• Tatami

IVF med start i september 2016

Regnbågsdröm skrev 2016-09-04 00:20:47 följande:

Donatorsperma finns på privatkliniker. Däremot kan man inte göra IVF med donatorsperma där. Bara insemination. Det är bara landstinget som har IVF med donator än så länge. Tyvärr. Jobbigt när man behöver både och. Vilket det är i vårt fall också. Donator för att vi är två kvinnor. Och IVF för att jag har dålig äggproduktion.

Kram och lycka till till dig!

Jaha jag har fått uppfattningen att ensamstående inte får behandlas privat än, klinikerna säger själva att det beror på att de inte har donatorsperma. Men jag skulle inte bli förvånad om det inte är hela sanningen. Låter knepigt att man får göra insemination men inte ivf, det är ju samma könsceller involverade? Jaja, nu gör jag i Danmark iaf. Hoppas att jag får fortsätta vara gravid denna gången så behöver jag inte åka dit mer :D

Kram och lycka till ni med, och hoppas att andra i framtiden kan få göra ivf med donatorsperma även privat.
  • Tatami
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-04 08:32:42 följande:

Det är möjligt att du har rätt att de inte har hunnit komma till ensamstående än. Det har ju blivit lagligt i Sverige, men är säkert massa byråkrati som ändå inte är klart. För donatorsperma finns på privata kliniker. Vi hade kunnat gå dit om vi kunnat göra insemination, men nu är ju tyvärr inte fallet så.

Jag hoppas att vi båda lyckas nu. Så du slipper åka till Danmark och så att vi slipper göra fler försök här. Jag tror på fjärde gången gillt för oss

Idag har jag inte ont i brösten längre. Tog ett test som var planerat, för att se att det var starkare än tre dagar sedan. Det var jättesvagt... Så nu börjar jag förbereds mig mentalt på att det kan bli missfall :( Kanske blir fler ivf-trådar i framtiden....
  • Tatami
    vinterbebis12 skrev 2016-09-04 17:53:30 följande:

Åhh nej Tatami. Är det helt kört eller kan testet ha visat fel? Stor kram

<åh tatami :( men testade du med samma gravtest? Det kan ju vara så att det är olika känslighet på gravtest. Hoppas inte det är tidig missfall :( kram på dig>

Helt kört är det väl inte tills jag får en blödning och testet visar negativt. Jag testade med samma test som i torsdags. Idag har jag mer ont i livmodern också, just nu känns det inte som nåt bra. Har ställt in mig på att det blir missfall, kommer bli positivt överraskad om det inte är det. Kram på er med.
  • Tatami

Idag var graviditetstestet helt blankt, negativt. Har inte fått nån blödning men antar att det kan bli så om man tar progesteron. Officiell testdag på fredag men jag tror knappast det skulle bli positivt igen. Tidigt missfall, check. Ny ivf om ca 1 mån antar jag.

Hur går det för er andra?

• Tatami
    Lee*** skrev 2016-09-05 14:07:18 följande:

Tamani, vad tråkigt. Vet hur det känns,är för jävligt...Denna process är inte lätt!!!

Var på mitt första vul under denna ivf. Blåsorna hade inte växt till sig riktigt. Antingen blir det plock på fredag eller måndag . Så synd att man inte kan få plock på helgen, för på fredag kan vara för tidigt men måndag för sent.

Hoppas verkligen att tredje gången går vägen'....för det är jobbigt denna process, hoppas vi alla har våra små mirakel snart.

Ja jävla skit. Hoppas iaf att nästa försök kan ge fler ägg och kanske nåt till frysen med. Vågar inte tänka på att det även kan ge noll ägg som delar sig etc... Måste dessutom kolla upp och fixa med mitt prolaktin nu igen, för att få fortsätta. Blev ju dock bra stimulerad samt gravid så har ju uppenbarligen inga jätteproblem...

Åh vad jobbigt att det är stängt både lördag och söndag! En fördel med Danmark är att de har lördagsöppet iaf. Håller tummarna för att ditt äggplock blir med bra tajming och många mogna ägg :) Ja, till slut ska vi lyckas!!!
  • Tatami
    peacefrog skrev 2016-09-05 18:48:57 följande:

beklagar verkligen! hoppas att avsaknad av blödning betyder att det finns en chans? det är ju ändå 5 dgr kvar. håller tummarna för det.

Förbereder mig för uttag imorgon. Bävar lite. Men är glad att slippa sprutor. Tills imorgonbitti iaf.

