Inlägg från: Hellapella |Visa alla inlägg
  • Hellapella

Fler i Stockholm som nyligen plussat och vill följas åt?

Hej! 

Jag bor också i Stockholm och har bf 27/4. Är 27 år och min sambo är 28 år. Väntar vårt första barn. Har inte så många symtom är förutom ömma bröst. Ska till Västermalms barnmorskor nästa vecka för inskrivning :) 

• Hellapella
    Inelg skrev 2016-09-01 13:28:12 följande:
    Inskrivning fick bra! :) tog massa prover urinprov och snackade mest hälsa.
    Bokade kub nästa vecka och läkarbesök. Nu är det i rullning iaf :)
    Jag är i v12.
    Härligt :) Ser verkligen fram emot min inskrivning på onsdag, hoppas bara på att jag ska trivas med min bm, känns viktigt! 
  • Hellapella
    Lillon skrev 2016-09-01 20:56:38 följande:
    Jag har valt Bb family vid Fridhemsplan. Bara varit på hälsosamtal än men det mötet kändes bra iaf! :) Ska på kub 10 okt.
    Då går vi till samma! :) 
  • Hellapella
    Lillon skrev 2016-09-04 09:04:44 följande:
    Kul! :) Vilket ställe valde ni att ta ultraljud på? Vi valde ultraljudbarnmorskorna och ska på kub 10 okt.
    Vi har inte valt ännu, vi ska på inskrivningssamtalet på onsdag, ska höra vad dom säger då. Men mycket möjligt att vi väljer Ultraljudbarnmorskorna, fridhemsplan är nära och bra för oss :) 
  • Hellapella
    Vvvvv skrev 2016-09-04 00:48:51 följande:

Hej,

Jag hänger gärna med i fb-grupp eller liknande, om ni planerade att starta en?
    Är 27 år, bor på Söder med min sambo och vi väntar vår första bebis i början av april, är i v.10. Hade inskrivningssamtal nu i veckan på mama mia och fick ett jättebra intryck av alltihop där! Vi är först ut i vår närmsta vänskapskrets med att vänta barn, så det hade varit kul att lära känna fler blivande mammor i Stockholm:)

Håller helt med, tycker också vi borde starta en fb-grupp! Är i liknande situation som dig, 27 och väntar första barnet :) 
  • Hellapella
    Tokgurkan skrev 2016-09-05 10:44:11 följande:

Står att jag kan skriva in namn eller e-postadress för att lägga till folk i gruppen, så PM:a mig ni som vill. Gruppen kommer vara helt hemlig så att ingen kan se att vi är med i den, då dom flesta av oss inte gått ut med graviditeten än : -)

Roligt med fb-grupp! Försökte precis skicka ett meddelande till dig men det gick inte, det står att din presentation är privat och sen kommer jag inte längre... 
  • Hellapella
    Tokgurkan skrev 2016-09-05 11:22:12 följande:
    Hmm vad konstigt. Testa att skicka igen, har ändrat lite i mina inställningar, hoppas det funkar..
    Nu funkar det :) 
Svar på tråden Fler i Stockholm som nyligen plussat och vill följas åt?