Inlägg från: Anonym (Abort) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Abort)

Sonens flickvän är gravid

[quote=76909760][quote-nick]Anonym (Barnet) skrev 2016-08-24 13:07:48 följande:[/quote-nick]Jag blev gravid när jag var 19 med min pojkvän sen 2 månader tillbaka. Vi var oansvariga och skyddade oss inte, unga och dumma som vi var.

Vi höll det för oss själva och gjorde abort.

Idag nästan 10 år senare år vi gifta och har ett barn under året.

Det är bara en som känner till vår abort och det är min mans bästa vän. För mig är det något väldigt privat som ingen annan har med att göra.

Så vad gäller sin myndiga son så tycker jag att det är hans privata angelägenhet. Däremot är flickan väldigt ung och knappast lika redo eller mogen att utan vuxnas hjälp hantera detta.

Så jag tycker nog att ni ska ta upp detta pga flickans unga ålder, samt meddela hennes föräldrar. Hon är ju fortfarande ett barn själv.[quote]

Vaddå för ung för att hantera det utan en vuxen? Jag blev tyvärr gravid som 16-åring. Gjorde abort och hanterade det utan någon hjälp alls, det var så jag ville ha det. Och jag mår inte dåligt alls över det. Finns såklart dem som behöver stöd men det är ju inte upp till dig att berätta för hennes föräldrar!

Svar på tråden Sonens flickvän är gravid