IVF med start i september 2016
Jag håller tummarna och släpper dem inte!
Hur många dager är bäst för sperm kvalitet?
Jag menar att i äggplock dag manen måste lämna sperm,
Det är bäst med 3 dagar sperm? Eller 2 dagar? Eller ..?
<3
Idag varit på ultrajud, bara ett ägg,
Hemskt ledsen,
Fick högre dos , 300 menupor ( och 150 gonal spray 2 gg/dag)
Nästa ultrajud är på tisdag, 27e
Nu ruvar jag! En liten hjälte fanns kvar och den såg precis så bra ut som den skulle göra. Så nu har den flyttat in!
Skulle ju fått två tillbaka om det fanns, men som vanligt så hade jag inte två bra. Två av tre hade klarat sig, men det andra var "i gråzonen" som de uttryckte det. Så risken var att den hade slagit ut den andra. Så därför fick vi bara en.
Nu hoppas vi att det är vår hjälte <3
Hej, hoppas det är ok att jag som man hoppar in i den här tråden!?
Jag och min sambo har försökt att få barn den "naturliga" vägen i ca 2 år, innan vi sökte hjälp förra hösten. Vi håller nu på med vår första IVF sen i början av september. Kort cykel. Var på äggplock för en vecka sedan och gjorde ET i måndags på ett 3 dagars embryo. Vid äggplock fick vi ut 10 ägg var av 7 st var mogna. 4 st hade blivit befruktade. Vi hoppades få något till frysen men fick papper idag att de tre som sparats inte hade delat sig ordentligt... Så nu hoppas vi bara på det som sattes in... känns lite jobbigt då min sambo fått vara hemma mycket efter äggplock då hon haft ont.
Till saken hör också att det nog är mest jag som vill ha barn. Min sambo tycker att vi har det bra som vi har det och har nog aldrig riktigt känns något för barn. Hoppas det går vägen denna gång då jag inte vet om hon vill gå igenom detta igen.... =(
Är iallafall glad för att hon gör allt detta för oss...
Lycka till alla ni som försöker få en till i familjen! =)
Jag hoppar också in i tråden då vi precis påbörjat vår första ivf-behandling och det är skönt att läsa om andra i samma situation.
Vi har försökt bli gravida i 2 år utan resultat, nu har det visat sig att jag har PCO och stopp i en äggledare så ivf var läkarens bästa lösning
Har tagit sprutor i en vecka och var på VUL idag, fortsätter över helgen och ny koll på måndag men antagligen äggplock därefter. Det är spännande och vi är förväntansfulla men all väntan är jobbigare än jag trott...