Inlägg från: Anonym (Ida) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ida)

Sonens flickvän är gravid

Jag blev också gravid när jag var 16 år. Jag blev dåligt bemött av mina föräldrar medan pappans mamma försökte stötta. Vi behöll barnet.

Var stöttande! Va tydlig med att ni inte är ute efter att tvinga dem till något för de har ni inte ens rätt till. Det är mycket vettigare att stötta dem i deras val för de kommer göra sitt val vad ni än tycker.

Jäkla trams att dividera om att han är 3 år äldre, borde veta bättre och bla bla. Där är folk i ALLA åldrar som råkar ut för oplanerade graviteter.

• Anonym (Ida)
    Anonym (Barnet) skrev 2016-08-24 13:07:48 följande:

Jag blev gravid när jag var 19 med min pojkvän sen 2 månader tillbaka. Vi var oansvariga och skyddade oss inte, unga och dumma som vi var.

Vi höll det för oss själva och gjorde abort.

Idag nästan 10 år senare år vi gifta och har ett barn under året.

Det är bara en som känner till vår abort och det är min mans bästa vän. För mig är det något väldigt privat som ingen annan har med att göra.

Så vad gäller sin myndiga son så tycker jag att det är hans privata angelägenhet. Däremot är flickan väldigt ung och knappast lika redo eller mogen att utan vuxnas hjälp hantera detta.

Så jag tycker nog att ni ska ta upp detta pga flickans unga ålder, samt meddela hennes föräldrar. Hon är ju fortfarande ett barn själv.

Hur vet du hur mogen hon är eller hur hon hanterar det? Hon har rätt till ett privatliv och det är knappast TS ansvar eller rätt att meddela hennes föräldrar.
  • Anonym (Ida)
    Nikolinas skrev 2016-08-24 21:08:05 följande:

Självklart är det bådas ansvar, men han är myndig och "vuxen" och har därmed det största ansvaret. Vad som har hänt vet vi ju inte. Kanske hade de skydd och då kan man ju inte anklaga nån (så länge det inte slarvats med det), kanske inte.

Varför ska någon anklagas hur det än gått till? Vad skulle det tjäna till?
Svar på tråden Sonens flickvän är gravid