• stajlish

IVF med start i september 2016

Regnbågsdröm skrev 2016-09-23 12:54:25 följande:

Nu ruvar jag! En liten hjälte fanns kvar och den såg precis så bra ut som den skulle göra. Så nu har den flyttat in!

Skulle ju fått två tillbaka om det fanns, men som vanligt så hade jag inte två bra. Två av tre hade klarat sig, men det andra var "i gråzonen" som de uttryckte det. Så risken var att den hade slagit ut den andra. Så därför fick vi bara en.

Nu hoppas vi att det är vår hjälte <3

Grattis! Va härligt och spännande. Måste ju varit guldembryot som klarade sig nu! :) Håller tummarna för er nu! <3
  • stajlish
    druvan52 skrev 2016-09-24 18:16:36 följande:

Hej! Tror jag skrivit i den här tråden redan en gång, nu är det dags för FET 4 på tisdag! Hur ofta tar ni Lutinus, två eller tre gånger om dan?

tre!
  • stajlish
    Lee*** skrev 2016-09-25 22:18:34 följande:

Har ni berättar för er chef vad ni går igenom?

Nej, varken på förra jobbet för den chefen jag hade då eller på mitt nuvarande för denna chefen!
  • stajlish
    Kezza skrev 2016-09-27 08:51:33 följande:

Jag har nu fått den blödning som visar att jag är redo för hormonstimuleringen (långa protokollet). Brukar den blödningen vara lika många dar som vanlig mens?

Ja, brukar va samma typ! :)
  • stajlish
    Förhoppningsvisförälder skrev 2016-09-30 07:45:53 följande:

En liten fråga till er här inne: vad är orsaken till att ni gör ivf? Alltså vet ni varför det inte funkar på naturlig väg? För oss är för att jag har "slöa" spermier och att det med all sannolikhet inte skulle funka utan ivf... icsi...

Här är det pga makens få spermier, vi gör också ICSI! Gjort på de två första IVFerna o ska göra det nästa vecka med =)
  • stajlish
    Fruvik skrev 2016-09-29 21:09:08 följande:

Mitt första IVF! Haft en ofostrig graviditet och tre tidiga missfall på egen hand innan! Fick detta besked idag när jag tjuvstartade lite (testdag imorgon!) skräckblandad förtjusning!!

Grattis!!!
  • stajlish
    Lee*** skrev 2016-10-01 06:42:03 följande:

Vi är gravida:) nu återstår o se hur det ser ut på vul o om det är en eller 2:)

Grattis! :)
  • stajlish
    Lee*** skrev 2016-10-02 09:57:24 följande:

[quote=77016432][quote-nick]stajlish skrev 2016-10-01 23:32:53 följande:[/quote-nick]

Grattis! :)

[/

Tack. Hur ligger ni till i processen ?

Håller på med spray o sprutor nu, va på VUL på Sahlgrenska i fredags o allt såg bra ut, ska dit imorgon på VUL igen o får veta när det blir äggplock. Nån dag nästa vecka är det dags! 3:e gången gillt =)
  • stajlish
    Filli89 skrev 2016-11-02 07:49:01 följande:

Hittar dessvärre inte stajlish nånstans när ja försöker hitta. Om du ser detta (stajlish) pma gärna.

PMat! :)

Ne, har inte varit så aktiv här. Går in o kollar lite då o då bara. Hänger mest i FB-gruppen!

Sen har vi paus nu efter 3:e misslyckade IVFen. Nu blir det privat i januari! 
    De va den landstingsbekostade resan på Sahlgrenska det. 4 återföringar, 1 graviditet, ett MA, en spontantgraviditet och ett MF senare :D

Ladda om o ta nya tag är det som gäller nu!
  • stajlish
    hope88 skrev 2016-11-02 17:36:25 följande:
    Håller mina tummar för dig!!! <3 Hoppas det går bättre på den privata resan. Samla krafter nu i pausen. Kram
    Tack <3 Kram o lycka till med din graviditet nu!
  • stajlish
    Sjöblomman skrev 2016-11-07 21:03:44 följande:

Åh herregud! Total chock!

Genomgått 5 IVF och 4 FET (och ett MF) och plötsligt plussar jag!!

GRATTIS!!!! Så roligt :)
    Var det spontant?!

Kram
  • stajlish
    Sjöblomman skrev 2016-11-08 16:44:23 följande:
    Tack! Japp, spontant.
    Underbart! Håller tummarna för att det går hela vägen nu! Så roligt :)
Svar på tråden IVF med start i september 2016