• Tiiffany

IVF med start i september 2016

Jag ringde vårdgarantikansliet igår och hon skickar mig från kön i huddinge till St göran som går mycket snabbare. Jag måste få vård inom 3 månader enligt vårdgarantin. När jag frågade henne när 3 månader börjar så sa hon att tiden redan börjat ticka. Menar hon att från det datumet jag fick bekräftelse att jag står i kö eller när börjar 3 månader att gälla?

• Tiiffany

[quote=76872301][quote-nick]Sjöblomman skrev 2016-08-10 18:11:31 följande:[/quote-nick]Bra! Datumet då remissen skickades från utredande läkare. Så nu går det fort![/

Min remiss skickades 30/5! Betyder det att det nu i augusti har gått 3 månader?

• Tiiffany

Remissen skickades 30/5, betyder det att det nu i augusti gått 3 månader?

Filli89 skrev 2016-08-10 18:07:55 följande:

Hej till mig sa de att tiden räknas från och med det att remissen är inskickad. Jag ringde till VG dagen efter remissen skickades och få placerade hon om mig från Huddinge till st Göran. Tog drygt en månad att få tid. Lycka till!!

• Tiiffany

Även fast jag åberopade vårdgaranti igår? (:

Sjöblomman skrev 2016-08-10 20:06:34 följande:

Japp!

• Tiiffany
    Sjöblomman skrev 2016-08-10 22:00:25 följande:
    Ja.
    Nu blev jag superglad!! :D 
  • Tiiffany

Jag tog den sprutan inför inseminering och då sa sköterskan att den ska tas ut ur kylen 30min innan användning

Regnbågsdröm skrev 2016-08-14 08:20:22 följande:

.. Antar att du redan fått tag på kliniken och fått ett svar?

Men alltså.. Måste även kommentera en annan grej.. 45 minuter säger du? Sprutan ska vara i kyl. Att ha den ute i 45 minuter är inte heller bra. Den ska tas direkt när du tagit ut den ur kylen. Menar du att du hade den ute i 45 minuter eller missuppfattar jag nu?

• Tiiffany

Det stod inte i min bipacksedel utan det står under instruktion från sköterskan

Regnbågsdröm skrev 2016-08-14 12:11:24 följande:

Okej. Det står det inte i min bipacksedeln i alla fall.

• Tiiffany

Har inte fått min kallelse för ivf än men kan säga att jag slutade helt med kaffe sept 2015 och blev gravid oktober 2015 (slutade i missfall v6) så jag har inbillat mig att kaffet var en stor bov! Kanske tillfällighet bara haha

Svar på tråden IVF med start i september 2016