• NovaRobin

IVF med start i september 2016

Regnbågsdröm skrev 2016-10-07 09:18:56 följande:

Hej vänner. Tack för era snälla ord här. Det betyder mycket <3 Idag var det officiell testdag för oss, men vi har ju vetat hela veckan. Men det gör ont lik förbannat. Nästa steg för oss blir att ringa kliniken på måndag och försöka boka in ett möte. Jag behöver veta om det ens finns någon mening för oss att fortsätta, eller om mina chanser att bli gravid är så minimala att vi lika gärna kan ge upp tanken på att jag ska få bära ett barn.

Jag kommer att försvinna från Familjeliv. Det är min tanke just nu. Jag tror att jag behöver det. Jag hoppas att jag någon dag kan komma tillbaka hit med en bebis i magen och då vara ett stöd för er som fortfarande kämpar. Att visa på hopp.

Tack för allt ni delat med mig. Jag stannar ett par dagar, sen tar jag bort appen från min telefon. Kram till er alla och stort lycka till! <3

Fy vad orättvist livet kan vara. Så ledsen för er skull. Hoppas verkligen att du återkommer och då med en liten i magen. Massor med styrke kramar till dig
  • NovaRobin
    Sjöblomman skrev 2016-10-07 22:38:12 följande:

TD imorn. Det har börjat blöda. Tog test nu, negativt som väntat.

5e IVFn, 9e insättningen, 4e gången med 2 st...

Nya tag.

Sjöblomman skrev 2016-10-07 22:38:12 följande:

TD imorn. Det har börjat blöda. Tog test nu, negativt som väntat.

5e IVFn, 9e insättningen, 4e gången med 2 st...

Nya tag.

Nej nej nej.. :( det skulle ju gå vägen denna gång..

Så ledsen för din/er skull
  • NovaRobin

Slutade med ett mf för mig i helgen :( känns så tråkigt och ledsamt. Blir ett nytt FET efter nästa mens. Har 2 kvar i frysen. Grattis till alla er som har plussat :)

• NovaRobin
    Akira Öken skrev 2016-10-17 20:56:54 följande:

Vad tråkigt att höra! Hoppas att du kan tillåta dig att bryta ihop och sedan komma igen när det är dags.

Tack snälla! :)
  • NovaRobin
    vinterbebis12 skrev 2016-10-17 21:19:25 följande:

Åh så tråkiga nyheter. Har du blastocyster i frysen? De har bättre chanser än färskförsök om jag förstått rätt så håller tummarna för nästa omgång ??

Tyvärr inga blastisar. Jag har 2 st 4celliga i frysen. Hoppas det tar sig nästa gång. Det är ju inte heller direkt gratis :/
  • NovaRobin
    Lee*** skrev 2016-10-19 17:22:09 följande:

Var på första vul. Hade satt in två embroyn men såg ett tickande hjärta. 8 mm borde ha varit 11 mm. Men läkaren tyckte att allt såg bra ut o att vi inte skulle oroa oss. Men detta hände även förra gången men då skulle embryot vara 13 mm och vår var8-8,5 mm , men man kan inte sluta vara orolig. Men skall försöka att glädjas för sorgen blir ju inte mindre om man är förbered att något skall hända.

Ledsen för er som har minus. Mycket vi går stå ut med...

Grattis vad kul :)
  • NovaRobin
    Sjuttiosjuan skrev 2016-10-22 23:18:34 följande:

Hej på er! Kul att höra att flera av er plussat! Grattis:)

Imorgon ska jag börja med nässprayen Synarela för att sedan börja spruta med Menopur. Har ni erfarenheter av det? Blev lite orolig över biverkningarna då jag ska resa till värmen nästa vecka. Jobbigt med klimakteriesvettningar i 35 graders värme:) NOT!

Hade inga större problem när jag var till Grekland för nåt år sen. Visst fick jag fantastiska svallningar men hoppade i poolen eller havet så vart det riktigt skönt :)

Lite jobbigare på kvällarna men det var riktigt skönt med hotellets AC :)

Hoppas det går bra och lycka till med protokollet och njut av semestern
  • NovaRobin

Tråkigt med det negativa i tråden. Vi är väl inte här för att döma varandra utan peppa o stötta i både med och motgångar. Är inte sådär jätte aktiv med att skriva men läser dagligen. Även fast jag fick ett mf Denna gången vill jag gärna hänga med i tråden för att se hur det går för er andra :)

Stort grattis till er som plussat jag håller alla mina tummar att det ska gå vägen. Själv måste jag vänta till efter nästa mens för nästa FET. Hoppas verkligen det går bättre den gången.

Som med oss flesta så undrar jag om jag själv kan ha gjort nåt som orsakat mitt mf. Levde ju som tidigare vilket innebär jobb, ridning och allt annat :)

(Tog det dock väldigt lugnt de första 2 veckorna)

Men har fått det förklarat för mig att det med största säkerhet hade med celldelningen att göra. Att nåt var knas och därför gick det som det gick.

Hoppas vi kan fortsätta hålla denna tråd positiv utan att döma varandra.. Hejar på er tjejer

• NovaRobin
    Sjuttiosjuan skrev 2016-10-22 23:46:01 följande:

Tack för info, då vet jag vad jag har att vänta mig!Hoppas poolen är sval och AC:n är effektiv så överlever jag säkert:)Läkaren sa att det blir bättre så fort jag börjar med sprutorna men vill helst inte släpa med mig dom utomlands så jag börjar nog när jag kommer hen istället.

Tror det kommer gå jätte bra. Njut av semestern och snart är du kanske gravid :)
  • NovaRobin
    Sjuttiosjuan skrev 2016-10-23 00:07:38 följande:

Såg att du skrev ovan att du rider? Jag har själv egen häst och har fått lite olika svar på om man kan rida efter insättningen, vad fick du för rekommendation? I Uppsala sa dom rid på du men på Sofiahemmet sa dom att man inte skulle rida på 2 v efter insättning. Väldigt oklart :)

Sofiahemmet sa samma sak till mig också. Tror jag red efter lite mer än en vecka. Tänket att när embryot har fäst så kan det ju inte vara någon fara.

Ja det är lite luddigt det där med vad som gäller men jag tror på sunt förnuft :)
Svar på tråden IVF med start i september 2016