Nja, har aldrig hört talat om att test som varit positiva och blivit negativa har blivit positiva igen, antagligen beror det på progesteronet att jag inte får nån blödning. Får se. Nu har det börjat göra ont dock så det får gärna lösa sig snart :/

Stort lycka till på ditt uttag imorgon!! Håller tummarna för många mogna och fina ägg och att du får många befruktade sen :D Visst är det skönt att slippa sprutor den sista dagen, håller med. Jag fick sån himla smärta kvällen innan bara, vet fortfarande inte vad det var, fick feber och grejer bara pga smärtreaktionen (tror jag) och låg i fosterställning timmar i sträck. Det var då det började med att jag inte kunde kissa ordentligt med. Jätteknepigt. Nästan rädd att göra det igen, men hoppas det var en engångsgrej.
  • Tatami
    Sjöblomman skrev 2016-09-05 19:22:10 följande:

Usch! Jag mår verkligen inte bra! Huvudvärk från hell och svettas/fryser hela tiden. Så här har det aldrig varit tidigare... Jag hoppas så att det här blir vårt sista försök.

Men åh :( Hoppas det går över fort. Alvedon kanske?
  • Tatami
    vinterbebis12 skrev 2016-09-05 22:47:32 följande:

Stor kram. Vet hur det känns. Som du säger har du blivit gravid en gång vilket är kvitto på att det fungerar, för mig hände exakt samma sak och några månader senare var jag gravid igen och då gick det hela vägen. Missfall är hemskt men det gav oss ändå hopp och kraft att kämpa vidare att få se ett plus på stickan. Stor kram igen

Åh det där var precis vad jag behövde höra nu :) tack! <3 Visst är det skönt med ett plus oavsett vad som händer sen, fattar inte de som inte testar innan officiellt testdatum, då kan man ju missa att man varit gravid. För mig är det en positiv grej iaf. Kanske inte alla vill veta dock.

Fatta att de fortfarande vill att jag ska kolla upp mitt prolaktinvärde, och kräver läkarintyg från Sverige för att jag ska få fortsätta? Alltså, jag går att stimulera ochbjag kan bevisligen bli gravid, slemhinnan såg bra ut och allt, inga spottings eller liknande som kan tyda på lågt progesteron. Det fungerar ju, vill inte lägga massa tid i onödan på att behandla nåt som inte ger mig någon fördel. Vad tror de ska hända?
  • Tatami
    Filli89 skrev 2016-09-07 02:32:12 följande:

Beklagar verkligen för ditt MF. Hoppas du får börja försöka så fort så möjligt igen. Har du fått någon blödning lr så ? Du kanske bör göra en koll ändå om d inte kommit ut något (om du inte redan skrivit det och jag missat det). Kram på dig.

Just nu vet jag varken ut eller in :( Ingen blödning i sikte, har fortfarande värk i livmodern (känns inte som mensvärk) och har börjat må illa??? Fortfarande suuuupersvaga test eller nästan helt blanka, bara två dagar kvar till officiellt test. Är så himla orolig att jag ska vara gravid men att testet ska visa negativt på fredag, att progesteronet tas bort och det blir MF pga det. Är så himla osäker just nu :(

Dessutom har det två ggr nu varit svagare/blanka test i morgonurin jämfört med EM test dagen innan. Kan det vara olika för olika personer vilken tid på dygnet som ger högst koncentration?

Så många frågor men väldigt få svar :/ Kram
  • Tatami
    Filli89 skrev 2016-09-07 02:32:12 följande:

Beklagar verkligen för ditt MF. Hoppas du får börja försöka så fort så möjligt igen. Har du fått någon blödning lr så ? Du kanske bör göra en koll ändå om d inte kommit ut något (om du inte redan skrivit det och jag missat det). Kram på dig.

När jag skrev hade jag inte fått nån blödning än, men nu idag kom det lite lite ljust blandat med flytningar. Så jag antar att det är på väg. Känns jättetrist att det inte utvecklades som det skulle, men nu är iaf perioden av ovisshet slut och jag kan fokusera på nästa ivf-försök istället och ta tag i det som måste fixas innan det. Även om jag känner mig negativ nu så försöker jag tänka att nästa gång kanske det blir fler ägg, bättre ägg, kanske något till frysen? Även om jag är skiträdd att det nästa gång inte blir något alls.....

Tack för kram, massa kram till dig med. Känner att jag varit väldigt självupptagen ett tag, hur går det för dig? Hur känns det och vad har du för plan nu?
Svar på tråden IVF med start i september 2016