Inlägg från: Anonym (Vänta) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vänta)

Sonens flickvän är gravid

Vänta ett någon vecka innan du gör något iaf. Jag och mitt ex vart gravida när vi var 19. Vi hade inte ens vart tillsammans ett år. 

Tog oss minst två veckor innan vi berättade för våra föräldrar. Vi vägde ev. abort mot att behålla. Gjorde UL för att ens kolla hur mycket tid vi hade på oss att bestämma oss osv. allt det där tar tid.. Vi ville inte heller låta andra påverka vårat beslut.

Så vänta ett tag innan ni tar upp det här iaf. Antagligen så kommer de göra abort och kanske försöka hålla tyst om det. Om det går 4-5 veckor eller nått och ni inte hör något skulle jag ändå ta upp det. Han är 19, säkert skönt att känna ert stöd oavsett vad. Han känner säkert att han bär ett stort ansvar i det här och skäms kanske lite.   

• Anonym (Vänta)
    Anonym (Z) skrev 2016-08-26 08:55:56 följande:
    Det är din kompis val och inte pga hon fick van tidigt hennes liv är som det är... Att plugga vidare, få bra jobb osv är inget som ett barn hindrar utan det är ett val man gör. Det är mängder med studenter på universiteten och högskolor som har barn, tom flera. Unga studenter som har fått barn tidigt och äldre som fått barn senare. Att skylla sitt "misslyckande" på att man fick barn i tonåren är bara för att ha något att skylla det på, stackars barn som får den "skiten" på sig. Barn förgyller tillvaron och det är ens egna inställning och driv som tar en dit man vill inte om man fått barn ung el ej. Din kompis verkar helt enkelt inte speciellt driven eller ha ett högra mål än där hon är idag.

Håller absolut med om att det är upp till individen. Men synd att peka finger. 
    Finns många psykologiska aspekter som är svåra att ta ansvar för eller som en man kanske känner till.

Mitt ex gick in i djup depression efter vi fick barn. Hennes vänner sa uppriktigt att hon inte var rolig att umgås med efter hon fick barn och lämnade henne i sticket när hon behövde dem. Finns andra som har föräldrar som tar avstånd fryser ut etc.. 

Alltid lätt att säga till folk att ta tag i sig själva hitta driv, men om man av en anledning eller en annan ligger på botten är det inte så lätt. Mitt ex skyller absolut inte sin sämre karriär på våra barn, hon skyller den på hur hennes "polare" frös ut henne efter hon fick barn och fick henne att må så dåligt att hon funderade över värdet av sitt eget liv. Men det kanske är samma sak eller?

Svar på tråden Sonens flickvän är gravid