• avin78

IVF med start i september 2016

För mig också nästan samma sak, Rmc sagt att bara jag behöver leaxin ( under aktiv thyroid) och visads ingen på prolaktin, men utomlands blood prov visade högt prolaktin,

Prolactin ( ECLIA) 289.10

ECLIA ( method name) och unit ( mIU/mL)

Jag ska börja min thredije avf sep ( nässpry 30'augusti) och men vet inte tro på vilken resultat :)

Tatami skrev 2016-08-23 16:50:07 följande:

Ja jätteskönt! Dock besviken över att det andra embryot "dog" sen imorse, så inget till frysen.

Lång historia, som även har att göra med mitt första, avbrutna, ivf-försök. Verkar som läkarna på kliniken är lite oense om ett visst hormonvärde (prolaktin), som de dessutom tycker olika om i Sverige jämfört med Danmark. När folk säger så olika saker så är jag typen som tar reda på saker själv. Eftersom det handlade om ett proteins funktion och jag forskar på proteiners funktion så läste jag på. Min gyn hemma sa dessutom att mitt måttligt förhöjda värde inte var ett problem i sig, eftersom det inte orsakade några biologiska symtom. Jag betalade för ett paket om 3 ivf. Jag frågade innan om de skulle kåta mig göra 3 ivf utan att strula igen, och de sa ja. Nu idag fick jag höra att jag inte får göra fler försök utan läkarintyg. Det blir nog inte så svårt att fixa, men hela grejen minskar min tillit till dem som klinik.

Jag tar Lutinus, progesteron-vaggisar, var 8:e timme. Det är nog rätt vanligt.

• avin78

Jag ska börja idag 30 augusti min spray synarela,

Jag önskar lycka till för alla ,

Spelar rull om man tar på dagn eller nat?

Båda spray och sprutar(gonal och menpor)

Lycka till Allihopa, det är vår tur nu ,

• avin78

Jag har också tre gånger per dag,

Det bra att man veta,

Idag ringde jag till RMC , och frågade, de sade ingen om timmarna mellan, men det tror jag också är viktig att man tar samma timmer i mellan,

För sprutar också , det ska bli bätter kanske man gör på samma tid varje kväll,

Regnbågsdröm skrev 2016-08-30 10:54:29 följande:

Hur många gånger per dag ska du spraya? Det viktiga är att man tar den så gott det går med samma tid emellan. Jag tar tre gånger om dagen. Då blir det klockan 8, 15 och 22. När jag sedan går ner till två gånger om dagen tar jag den vid 8 och 20. Lycka till!

• avin78

Det är mitt tredje ivf, jätte konstig, andra ivf ,puffat alla tre på en gång ,

Regnbågsdröm skrev 2016-08-31 08:10:51 följande:

Konstigt att de inte sa någonting om det. Men du kanske inte uttryckligen frågade?

Sprutan ska man ta på kvällen. De allra första tror jag är så i alla fall. Samma tid varje kväll.

• avin78

Oj, jag blev jätte ledsen, det är jätte jobbig,

Starckas dig, lilla hjärtat,

Jag förstår dig, man ser på kvinnor med tre barn och 4 , man får deprasson direkt, att varför livet är så orättvis,

Filli89 skrev 2016-08-31 22:12:01 följande:

Hej tjejer mens idag och negativt test som förväntat. Ja börjar tro att detta inte kommer gå vägen för oss nånsin. Är så ledsen just nu vill Ba dööö!!!! Livet känns så hopplöst och man känner sig så misslyckad gång på gång att Man inte kan ge de ens kropp är gjord för när alla runt omkring en blir med barn bara man tittar på de så kan maj inte ens lyckas trots stt Man får allt klart!

Aja de bara acceptera läget ursäkta mitt gnäll är bara så nere.

• avin78

Välkomen

Man behöver prata med nån som är på samma väg, för mig en svårare , jag är inte så bra på svenska ( special sådana beskrivningarna) men jag drar mig hela tiden och läser, jag känner mig extra behövs kanske att vara med,

Önskar lycka till

peacefrog skrev 2016-08-31 21:58:44 följande:

Hej, önskar hoppa in här och har försökt läsa ikapp i tråden.

