• Sops

IVF med start i september 2016

Jazzgirl76 skrev 2016-10-18 11:00:55 följande:
    Be din klinik att göra ultraljud på dig. Jag missade nämligen några ägglossningar pga teststickorna då de tydligen ibland inte ger utslag pga just progesteronet. Hoppas du inte missat din!
    Tatami skrev 2016-10-18 14:04:40 följande:
    Det verkar som att ägglossningen kan vara lite sen efter att man tagit hormoner, för du hade gjort det förra cykeln eller hur? Men som andra säger, gör VUL och dem kolla om du haft ägglossning.

Förra gången hade jag inte lika mkt känningar av progesteronet, denna gången är det nästan så jag tar värktabletter för att det värker så. 5 dagar sedan äggplock nu, RD3.
    Kanske en dum fråga, men kan de se för hur länge sedan jag i sånna fall hade ägglossning? Annars är det ju lite onödigt att kolla. Jag har haft väldigt tydliga ägglossningstest de två senaste månaderna, så då borde det inte krångla nu.
    Har enbart tagit progesteron nu, gjorde äggplocket i juni :)

• Sops
    Jazzgirl76 skrev 2016-10-18 21:19:33 följande:
    Jag tänker mer att de kan se när du får om du inte fått än då de mäter blåsorna men annars kan de ta ett blodprov för att se om du redan har lossat.
    Jag ringde kliniken och fick komma dit idag faktiskt. Ägglossning är på g, har inte fått någon glad gubbe men när jag tog ut teststickan så var strecket mycket starkare så det blir säkert omslag imorgon. Hade en äggblåsa på 19mm så det trodde läkaren också :)
  • Sops
    Sjöblomman skrev 2016-10-23 11:01:35 följande:
    Hmmm... jag rider inte men dansar mycket och när jag frågade på Sophiahemmet så sa de att man ska vara försiktig med kraftiga rörelser på grund av att äggstockarna fortfarande är svullna. Dvs det har inte med embryots chanser att göra utan för att man inte ska få ont och må dåligt. Men de kan säkert säga olika på olika ställen också...
    NovaRobin skrev 2016-10-23 11:41:42 följande:
    Ok bra att veta. Ingen som förklarat det för mig :/
    Men detta är väl bara under ett färskförsök när man gjort äggplock? Vid en FET så är ju inte äggstockarna större än vanligt..

• Sops
    Sjöblomman skrev 2016-10-23 13:40:41 följande:
    Nej nej, så klart. Då är allt som vanligt.
    Det jag skrev gäller ET, inte FET.
    Phu! Annars har jag levt helt fel :D
  • Sops

Okej, nu verkar min kropp balla ut helt och hållet!
    Var på vul, i onsdags där läkaren kunde se en äggblåsa på 19mm, fick omslag på ägglossningstestet i fredags. Då var ägglossningen en vecka sen. Nu började jag helt plötsligt blöda, vad är det som händer? Inte kan jag väl få mensen redan?

• Sops
    Sjöblomman skrev 2016-10-24 14:23:25 följande:
    Kan det vara en liten ägglossningsblödning? Har haft så ibland... ring kliniken. Blöder det mycket?
    Tatami skrev 2016-10-24 16:06:01 följande:
    Det är säkert bara en liten blödning pga ÄL.
    Tyvärr blöder jag idag igen så det är nog mensen. Men ska till kliniken på koll imorgon iaf!

• Sops
    Akira Öken skrev 2016-10-25 13:17:43 följande:

Tack för pepp hörrni! Jag läste här innan jag åkte imorse och det gjorde att det kändes lite bättre.

Jag är ledsen och besviken. Äggen hade redan lossnat och det fanns bara ett kvar. Händer tydligen inte ofta, tyckte läkaren sa ca 3-5 på över 1000. Klart vi hoppas på det ägg som ändå finns, men chansen minskar ju i lämföelse med om det funnits 10.

Åh nej, jag förstår er besvikelse! Håller tummarna för att det där ägget är det guldägg ni behöver :)
  • Sops
    Sjöblomman skrev 2016-10-25 12:03:44 följande:
    Oj vad märkligt! Har du gjort insättning ?(ledsen att jag inte har koll...)
    Jag skulle göra en insättning på torsdag!
  • Sops

I måndags började jag att blöda endast tre dagar efter ägglossning. På kliniken sa de att jag skulle höra av mig när jag får min "riktiga" mens. Men nu har jag snart blödit i en vecka (blöder annars i max 5 dagar) om än mycket mindre än en vanlig mens men fortfarande längre än jag annars blöder. Om jag nu blöder ut slemhinnan (som hade blivit tunnare på kollen) så får jag väl ändå ingen mens när jag borde haft den? Eller tänker jag galet?

• Sops
    Sjöblomman skrev 2016-11-07 21:03:44 följande:

Åh herregud! Total chock!

Genomgått 5 IVF och 4 FET (och ett MF) och plötsligt plussar jag!!

Men grattis!!!
  • Sops
    vinterbebis12 skrev 2016-11-22 22:57:14 följande:

Hur går det för alla? Någon som ruvar? Jag väntar på FET.

Jag väntar också på FET! När blir det dags för dig?
    Olidligaväntan skrev 2016-11-23 12:41:28 följande:
    Nu har jag varit iväg, fick ut 6st ägg denna gång. Dubbelt så många än förra gången iaf. Det här uttaget gick för övrigt bättre också, berättade om min besvärliga äggstock som verkar ligga svårt och ont till så jag fick mer bedövning som gjorde det hela lättare. Nu känns det som en lång väntan tills imorgon för att veta hur befruktningen gått och när det blir insättning.
    Härligt med bra resultat!
  • Sops
    Filli89 skrev 2017-01-11 19:08:51 följande:

Hur går det för alla här inne??

Jag är gravid efter vår andra fet i början på december! Är i vecka 9 och har fått se ett litet hjärta slå :)
    Hur går det för dig? Gick kub bra?
Svar på tråden IVF med start i september 2016