crsmejl skrev 2017-01-09 15:23:59 följande:
Jag beklagar. Vill du berätta din historia?
Jag brukade trilla ihop tidigare när jag blev triggad, som att svimma fast hjärnan var vaken men jag var oförmögen att röra mig. Så otroligt obehagligt.
Jag skriver här, för jag känner mig ensam. Som ett ufo bland alla normala. Den känslan gör så otroligt ont. Att jag pga mina trauman inte passar in någonstans.
Tråkigt, att du måste vänta på behandling. Vad ska du få för hjälp?
Angående hjälp så skall jag väl få en utredning så småningom men idag är det rätt dåligt med förståelsen för detta. Inte alla som förstår när man under längre tid haft återkommande trauman. Detta sliter något otroligt och till slut faller även den högsta furan. Detta har tyvärr skett nyligen för mig och som jag skrev tidigare är det mitt eget fel som hållit ihop med en psykiskt instabil person i xx år. Dom ständigt återkommande problemen genom åren som Psykisk misshandel/hån/hat/hot/manipulation.
Givetvis har det varit bra perioder också och det är väl dom man sugit på och mest kommer ihåg. Men jag träffade några damer för någon vecka sedan (samtal) som var väl insatta i problematiken och där fick jag frågan hur mycket i % det hade varit bra på riktigt. Det var första gången som någon frågade detta och jag hade givetvis inte frågat mig själv det någon gång :-/
Efter en lite stund sa jag 50% kanske lite mer men man är som en alkolist och småljuger nog för sig själv men säg 50% då så frågade dom om jag ville ha det så i xx år framåt. Du kommer gå under sa dom. Vilket i praktiken jag redan gjort.
Dom nyligen små avsvimningarna som triggas av "något" har varit extremt otrevliga. Jag har gått på högvarv sista ca 2,5 månaderna och gör alltså fortfarande. Det är alltså separation big time nu och i ett läge i livet där jag satsat allt för att min kvinna (nu ex.) skulle få må bättre vilket hon har gjort stora delen av 2016 men det föll stenhårt även efter nästan 2 år av lugn/kärleksfullhet och framtidsplaner. När jag säger stenhårt så var det YXA. Jag fattade ingenting och stod där naken vilket jag fortfarande gör. Dock denna gången utan möjlighet till bostad/dålig ekonomi och numera ingen kärlek.
Läget har varit dåligt innan men denna gången gick jag "All in" för att skapa en framtid på äldre dagar som skulle vara. Vilket jag också fick bekräftelse på och mycket tills YXAN kom. Jag försökte hantera det som innan men slaget blev för stort denna gång och jag föll. Blev inlaggd och efter det har jag inte repat mig. Det enda jag fått som "tröst" är "Jasså du har stått ut så länge"
Jag är äldre med alla dessa år i bagaget och nu totalt ensam.
Utsliten av dom sista 3 månaderna med en skam och förnedring som jag undrar om jag kommer klara av. Jag är alltså man av den äldre sorten som värderar en relation även om man är ihop med en "Sjuk" person. Kämpat, älskat och skapat.
Med mitt sätt har jag alltså tryckts ned till obefintlighet idag! Jag är så ledsen