• Sjöblomman
    vinterbebis12 skrev 2016-10-18 20:55:53 följande:

Tjuvtestade imorse (RD11) och resultatet var ett tydligt minus. Nu verkar det även som att mensen är på gång. Ska höra med kliniken om jag behöver ta lutinus veckan ut som planerat om jag får mens.

Åh nej! Beklagar.
  • Sjöblomman
    Sops skrev 2016-10-19 14:06:43 följande:
    Jag ringde kliniken och fick komma dit idag faktiskt. Ägglossning är på g, har inte fått någon glad gubbe men när jag tog ut teststickan så var strecket mycket starkare så det blir säkert omslag imorgon. Hade en äggblåsa på 19mm så det trodde läkaren också :)
    Toppen!
  • Sjöblomman
    Filli89 skrev 2016-10-20 23:16:28 följande:
    Näe d är nog för att ja inte sagt något om det. Känns inte som första gången ja va gravid. Jag var överlycklig o kunde inte Tro det, snubblade vid mållinjen dock så nu låtsas ja bara som ingenting även fast jag hoppas från djupet av mitt hjärta att det går vägen vågar ja inte ta ut något. Gjorde tom insättningen utan att min man visste lol (signerade via BankID med hans lur ) för ja orkade inte med att någon annan visste, kände mig hundra gånger lugnare denna gång. Annars mår ja inget särskilt faktist, ibland molvärk bara.
    Grattis till plusset!

Men oj, signa med hans bank id? Det hade verkligen inte min man uppskattat. Och jag skulle inte ha kommit på tanken, det är ju inte ens lagligt... hur reagerade han på det?
    Man är ju trots allt två om det om man lever i en parrelation, men alla gör som de vill.
  • Sjöblomman
    Filli89 skrev 2016-10-21 20:01:26 följande:
    Tack!

Ja jag vet ja är kriminell, näe men sa till han halvt att ja tog hans lur för o signa nått på ivf klinken, men han visste inte vad de var o när isf. Var bara så trött på att alltid behöva säga att ja fått min mens. Även fast ja har världens finaste man och han aldrig fått mig o känna att det är mitt fel så känner JAG att pressen ligger mer på mig för att d är mig de är "fel".

De tog så hårt på oss förra gången så ja ville väl skydda honom på nått sätt o ta hela besvikelsen själv om de inte skulle gå vägen, vad gör man inte för de man älskar. Sa till han när ja tog testet dock och han hade inget emot det, allt som allt tyckte jag att det var skönt att ingen annan än jag själv visste om det.
    Ok, jag kan nog inte riktigt förstå ändå. Men du behöver inte förklara dig för mig.

Hursomhelst, vi har också gått igenom många många besvikelser med alla 5 IVF, 4 FET och missfallet. Och jag skulle aldrig ha orkar på egen hand, utan min man. Men som sagt, man är olika.
  • Sjöblomman
    Filli89 skrev 2016-10-21 23:47:15 följande:
    Ja jag vet det kanske är lite konstigt för dig. Men jag och min man har en sån relation då vi har tillgång till varandras saker och jag vet vad som skulle anses vara övertramp i hans ögon osv. Alla har som sagt olika relationer, o ja förväntar mig inte att någon annan ska förstå. Just denna fet ville ja göra själv faktist av nån anledning kändes det bra o veta vad som pågick ensam. Hursomhelst så är Det gjort, o hoppas det blir bra härifrån för oss alla.
    Håller tummarna för att allt ska gå bra.
  • Sjöblomman
    NovaRobin skrev 2016-10-23 08:20:14 följande:
    Sofiahemmet sa samma sak till mig också. Tror jag red efter lite mer än en vecka. Tänket att när embryot har fäst så kan det ju inte vara någon fara.

Ja det är lite luddigt det där med vad som gäller men jag tror på sunt förnuft :)
    Hmmm... jag rider inte men dansar mycket och när jag frågade på Sophiahemmet så sa de att man ska vara försiktig med kraftiga rörelser på grund av att äggstockarna fortfarande är svullna. Dvs det har inte med embryots chanser att göra utan för att man inte ska få ont och må dåligt. Men de kan säkert säga olika på olika ställen också...
  • Sjöblomman
    Sops skrev 2016-10-23 12:38:03 följande:
    NovaRobin skrev 2016-10-23 11:41:42 följande:Ok bra att veta. Ingen som förklarat det för mig :/
    Men detta är väl bara under ett färskförsök när man gjort äggplock? Vid en FET så är ju inte äggstockarna större än vanligt..

Nej nej, så klart. Då är allt som vanligt.
    Det jag skrev gäller ET, inte FET.
  • Sjöblomman
    Sops skrev 2016-10-24 08:53:17 följande:
    Phu! Annars har jag levt helt fel :D
    Hahaha! Ingen fara! Och det hade det inte varit ändå, du hade ju fått ont om du ansträngt dig för mycket, så du hade märkt det.
  • Sjöblomman
    Sops skrev 2016-10-24 10:45:55 följande:

Okej, nu verkar min kropp balla ut helt och hållet!
    Var på vul, i onsdags där läkaren kunde se en äggblåsa på 19mm, fick omslag på ägglossningstestet i fredags. Då var ägglossningen en vecka sen. Nu började jag helt plötsligt blöda, vad är det som händer? Inte kan jag väl få mensen redan?

Kan det vara en liten ägglossningsblödning? Har haft så ibland... ring kliniken. Blöder det mycket?
Svar på tråden IVF med start i september 2016