• Ledsamt

5 år och bajsar på sig

Hej alla där ute, jag tänker göra en lång historia kort men vi behöver verkligen hjälp!

jag har en dotter som är 5 år och bor varannan vecka hos oss.

Innan sommaren så bajsade hon på sig flera gånger om dagen och enligt hennes mamma aldrig där vilket vi tyckte lät väldigt konstigt då det händer på dagis också.

Vi fick träffa en läkare efter mycket om och men och då fick vi veta att han hade förstoppning långt in i tarmarna vilket vi förstod och va orolig för.

Efter ett par veckor med medicinering så blev det bättre.

Sen va hon 2 veckor hos oss och va så duktig att gå på toaletten och bajsade.

Sen va hon 2 veckor hos sin mamma och när hon kom tillbaka så va det kört igen. Bajsade på sig upp till 7 gånger om dagen.

Och nu bara fortsätter hon bajsa på sig, vägrar gå på toaletten .

Har någon samma problem? Vad ska vi göra? Snälla hjälp oss.

• Svar på tråden 5 år och bajsar på sig
  • Ledsamt

Ska även tilläggas att hon blev avtvingad blöjan för tidigt då hon inte va redo att bara gå på toa.

• Ledsamt

Min fru har precis pratat med dotterns mamma.

jag pratade med 1177 och försökte få lite råd och dom tror att det är psykiskt.

Så när min fru sa åt mamman att vi måste hjälpas åt kom det fram en jävla attityd precis som att hon inte brydde sig.

jag har så ont i magen över allt nu för jag vet varken ut eller in längre!

• Ledsamt

Vi kommer kontakta HC imorgon. Men mamman avger sin attityd med att " ja, jag ställer upp" efter att min fru har tagit ett snack med henne då hon vägrar lyssna på mig!

• Ledsamt

Håller helt med dig Alexi, vi har kört movicol junior nu i 8 veckor.

Men då mamman bryter medicineringen för att "hon" tycker att det är bra så är vi tillbaka på ruta ett igen. Så att släppa mamman ifrån dehär går inte.

Ska försöka få remiss till barn och se vad som fortsätter därifrån

• Ledsamt

Självklart, men bara det kommer bli en lång process också att få med henne.
    Hon förstår inte det bästa för hennes barn att något är fel.
    Jag och min fru har kämpat i 3 år för att få ensamvårdnad med en massa saker mot mamman men vi får alltid höra "ni har för vaga grunder"
    Dottern mår inte bra och nu blir det bara värre och värre.

• Ledsamt

Har meddelat förskolan idag då hon haft sommarlov fram tills nu.

Inväntar även att HC ska ringa nu!

• Ledsamt

Dottern återigen förstoppad i magen. Läkaren blev inte direkt gladare av att mamman avslutat medicineringen och har nu skrivit ett personligt läkarintyg till henne att medicinen måste skötas.

Även fått remiss till barn mottagit ingen nu så bara att invänta tid!

Svar på tråden 5 år och bajsar på sig