte du inte min action i det hela utan du gick in på min relation med min man och där går du över gränsen, för du vet inget om vår relation och hur vi har det och vad vi anser är okej med varandra. Och sist men inte minst skrev jag inte ens med dig, det har jag inte gjort på länge då vi verkligen krockar men ändå så är vi här, eftersom du hoppar in i andras konversationer som inte har med dig o göra. Olagligt lr Ey du är ingen criminal investigator i gruppen så mind your own business.
  • Filli89
    Tatami skrev 2016-10-22 13:32:28 följande:

Herregud vilken dramatik.. Jag tänker ignorera folks negativa inlägg och fokusera på de som handlar om ivf :)

Så, grattis till er med plus, vill ni skapa en ny tråd så gör det, men jag har er gärna kvar här, så roligt att höra när det går bra.

Jag sitter och googlar på symtom från Lutinus, fast jag redan vet vad som står xD Är så himla otålig alltså :) Tycker ändå detmärmiktresdant at jag hade mkt mer molvärk under dag 6-8 efter befruktning, precis då när embryot ska fästa sig. Nån annan som ruvat tidigare och känt mer molvärk de dagarna?

Jag hade molvärk som mest på dag 6 faktist, det var en rejäl mensvärk som ja TOg värktablett för. Antar att det var då ägget fäste eftersom det var en 3 dagars och 3 dagar efter insättning fick jag en enorm mensvärk, och efter de kände ja inget särkilt förän v7. Så värken kan betyda vad som helst helt ärligt. Dock tycker ja att lutinus ger mer biverkningar som mensvärk än crinone som ja fått denna gång första gången. När har Du td?
  • Filli89
    Tatami skrev 2016-10-22 14:30:55 följande:
    Tack för att du delat med dig. Jag vet ju inte hur det känns med Lutinus om det _inte_ fäster, för förra gången gjorde det det. Men det låter ju logiskt att det känns lite när embryot fäster. Igår funderade jag på att ta en alvedon men jag ville känna hur det kändes så gjorde aldrig det.

Jag har testdag redan nästa lördag, 4 dagar tidigare än förra gången, om man räknar från ÄP. Lite mysko men jag förväntar mens dagen innan och det är 14 dagar efter insättning så det borde ju visa nåt om jag är gravid.
    Ja de verkar vara lite olika, det var ju förra gångens upplevelse med lutinus ja berätta om, denna gång kände ja inte mkt förutom insättnings dagen då ja kände mig öm, kan ju varit då de fäste för de va ju med blastocyst denna gång men man behöver inte alltid känna nått: däremot så ger lutinus mensvärk de har ja känt av även då de varit negativt. Med åren har ja nog lärt mig att ta symptom med en nypa Salt för alla känns som något ja menar innan ivf var ja skengravid varje månad i två år lol. Det kommer nog gå bra ska Du se.
  • Filli89
    Muffins2017 skrev 2016-10-22 23:22:54 följande:

Hej igen!

Någon som stimulerat med fsh preparat innan FET? Typ menopur eller ngt sådant?

Misslyckades ju denna FETn trots perfekt blastocyst och allt så jag tänker att man kanske skulle prova att stimulera med samma preparat som inför ivf eftersom jag lyckades första IVFn. Har också ganska oregelbundna cykler.

Använder man orgalutran då? Vilken cykel dag börjar man på? Ngn som vet?

Vill efterlikna dom förutsättningar som fanns den gången det lyckades..

Om du ska göra stimulera fet kan man ju göra på olika sätt, det första är om du inte har mens isf måste man framkalla ett genom att nedreglera dig med tex gestopuran tills det att du fått en blödning och sedan använder man östrogen dvs progonyn för att bygga upp slemhinnan, sen tar du äl spruta pregnyl lr ovitrielle, efter insättning fortsätter du med progynon och progesteron. Men om du har mens och ändå gör stimulerat för att få bättre slemhinna tex så tar du endast progynon för Att bygga upp slemhinnan och äl spruta och sedan fortsätter du med progynon o progesteron. Lite rörigt kanske men hoppas du förstod.
  • Filli89
    NovaRobin skrev 2016-10-22 23:52:41 följande:

Tråkigt med det negativa i tråden. Vi är väl inte här för att döma varandra utan peppa o stötta i både med och motgångar. Är inte sådär jätte aktiv med att skriva men läser dagligen. Även fast jag fick ett mf Denna gången vill jag gärna hänga med i tråden för att se hur det går för er andra :)

Stort grattis till er som plussat jag håller alla mina tummar att det ska gå vägen. Själv måste jag vänta till efter nästa mens för nästa FET. Hoppas verkligen det går bättre den gången.

Som med oss flesta så undrar jag om jag själv kan ha gjort nåt som orsakat mitt mf. Levde ju som tidigare vilket innebär jobb, ridning och allt annat :)

(Tog det dock väldigt lugnt de första 2 veckorna)

Men har fått det förklarat för mig att det med största säkerhet hade med celldelningen att göra. Att nåt var knas och därför gick det som det gick.

Hoppas vi kan fortsätta hålla denna tråd positiv utan att döma varandra.. Hejar på er tjejer

Tråkigt att du fick MF, blir så ledsen för din skull, vet precis hur Det känns men det kommer bättre tider och vi finns alla här för dig. Dock finns det ingenting Du kunnat göra annorlunda så tänk absolut inte att du kan ha orsakat det på något sätt. De flesta MF beror på kromosom avvikelser, och man kan inte framkalla ett MF eller hindra ett själv, på nått sätt. Så snälla skuldbelägg inte dig själv. Det Positiva är att din kropp är tålig för en graviditet och att det bara är en tids fråga när det går vägen. Håll hoppet uppe, det kommer när som helst.! Kram.
  • Filli89
    NovaRobin skrev 2016-10-23 08:24:20 följande:
    Tack snälla för pepp :) ja jag hoppas verkligen att det går vägen nästa gång.

Är det skillnad på ett FET försök jämförts med ett färsk försök? Jag menar om någon av dom har bättre förutsättningar?
    Så klart, vi finns här för att stötta varandra vet hur viktigt det är för jag själv har inte berättat om ivf för någon och då är det extra skönt och viktigt att jag har er alla som förstår mig eftersom vi delar/delat samma sorg som ingen annan kan förstå om den inte är där själv.

Det där med vilket som är bäst vet jag inte, det är så mkt info så min blir snurrig, det sägs ju att embryon mår bäst i livmodern dvs färskt men sen så vet man oxå att ett embryo som tex klarat sig till en blasto, blivit nedfryst och tinats upp är ett starkt embryo. Har blivit gravid på 2 färsk (3 dagars ) OBS den tredje färska var en blasto och jag blev INTE gravid, sedan 1 av 3 fet var en tre dagars och två blastocyster varav ena blasto misslyckades och den andra är ja gravid med nu. Så ser min lista ut om det säger något. Men ja tycker inte man ska haka upp sig på statistik om nånting så tänkte jag vad är chansen på att exakt allt misslyckas? Oavsett hur långt tid det tar, Det måste ju lyckas nån gång. Ska du göra fet denna gång lr färsk?
Svar på tråden IVF med start i september 2016