• epona01

Fler i Göteborg med bf i mars 2017?

Hej,

Jag är 26 år och bor i Göteborg. är gravid med mitt första barn, v10 nu och känns fortfarande helt overkligt trots att vi redan sett den lille på ul:)

Är det några fler som bor i Göteborg och har bf i mars? Jag är från Växjö och känner inte så många här som väntar barn. Hade varit kul att hitta folk som bor i närheten och som går igenom samma sak :)

• Svar på tråden Fler i Göteborg med bf i mars 2017?
  • epona01

Hej! Vad kul att få kontakt med någon!:)

Vad spännande! Hur känner du dig? Har du mått bra?

Jag har inte känt någonting, förutom att mitt immunförsvar blivit kasst (åker på alla möjliga saker) och att jag kan bli superhungrig på typ en sekund. Men inget illamående eller något.

Var lite orolig att jag inte ens var gravid trots att mensen inte kommit och att testen sa det haha:)

• epona01
    201405 skrev 2016-08-19 13:48:00 följande:

Ja vi borde ju ha bf nästan samtidigt med då?

Jag har mått väldigt illa från v 6, inte spytt men vart nära några gånger :-/ Inte sugen på någon mat knappt, i alla fall inget nyttigt så får väldigt dåligt samvete då jag åt väldigt bra fram tills dess

Vad skönt för dig att du sluppit illamåendet! Men jobbigt att du åkt på mycket annat då...

Nej det är lustigt fast jag mår illa nästa hela tiden så känner man ju sig inte gravid, har ju ingen mage osv. Känns så overkligt att berätta för alla när man inte tror det själv Men har sett den lille på ultraljud för två veckor sedan och då slog hjärtat så visst är vi gravida ändå Du har inte gjort ul än eller? Ska ni göra kub?

Fått tid för rul nu med i oktober så då känns det lite mer verkligt :)

Har fått 22 mars som prel datum. Dudå? ????

Gjorde tidigt ul i v 8+5. Mest för att man skulle veta att det ens var något därinne. Men verkar som alla känner likadant, att man inte tror på det såhär i början.

Ja, fått tid för kub den 9 sep. Ni?

Har ni börjat berätta för folk eller kan ni hålla er fram till v 12?

Jag har såååå svårt å hålla mig, har berättar för enkel men inte för alla på typ jobbet å så. Även om man typ vill skrika ut det till alla haha:)
  • epona01
    J21 skrev 2016-08-19 17:13:23 följande:

Gravid göteborgare här! 23 år, i vecka 9+5 med första barnet. Mår rätt bra, ingen matlust dock pga lite illamående. Men hoppas det går över. Ska på tidigt ultraljud 1 sept, ska bli skönt att få bevisat att det faktiskt finns något där inne och att det inte bara är något vi går omkring och låtsas

Var i Göteborg bor ni?

Hej!

Ja, det var verkligen häftigt att se på ul! Kändes inte som att det var man själv som låg där med en bebis i magen utan att det var en film med någon annan typ :)

Jag bor i Vasastan, vart bor du?
  • epona01
    201405 skrev 2016-08-20 15:30:20 följande:

Okej, 17 har vi så väldigt nära

Var gjorde ni ultraljud någonstans? Vi gjorde hos barnmorskegruppen, ska gå där med :) vi valde dock bort kub då främst jag är så ung, men nu längtar man ju så tills man får se bebisen igen! En evighet till oktober så kanske skulle gjort kub i alla fall

Vi har berättat för våra familjer nu, får väl se när det blir för resten av släkten/vänner alla blev väldigt glada i alla fall visst vill man bara skrika ut det ibland?! Fast samtidigt tycker jag det är obekvämt med all uppmärksamhet :-P

Trorjag har börjat få foglossning redan :'( fick jätteont i svanken typ när jag gick en promenad innan, känns inte lovande

Haha verkligen!!:)

Vi går också där, googlade runt massa innan jag bestämde mig. Blev nog mest barnmorskegruppen för att det var så lätt att boka tidigt ul, sen ligger det kvarteret bredvid mitt jobb så det är ju bra! Tycker det verkar super där!:) vad tycker du? vem har du som barnmorska?

Förstår att det känns länge! Men tiden kommer gå sjukt snabbt!:)

Haha fattar vad du menar, man vill berätta för folk en och en så man inte står där på typ en scen och alla frågar tusen frågor.

Ajdå!! :/ hoppas det bara var något tillfälligt !! Men du kanske kan kolla med din barnmorska om du kan få gå till sjukgymnasten på bmg? För säkerhetsskull så du kan få något hjälpmedel för det.

