IVF med start i september 2016
Tack för pepp Tatami. Å det låter ju rimligt med magen.
Ang kombon gonal-F och menopur så har jag också testat det 2 ggr på linnekliniken så det verkar vara hyfsat vedertaget för de är väldigt by the book där.
Tack för pepp Tatami. Å det låter ju rimligt med magen.
Ang kombon gonal-F och menopur så har jag också testat det 2 ggr på linnekliniken så det verkar vara hyfsat vedertaget för de är väldigt by the book där.
ICSI eller inte? Vi har gjort båda och jag har pga mer lyckosamma resultat föredragit ICSI. Vid senaste befruktning ville kliniken (ny klinik;Falun) köra konventionella metoden men jag protesterade lite och vi kom gemensamt fram till att göra 50/50. Så 3 ägg kördes med ICSI och 2 med konventionell. 2 av 3 ICSI vart befruktade båda de konventionella!! Det jag vill säga med detta är att prata med dem, begär att få vara delaktig i diskussionen och beslutet. Doktorn jag haft i Falun har varit otroligt lyhörd och samarbetsvillig. Känns som ett teamarbete vilket inte varit upplevelsen innan.
Är nu på ruvardag 4. Uppblåst men vid gott mod. Väntar besked på om det vart några blastocyster till frysen.
lee*** Bra "skörd"! Håller tummarna för lyckosamma befruktningar!
Hej tjejer! Hoppar in här :)
Jag och min man gjorde vårt 1a ivf nov 2015. Då gjorde vi korta protokollet med gonal-f 125ie och orgalutran. Fick ut 4 ägg varav 3 befruktades. Ett sattes in men de andra klarade sig inte till frys. Testade minus runt nyår och vart så sänkt. Loggade ut här och tog en paus.
Nu 30/7 påbörjade vi ivf 2. Det långa protokollet denna gång. Började med synarela spray och vart nedreglerad och började men gonal-f, denna gång 175ie. Plockades på 10 ägg 31/8 varav 6 var mogna att befruktas. Endast 1 ägg befruktades som det skulle och vi fick tillbaka det 2/9. Enligt läkaren ett toppen ägg på 4 celler. Hoppet fanns men vågade inte tro att det där ägget skulle ta sig när inga andra klarade sig. Inga till frysen denna gång heller.
Jag vart överstimulerad 2 dagar efter ET och har varit på några ultraljud sen dess. Efter ett par dagar mådde jag bättre men 2 dagar senare i söndags mådde jag sämre igen. Tappades på vätska igår och har påbörjat fragminsprutor för att undvika blodproppar. Läkaren sa att detta kunde tyda på graviditet.
Tjuvtestade med clearblue plus igår och fick ett svagt plus (rd10) även v 1-2 på clearblue digital. Testade idag igen och pluset var starkare. 15 dagar efter ovitrelle så visst måste den gått ur kroppen? Kan det verkligen vara sant? Är vi gravida? Efter åratal av försök och misslyckanden. Aldrig sett ett plus på stickan. Kan det varit guldägget? Hoppas så! <3
Officiell testdag 18/9 på rd 16 så är ju tidigt än!
Hur går det för er? Hur mår ni?
Kram på er!
Nu har jag fått två embroy insatta. De resterande 7 skulle odlas vidare, tyvärr hade inte de delat sig korrekt för den dagen. Men de jag fick tillbaka var 2 st fyrcellig.
Min urinblåsa var inte riktigt fylld, vi kunde se katetern men tyvärr inte när läkaren släppte embryon. Hoppas verkligen att det inte har ställt till det för oss. Den glädjen jag borde känna finns inte, självklart är jag glad att vi trots allt fick två. Men att jag skulle druckigt mer vatten. Jaja, bara vänta o se , nu kan man ju inte göra så mycket mer.
Hoppas det går bra för er alla
Ruvardag 13, negativt gravtest med cb plus. Ordinarie testdag är visserligen på tisdag ruvardag 18, men jag känner mig ganska nedslagen nu.
Ser att det är många som fått två embryon. Jag har blivit erbjuden att sätta tillbaka två nästa gång, om det nu skulle finnas två att sätta tillbaka. Pga min ålder (41). Men jag är osäker. Vet att 80-90 % av äggen är kassa vid min ålder och att sannolikheten att två tar sig är låg.
Men eftersom jag är ensamstående och måste räkna med att sköta allt själv även om jag såklart vill hitta en partner, så är jag lite rädd för tvillingar. Samtidigt är jag mer rädd för att det inte blir några barn. Svårt läge, hur tänkte ni som har fått två embryon runt detta?
Jag vet inte hur jag ska säga detta, jag är i total chock! Igår ringde jag till Huddinge så jag såg att mina flytningar hade ändrat färg samt att det rann lite brun vätska som när mensen brukar börja. Tanken är att jag imorgon ska börja med spruta 1. Imorse tog jag av mig tampongen och den var helt vit. Då täkte jag ne nu tar jag ett gravtest så att jag kan ringa huddinge och be dem kolla vad som är fel. Det stod Gravid 2-3!!! jag här heeeeeelt chockad. Sist vi blev gravida var 2015 oktober och sedan dess har vårt liv varit upp och ner med undersökningar och operation. Just nu vill jag bara njuta av tiden och ringa huddinge. Förhoppningsvis får jag en tid i v7 för VUL och få höra hjärtljud med tanke på tidigare missfall
Jag har plussat! På ruvardag 15 och efter 3 tjuvtest varav det senaste var igår.
Vårt 4e försök så efter totalt 6 återförda embryon, byte av klinik, så många sprayer, sprutor o tabletter, färre o färre ägg, fick vi äntligen ett plus! Känns enormt stort! Det finns hopp!
Idag var jag på UL efter att ha sprutar i fem dagar. Fick dubbla dosen från 225 till 450 menopur. Någon annan som fått göra det? När jag gjorde senaste IVFEn 2010/2011 fick jag lägsta dosen (125 om jag minns rätt) med god effekt. Väldigt tydligt att det har gått fem år sen dess och att mina äggstockar inte är så pigga längre. Hoppas nu att några växer till sig inför nästa veckas ÄP.
Hej på er! Efter vårt andra misslyckade landstingsförsök på Akademiska i Uppsala tågade jag iväg till privat klinik idag för att planera nytt försök i januari. Vart dock lite ställd då dom inte ville hjälpa oss pga min ålder (40 om 3 v) mitt dåliga amh på 0.22 och våra tidigare resultat om ett ägg per försök. Han rekommenderade istället äggdonation direkt.. någon som blivit nekad? Nån vits att kolla med fler kliniker? Nån som funderar på äggdonation?
Kram på er!
Hej, jag är tillbaks.
Efter misslyckat ivf-försök i höstas (blev gradvid men såg bara hinnsäck i v 6-7) och nu har vi precis misslyckats med vårt andra försök också :( Körde maxdos (375) på Gonal-F o långa protokollet som vanligt men fick bara fram ett ynka ägg, de två andra var för små. Så äggplocket ställdes in. Jag tog istället Ovitrellen (äggblåsan var 22 mm) och så försökte vi flera gånger på naturlig väg i sänghalmen... högst osäker metod men vad gör man inte? Får säkert mensen som vanligt om några veckor...
Är så ledsen, 41 år gammal o inga barn. Var detta min lott här i livet? Har 12 frysta ägg som plockades ut -13, antar att läkaren kommer att avråda från fler färska försök o att vi istället får tina upp, mitt sista hopp :(