• Tatami

IVF med start i september 2016

Akira Öken skrev 2016-10-21 23:14:23 följande:

Låter fint! Bra med hopp!

Ja lite hopp iaf :) Var väldigt negativ förra veckan så det känns skönt med lite hopp emellanåt. Hur går det för dig?
  • Tatami
    Akira Öken skrev 2016-10-22 02:03:50 följande:

Inte konstigt att man blir negativ ibland när det inte blir som planerat.

Vi har varit på ultraljud idag. Ägglossningssprutan ska tas på söndag kväll och på tisdag ska äggen hämtas ut. :) Så spännande! Men jag har förstått att äggplockningen inte är någon härlig upplevelse, men tänker att det är lite som en tatuering - det handlar om en kort period.

Det kommer gå bra! Det gäller bara att komma ihåg och tänka på att även om det känns så är det inget farligt. Om man håller sig lugn så är det mkt enklare. Lätt att säga/tänka kanske, men jag tycker det hjälper. Lycka till på tisdag, hoppas att ni får massa fina ägg :)
  • Tatami

Herregud vilken dramatik.. Jag tänker ignorera folks negativa inlägg och fokusera på de som handlar om ivf :)

Så, grattis till er med plus, vill ni skapa en ny tråd så gör det, men jag har er gärna kvar här, så roligt att höra när det går bra.

Jag sitter och googlar på symtom från Lutinus, fast jag redan vet vad som står xD Är så himla otålig alltså :) Tycker ändå detmärmiktresdant at jag hade mkt mer molvärk under dag 6-8 efter befruktning, precis då när embryot ska fästa sig. Nån annan som ruvat tidigare och känt mer molvärk de dagarna?

• Tatami
    Filli89 skrev 2016-10-22 14:06:46 följande:

Jag hade molvärk som mest på dag 6 faktist, det var en rejäl mensvärk som ja TOg värktablett för. Antar att det var då ägget fäste eftersom det var en 3 dagars och 3 dagar efter insättning fick jag en enorm mensvärk, och efter de kände ja inget särkilt förän v7. Så värken kan betyda vad som helst helt ärligt. Dock tycker ja att lutinus ger mer biverkningar som mensvärk än crinone som ja fått denna gång första gången. När har Du td?

Tack för att du delat med dig. Jag vet ju inte hur det känns med Lutinus om det _inte_ fäster, för förra gången gjorde det det. Men det låter ju logiskt att det känns lite när embryot fäster. Igår funderade jag på att ta en alvedon men jag ville känna hur det kändes så gjorde aldrig det.

Jag har testdag redan nästa lördag, 4 dagar tidigare än förra gången, om man räknar från ÄP. Lite mysko men jag förväntar mens dagen innan och det är 14 dagar efter insättning så det borde ju visa nåt om jag är gravid.
  • Tatami
    Filli89 skrev 2016-10-22 15:11:03 följande:

Ja de verkar vara lite olika, det var ju förra gångens upplevelse med lutinus ja berätta om, denna gång kände ja inte mkt förutom insättnings dagen då ja kände mig öm, kan ju varit då de fäste för de va ju med blastocyst denna gång men man behöver inte alltid känna nått: däremot så ger lutinus mensvärk de har ja känt av även då de varit negativt. Med åren har ja nog lärt mig att ta symptom med en nypa Salt för alla känns som något ja menar innan ivf var ja skengravid varje månad i två år lol. Det kommer nog gå bra ska Du se.

Ja det är nog bara symtom från Lutinus. Misstänker att det ihop med att progesteronet från egna kroppen är som högst en vecka efter ÄL gör att det känns mest runt tiden då embryot kan fästa. Som du säger, man får vänta och se...
  • Tatami
    TessOphira skrev 2016-10-23 18:31:31 följande:

Hej jag hoppas det är ok att jag hoppar in här. Vi har en son som kom till via IVF och är nu redo för syskon. Gjorde ett FET nu i månadsskiftet september/oktober men det slutade tyvärr i ett tidigt missfall. Vi kommer göra ett nytt försök nu nästa cykel :)

Välkommen! Och lycka till med nästa försök :)
  • Tatami
    typjag skrev 2016-10-24 13:49:21 följande:

Hurra Hurra! På lördag blir det insättning!!!!!!!!!!!!!!!

Lycka till!!! :D
  • Tatami
    Sops skrev 2016-10-24 10:45:55 följande:

Okej, nu verkar min kropp balla ut helt och hållet!

Var på vul, i onsdags där läkaren kunde se en äggblåsa på 19mm, fick omslag på ägglossningstestet i fredags. Då var ägglossningen en vecka sen. Nu började jag helt plötsligt blöda, vad är det som händer? Inte kan jag väl få mensen redan?

Det är säkert bara en liten blödning pga ÄL.
  • Tatami
    Angelinap skrev 2016-10-24 19:54:52 följande:

Idag satte vi in ett embryo, känns pirrigt.

18 ägg togs ut vid Äå och alla blev befruktade , 2 är i frysen och några skulle fortsätta att odlas lite längre. Blev så glada att vi fick några till frysen idag.

Vi har tidigare:

1 grav via ivf: blev gravid men vecka 23 upptäcktes missbildning.

2 grav: befruktades inte ägg och spermie- ingen insättning.

Nu tredje gången- vi håller tummarna. Lycka till allihopa!

Håller tummarna, lycka till!
  • Tatami
    Akira Öken skrev 2016-10-24 20:42:07 följande:

Imorgon är det äggplockning. Jag är lite orolig. Både för smärta och obehag, men även för att det inte ska finnas så många ägg eller att de ska vara av dålig kvalitet.

Jag förstår verkligen din oro över äggen. Jag är precis i den sistone att de både är få och dåliga :( Men oroa dig inte för smärtan, det är obehagligt men du klarar det, tänk på att de plockar värdefulla skatter ut dig och det är värd lite obehag :)
Svar på tråden IVF med start i september 2016