• Sjuttiosjuan

IVF med start i september 2016

En fråga till er!

Vi kommer ju troligen behöva söka oss till en privatklinik snart om vårt nästa försök inte lyckas. Vart gör ni er IVF och har ni några rekommendationer vart man ska vända sig? Vi bor lite öster om Stockholm så gärna i Stockholmsområdet:)

• Sjuttiosjuan
    Sjöblomman skrev 2016-10-06 11:47:54 följande:

Sophiahemmet är underbart! Har gjort alla 5 IVFer och 4 FET där.

• Sjuttiosjuan
    Sjuttiosjuan skrev 2016-10-06 14:58:35 följande:
    Vi gjorde vår utredning där och det kändes bra så det lutar åt det:)
  • Sjuttiosjuan

Hej alla! Nu har jag varit i Uppsala igen för planering av vårt andra försök. Träffade en tredje läkare som tyckte jag skulle köra nässpray ( Synarela) med start 1 v innan beräknad mens (om 10dagar) och sen ta Menopur från och med 3:dje mensdagen (400) istället för Elonva plus Menopur som jag hade sist då bara 1 ägg gick att plocka ut och återföras,dock var det ägget tydligen av ganska dålig kvalitet och han sa att chanserna för oss är väldigt små och att vi bör fundera på äggdonation efter detta försök som vi påbörjar i november.. Hur känner ni inför äggdonation?

• Sjuttiosjuan
    Sjöblomman skrev 2016-10-12 20:22:20 följande:

Ja... inte lätt att säga. Men jag har funderat på äggdonation, alltså inte att det är aktuellt för oss just nu. Men hur vi skulle ställa oss till det, jag tänker att det kommer i ett annat läge om man inte har något val. Hellre äggdonation än inget barn. Om du förstår hur jag menar.

Hur går era tankar?

Ja,det är svårt.. Men som du säger,hellre det än inget barn. Men man vill ju liksom inte tro det är kört efter typ 2 försök,vi kommer nog kämpa på några försök till på privat klinik och se om vi får bättre utfall. Man önskar nästan hellre isåfall att någon läkare faktiskt sa att det var stört omöjligt, det skulle ju göra det lättare att fatta beslut. Han sa att det skulle förbättra våra chanser 4-5 ggr så klart att det är ett alternativ,men senare isåfall. Verkligen svårt..
  • Sjuttiosjuan

Hej på er! Kul att höra att flera av er plussat! Grattis:)

Imorgon ska jag börja med nässprayen Synarela för att sedan börja spruta med Menopur. Har ni erfarenheter av det? Blev lite orolig över biverkningarna då jag ska resa till värmen nästa vecka. Jobbigt med klimakteriesvettningar i 35 graders värme:) NOT!

• Sjuttiosjuan
    NovaRobin skrev 2016-10-22 23:40:17 följande:

Hade inga större problem när jag var till Grekland för nåt år sen. Visst fick jag fantastiska svallningar men hoppade i poolen eller havet så vart det riktigt skönt :)

Lite jobbigare på kvällarna men det var riktigt skönt med hotellets AC :)

Hoppas det går bra och lycka till med protokollet och njut av semestern

Tack för info, då vet jag vad jag har att vänta mig!Hoppas poolen är sval och AC:n är effektiv så överlever jag säkert:)Läkaren sa att det blir bättre så fort jag börjar med sprutorna men vill helst inte släpa med mig dom utomlands så jag börjar nog när jag kommer hen istället.
  • Sjuttiosjuan
    NovaRobin skrev 2016-10-22 23:54:57 följande:

Tror det kommer gå jätte bra. Njut av semestern och snart är du kanske gravid :)

Såg att du skrev ovan att du rider? Jag har själv egen häst och har fått lite olika svar på om man kan rida efter insättningen, vad fick du för rekommendation? I Uppsala sa dom rid på du men på Sofiahemmet sa dom att man inte skulle rida på 2 v efter insättning. Väldigt oklart :)
  • Sjuttiosjuan

Hej på er!

