• Sjöblomman

IVF med start i september 2016

39latina skrev 2016-08-27 09:12:39 följande:
    Gick inte jättebra.

ÄP i måndags och de skulle sätta in på onsdagen. De skulle ringa vid 10 på ons om det inte blivit något, så var spänd som en fjäder hela ons fm. De ringde inte så glada i hågen åkte vi till kliniken efter lunch.

Plockat 5 ägg, 3 mogna och befruktade och 2 embryo. 1 hade slutat dela sig på morgonen. Satt redo i den stora stolen och läkaren satte in katetern och sa att hon var färdig för det fina embryot, men embryologen var tyst och inget hände. Visade sig att det andra embryot också slutat dela sig Rynkar på näsan

Bästa läkaren hade vi som tog hand om oss, pratade och informerade. Hon sa att jag satt ju där och vi kunde sätta in. Det var en minimal chans att det var ett långsamt embryo. Högst 1 % chans, men om vi slänger så blir det 0 %.

Så nu är jag 1 % gravid, iaf fram till mens
    KRAM
  • Sjöblomman
    Regnbågsdröm skrev 2016-08-27 10:07:19 följande:

Igår kom min blödning efter 11 dagar med spray. Så nu är man nedreglerad. Börjar känna av deppigheten också. Drygt två veckor kvar innan jag börjar med sprutorna, drygt som satan. Nästan tur att man vet att synarelasymptomen går över då, annars hade man ju blivit galen...

Hoppas alla mår okej här <3

Bra att det går framåt!

Själv är jag världens monster, reagerar på en sekund och blir typ helt tokig. Alltså de här humörsvängningar är bara för mycket.
    Sen den konstanta huvudvärken på det, nej det är inte roligt alls det här.
    Längtar till ruvartiden.
  • Sjöblomman
    Tatami skrev 2016-08-27 21:03:45 följande:

Uppdatering:

Fick nu lite blod på pappret efter ett toabesök, bara ljusrött lite. Antingen är det mensen eller så kanske kanske det kan vara en blödning för att ägget fäst sig??? O.O

Eller från Lutinus
  • Sjöblomman

Regnbågsdröm, en sak som jag funderar på... På din klinik tar det inte blodprov, utan räknar blödningen som "bevis" på att du är nedreglerad (om jag förstått saken rätt). Varför måste du fortsätta med sprayen så länge trots att du haft blödningen?

• Sjöblomman
    Regnbågsdröm skrev 2016-08-29 09:13:53 följande:
    Jadu, det kan man verkligen fråga sig. Men de har sagt förut att det beror lite på hur de har tid sen för äggplock och så. Förra försöket började jag spruta typ tre dagar efter blödningen. Den här gången är det längre. Har varit lite olika, men mellan 2,5 till 3,5 vecka. Beror som sagt på köerna. De matchar ju in mig en vecka då de har tid.
    Ah! Då förstår jag. Jag tänkte att det måste finnas en anledning.
    Jag styrs ju av blodprovet, så det blir lite annorlunda.
  • Sjöblomman
    Olidligaväntan skrev 2016-08-29 19:36:42 följande:

Åh .. i morgon ska jag göra mitt första äggplock någonsin. Är både nervös och förväntansfull.

Lycka till!
  • Sjöblomman
    Regnbågsdröm skrev 2016-08-31 08:10:51 följande:
    Konstigt att de inte sa någonting om det. Men du kanske inte uttryckligen frågade?

Sprutan ska man ta på kvällen. De allra första tror jag är så i alla fall. Samma tid varje kväll.
    Jag tar synarela på morgonen och kvällen, alltså bara två gånger om dagen. Runt 6-7 på morgonen och kvällen.

Sprutan har jag fått order att ta mellan 21:00-23:00 på kvällen.
  • Sjöblomman
    Regnbågsdröm skrev 2016-08-31 23:14:08 följande:
    Förstår inte riktigt vad du menar. Men det låter minst sagt konstigt att du skulle ta sprayen tre gånger precis samtidigt, så
    Att säga.
    Håller med! Det borde vara två puffar tre gånger om dagen i så fall...
  • Sjöblomman
    Filli89 skrev 2016-08-31 22:12:01 följande:

Hej tjejer mens idag och negativt test som förväntat. Ja börjar tro att detta inte kommer gå vägen för oss nånsin. Är så ledsen just nu vill Ba dööö!!!! Livet känns så hopplöst och man känner sig så misslyckad gång på gång att Man inte kan ge de ens kropp är gjord för när alla runt omkring en blir med barn bara man tittar på de så kan maj inte ens lyckas trots stt Man får allt klart!

Aja de bara acceptera läget ursäkta mitt gnäll är bara så nere.

Åh nej! Är så ledsen för din skull! KRAM
  • Sjöblomman
    Tatami skrev 2016-09-01 10:03:27 följande:

Nu ska jag sprida lite glädje och hopp i tråden. Jag plussade idag, ca 1-2 dagar innan bim! Så otroligt glad, vet inte om jag fattat det än riktigt :D

Jag gjorde ivf, korta protokollet, har måttligt förhöjt prolaktinvärde, läkarna avbröt mitt första försök därför, jag fick då en cysta/follikel som låg kvar i flera cykler men till slut fick jag börja igen när den var borta. På andra ultraljudet såg de 5 äggblåsor och 3 små. På äggplocket togs det ut 6 ägg. 3 befruktades men bara ett ville dela sig som det skulle. Det fick jag tillbaka. Jag är 41 år och hade massa odds emot mig, men det gick ändå. Det är verkligen så att det bara behövs ett bra ägg :)

Nu börjar nästa period av väntan, risken för missfall är ju tyvärr väldigt hög, speciellt såhär i början. Men nu ska jag vara glad ett tag!

Härligt! Grattis!
Svar på tråden IVF med start i september 2016