Är mitt i 4e IVF-processen efter att ha bytt klinik efter 3 icke lyckosamma försök i Uppsala, på det långa protokollet. Kör nu kort protokoll (yay!) och tog nyss 9e sprutan. Ska på UL2 imorgon och hoppas på många stora fina ägg (hade 6-7st på UL1) och äggplock sker förmodligen måndag eller tisdag. Har ätit Prasteron sen i juni och hoppas på förbättrad äggkvalitet. 

Det senaste försöket/misslyckandet var tungt och känner väl att jag börjar förlora hoppet lite även om vi har 3 försök till i planen. 

Behöver verkligen höra lite solskenshistorier och hoppas verkligen att det går vägen för er här som jag läst om! 

• avin78

Alla tre ggr synarel på en gång,

Men föreigår ringe jag och frågade, det är jätte konstig att gg/dygn om spray, men hån sa ingen om timmarna mellan,

Regnbågsdröm skrev 2016-08-31 23:04:57 följande:

Menar du att du tagit alla sprayningar på samma gång? Tar du synarela? Låter jättekonstigt. Aldrig hört om någon som gör så. Men har de sagt det på din klinik så lita på dem

• avin78

Tack ,<3

Jag vill skriva och vara med på svenska, jag känner mig näramare till er an engelska, men tack gör typsem ,

Min synarel är 3ggr/dagligen

Men jag undrar spela roll vilken borr näsa man puffar? Alltid samma eller bytar man??

Kanske dom fråga ,..

peacefrog skrev 2016-09-01 13:11:33 följande:

Tack! Visst är det så. Det är svårt för omgivningen att förstå vad man går igenom.

Känner du dig mer bekväm på engelska så skriv på engelska.

Ang nässprayen - kolla upp det en gång till. Jag tog Synarela nässpray innan, 2 ggr om dagen. Morgon och kväll. Det var ju tom uppmärkt på förpackningen så man kunde bocka i, i en checkbox.

• avin78

Akupunkter, du har skrivit,

Jag är undrar hur många gånger och när är bäst?

Inan äggplocka? Hur många dagar inan?

Rekomenderar nån i malmö ??

peacefrog skrev 2016-09-01 21:50:03 följande:

Mitt senaste ivf-misslyckande kändes också värre än de andra. Både själva processen var tyngre mentalt men också det negativa beskedet. Jag pratar mycket med folk runt omkring, vänner och så. Har en vän som varit igenom samma sak själv som har sagt att det är ok att älta med. Hon ringer och kollar hur jag mår osv. Det är jätteskönt. Terapi är säkert bra men jag har inte nappat där. Jag tror det är viktigt att vara snäll mot sig själv. T ex vill man ligga hemma och stirra i väggen en dag så kanske man ska göra det. Inte försöka vara käck och gå till jobbet. Träna brukar alltid få mig på bättre humör också. Få loss lite endorfiner. Låter som om din man är stöttande och fin. 

Tror mycket TCM (traditional chinese medicine) och läser just nu The infertility cure av R Lewis. Att man ser på hela kroppen och dess samverkan. Min man tycker dock det är flum... men jag har kontaktat Dr Nie som verkar vara en legend här i Sthlm. Dock har hon semester i sept så hon kan inte behandla mig under denna iVF. Hon behandlar med örter och akupunktur, i sju dagar inför plocket. Målsättningen är att kroppen ska vara i balans. Kan vara värt att prova tänker jag iaf. Akupunktur verkar ju bli mer och mer vedertaget och jag körde det inför IVF3.

Låter skönt med resa och annat att tänka på. Så kan ni ta nya tag när ni fått vila lite.  Du kommer igen!   

• avin78

Jag började b12 och folsyra , men vad tycker ni om andra vitaminer, (omega 3, eller nån special diet??)

Svar på tråden IVF med start i september 2016