Jag ska tillbaka till Uppsala idag för ET av mitt enda lilla ägg jag fick ut i onsdags, hade hoppats på fler då vi körde långa protokollet och högre dos Menopur. Men icke! Samma resultat som förra gången. Känns ju ändå bra att vårt lilla ägg blivit befruktat ich delat båda gångerna, hoppas det är bättre kvalitet på det här embryot nu,dom var inte då nöjda med det förra.

Så snart börjar väntan igen.. spännande såklart men ändå jobbigt!

Grattis till alla plus och vi andra får gemensamt kämpa vidare!

• Sjuttiosjuan
    vinterbebis12 skrev 2016-11-26 09:32:01 följande:

Spännande, kan räcka med ett guldägg. Har varit med så länge att jag hört flera som bara fått ett men blivit gravida. Håller tummarna!

Tack:) Fick tillbaka ett fint embryo med 4 celler som var av mycket bättre kvalitet än det som satte in sist så vågar hoppas lite mer denna gång,,
  • Sjuttiosjuan
    hope88 skrev 2016-11-27 08:54:29 följande:

Håller tummarna för er tjejer och hoppas ni får plus snart <3

Svårt att tro på guldägget men det finns där!

Är gravid i v15 nu på det enda ägg som vart befruktat och överlevde till insättning på dag 2.

Heja heja <3

Åh grattis!!! Härligt med lite hopp:)
  • Sjuttiosjuan

Hej på er! Efter vårt andra misslyckade landstingsförsök på Akademiska i Uppsala tågade jag iväg till privat klinik idag för att planera nytt försök i januari. Vart dock lite ställd då dom inte ville hjälpa oss pga min ålder (40 om 3 v) mitt dåliga amh på 0.22 och våra tidigare resultat om ett ägg per försök. Han rekommenderade istället äggdonation direkt.. någon som blivit nekad? Nån vits att kolla med fler kliniker? Nån som funderar på äggdonation?

Kram på er!

• Sjuttiosjuan
    peacefrog skrev 2016-12-12 19:27:46 följande:

Kontakta Falun! Du kan få prasteron utskrivet som kan förbättra din äggkvalitet. Vi har bytt dit efter 3 försök i Uppsala. Vi pendlar från Sthlm för uttag o insättning, övriga undersökningar i sthlm. Blivit gravid båda försöken i Falun och nu är jag i vecka 6, nyss 40 år fyllda. Falun experimenterar mer, är mer personligt och ca 10000kr billigare.

Tack för tipset! Ska ringa dit imorgon:)
  • Sjuttiosjuan
    Filli89 skrev 2016-12-12 18:15:31 följande:

St Göran då?

Ja, tänkte ringa dit och kolla också. Tack!
  • Sjuttiosjuan
    peacefrog skrev 2016-12-12 19:27:46 följande:

Kontakta Falun! Du kan få prasteron utskrivet som kan förbättra din äggkvalitet. Vi har bytt dit efter 3 försök i Uppsala. Vi pendlar från Sthlm för uttag o insättning, övriga undersökningar i sthlm. Blivit gravid båda försöken i Falun och nu är jag i vecka 6, nyss 40 år fyllda. Falun experimenterar mer, är mer personligt och ca 10000kr billigare.

Och grattis såklart!
  • Sjuttiosjuan
    vinterbebis12 skrev 2016-12-16 21:30:10 följande:

Hur har det gått? Hoppas ni fått hjälp! Kram

Det går inget vidare. Vi har skickat ut våra journaler till några olika kliniker så vi hoppas att någon vill satsa på oss. Enligt läkaren på SH är chansen lika stor/liten att vi blir gravida på naturlig väg eftersom dom bara fått ut ett ägg så dom inte kan göra något urval.

Har sakta men säkert börja ställa mig in på att vi får gå vidare med ÄD..
Svar på tråden IVF med start i september 2016