Har inte läst på så mycket om foglossning, känner att jag fortfarande har en del att plugga på????
  • epona01
    J21 skrev 2016-08-20 16:01:44 följande:

Johanneberg, så vi bor nära! :) kan knappt hålla mig från att berätta, men vill ju vänta tills jag vet att allt är bra. Två av mina bästa vänner vet dock, det var oundvikligt. Det kändes som att jag gick omkring och ljög för dem innan jag berättade ;)

Ja verkligen!???? Vilken mvc går du på?

Haha ja, det är verkligen svårt att hålla tyst! Vi berättade för ganska många efter det tidiga ultraljudet. Då visste vi ju iallafall att det inte bara var påhitt alltsammans så då kändes det lite mer okej:) så sjukt att man kan se en liten sak på typ 2 cm och att det är ett hjärta som slår därinne!! Helt galet om man börjar tänka och sväva iväg haha:)
  • epona01
    J21 skrev 2016-08-20 23:12:17 följande:

Ska gå på Gibtaltargatan, mest för att det är närmst och för att jag hoppas få lära känna fler i området via föräldragrupp sen. Första besöket på måndag, hoppas det känns bra! :D Du?

Hur gick det på besöket idag? :)

Jag går på barnmorskegruppen. Ligger precis jämte mitt jobb, så nära och bra!
  • epona01
    201405 skrev 2016-08-23 19:57:10 följande:

Ja största anledningen var väl att de hade tidigt UL men läste bara bra recensioner så kände att jag lika gärna kunde gå där då har listbeth, vem har du? tyckte hon var trevlig så men kändes väl inte jättepersonlig :/

Ja jag hoppas väl det åtminstone ska du göra rul på barnmorskegruppen eller på östra?

Nej precis, blir lite pinsamt nästan om man berättar inför flera samtidigt oxh allt annat stannar upp och sen bara kretsar kring en själv :p

Känns lite segt ja, men har mest känt av det på kvällarna eller om jag gått mycket. Inte så illa än, hoppas självklart inte det blir värre. Men kanske ska ta upp det nu när jag ska till bm på torsdag och ta alla prover :)

Nä jag fick googla en del

Jag har Amanda. fick ett psykbryt förra veckan, så sjukt stressigt på jobbet så ringde bmg och ville prata med min bm om ev sjukskriva mig 25% eller något. Tyvärr hon sjuk så fick prata med Lisbeth :) hon verkade gullig.

Tål typ inte stress längre!! Blir helt stressad av minsta lilla!

Jag ska göra rul på östra 26 okt. Du?:)

Ska göra ultraljud på kubtestet på fredag. Blir kul att se den lille igen, men också så nervöst om något skulle vara fel!!

Hur mår du nu? Känt av foglossning något mer?
  • epona01
    201405 skrev 2016-09-06 14:09:08 följande:

Jobbigt med stress fick du igenom sjukskrivningen?

okej, är du nöjd med din bm?

Ska också göra på östra men den 17, gud vad jag längtar!! Vad mysigt för er att se bebis snart igen, jag har börjat komma in i spökveckorna nu så hade vart skönt att göra kub på ett sett. Men försöker tänka att det går fort till RUL tror inte du behöver oroa dig för att något ska vara fel! Ni var ganska unga med va? gör ni kub på östra eller bm gruppen?

Nja, det kommer lite om jag går en längre stäcka, handla och köra vagnen är jobbigt då har jag ganska ont efter. Men försöker att ta det lugnt och inte göra något ansträngande i onödan, har ju läst om dem som fått så ont så de inte kan röra sig knappt :s

Har du några symptom nu eller börjar allt bli lugnare för dig med?

Ja, eller jag ska jobba 50% nu i 3 v. Så det känns skönt! Varva ner lite!

Kubtestet gick bra! Vi gjorde på bmg. Fick bra siffror och allt såg bra ut på ultraljudet. Men det var sjukt så mycket bebisen har växt på bara några veckor!! Nu såg man att det var en människa!! Helt galet! Vi fick också lyssna på hjärtljuden ????

åååh men det går snabbt till den 17e nu!:) eller var det 17:e oktober?

Ja men precis, endel verkar ha ett riktigt helvete med foglossningar ???? Man får väl vara glad om man endast känner lite!!

Känner fortfarande inga symptom, mer än att brösten gör ont och jag gråter för allt titt som tätt. Dudå?:)
Svar på tråden Fler i Göteborg med bf i mars 2017?