IVF med start i september 2016
För mig också nästan samma sak, Rmc sagt att bara jag behöver leaxin ( under aktiv thyroid) och visads ingen på prolaktin, men utomlands blood prov visade högt prolaktin,
Prolactin ( ECLIA) 289.10
ECLIA ( method name) och unit ( mIU/mL)
Jag ska börja min thredije avf sep ( nässpry 30'augusti) och men vet inte tro på vilken resultat :)
Ja jätteskönt! Dock besviken över att det andra embryot "dog" sen imorse, så inget till frysen.
Lång historia, som även har att göra med mitt första, avbrutna, ivf-försök. Verkar som läkarna på kliniken är lite oense om ett visst hormonvärde (prolaktin), som de dessutom tycker olika om i Sverige jämfört med Danmark. När folk säger så olika saker så är jag typen som tar reda på saker själv. Eftersom det handlade om ett proteins funktion och jag forskar på proteiners funktion så läste jag på. Min gyn hemma sa dessutom att mitt måttligt förhöjda värde inte var ett problem i sig, eftersom det inte orsakade några biologiska symtom. Jag betalade för ett paket om 3 ivf. Jag frågade innan om de skulle kåta mig göra 3 ivf utan att strula igen, och de sa ja. Nu idag fick jag höra att jag inte får göra fler försök utan läkarintyg. Det blir nog inte så svårt att fixa, men hela grejen minskar min tillit till dem som klinik.
Jag tar Lutinus, progesteron-vaggisar, var 8:e timme. Det är nog rätt vanligt.