Filli89 skrev 2016-08-09 11:43:01 följande:
Du låter inte hård dock var det hennes synpunkt på klinken så att så allvarligt är det ju inte, ja tog det som kom först, och hade Huddinge dykt upp först så hade jag tagit det för ja vill ju ha barn i slutändan. Hennes synpunkt kom dessutom efter ja börjat på st Göran så de gjorde ingen effekt så utan det var bara bra o höra andras åsikter. Sen så har ju olika klinker olika rykten och det får man ju inte blunda för även om man inte ska lita på rykten alltför blint.
Ja håller tyvär inte med dig gällande att man ska ha olika på alla besök. Ivf är en känslomässig process i sig. Att man sen ska ha hundra olika läkare på de, som knappt känner en lr vet ens historia känns lite väl okänsligt tycker jag, för man behöver de där känslomässiga stödet och att bilda en relation och tillit till sin läkare vilket man inte kan göra om man får en ny varje gång, och dessutom så vet jah med säkerhet att när en läkare "känner dig" och din man på en lite mer personligare plan så gör de det där lilla extra för att ni ska lyckas, till skillnad från en som aldrig träffat dig förut som bara gör de som finns på papper och inget mer med det, så just df är kontinuitet något viktigt för mig sen kanske du ser annorlunda på saken, och på st Göran har ja gjort ivf två gånger denna gång min tredje o ja har haft samma ALLA läkare inför varje besök för de är endast tre läkare som jobbar där.
Gällande att ha manliga läkare så är alla olika. För mig är det obekvämt att ha en man som ska in mellan mina
ben.OM jag har valet så vill jag helst ha en kvinna, men som sagt alla är olika i vad de är bekväma med så vi får väl Agree to dissagree som de så fint heter.
På Sophiahemmet är de fyra läkare. Det man kan bestämma är vem man vill gå till vid planerade besök så som tex samtal. När man är i behandling blir det den läkare som har den rollen just då. De roterar på VUL/nybesök/ÄP, ET, FET så man får den som har stationen helt enkelt. Dock upplever jag att alla "känner oss" och gör ett bra jobb och är lyhörda.
Två kvinnor och två män, för min del går jag helst till den äldre mannen. Vi har bra personkemi.