Sonens flickvän är gravid
Sonen 19 år har en flickvän 16 år.
Vi fick reda på att hon är gravid på ett konstigt sätt. Sonen hade sin mobil i tv-rummet på bordet medan han var i duschen, då hörde jag och min man att han fick ett sms. Vi gick inte in och läste vad det stod utan kollade bara på själva skärmsläckaren. Det var hans flickvän som skrev att gravtestet var positivt osv.
Vi blev väldigt chockade av detta. Vi tror inte att han hade tänkt berätta om detta för oss alls, då han är en person som inte brukar berätta så mycket om vad som försiggår i sitt liv. Han har aldrig haft en flickvän förut och när han väl träffade en tjej blev jag nog förvånad, och nu är hon plötsligt gravid. Han är verkligen ingen slarvig eller dålig typ, och det tror jag inte att hon är heller, men är tveksamma om de är redo för ett barn.
Vad ska vi göra nu när vi vet om detta? Vill ju stötta och hjälpa i vilket beslut de än tar men det känns som att det kommer bli världens kaos om vi lägger oss i. Men vi kan ju fan inte bara låta det vara och sopa det under mattan som att det är en liten grej.