Inlägg från: Tokgurkan |Visa alla inlägg
  • Tokgurkan

Fler i Stockholm som nyligen plussat och vill följas åt?

Lillon skrev 2016-08-31 18:14:59 följande:
    Har inga illamående alls vilket är väldigt skönt. Dock rätt trött och ont i tuttarna haha. Hur mår du? Jag bor i Globen-området :)
    Jag har haft pyttelite illamående lite fram och tillbaka men däremot är jag extremt trött jag med, vill bara sova hela tiden. Började få ont i tuttarna jag med i förrgår typ, jag som älskar att sova på mage men det kanske är lika bra att vänja sig haha..
  • Tokgurkan

Vilken MVC har ni andra valt? Jag har bokat tid på Mama Mia söder. Ni som redan har varit på inskrivning, känner ni er nöjda hittills? Fick ni ett bra intryck?

• Tokgurkan
    Sobika skrev 2016-09-01 22:26:31 följande:

Hej, hoppar också in här :)

Jag har bf 19 april och har en son på 11 månader. Bor i Hägersten med sambo och sonen :)

Välkommen och grattis! : -) vad roligt att du också bor i Hägersten! Hur mår du hittills? Har du varit på inskrivning än?
  • Tokgurkan
    Inelg skrev 2016-09-01 20:46:53 följande:
    Bra intryck :) hade min gamla BM jag hade innan. Jag är supernöjd.
    Vad skönt och tryggt det måste kännas att ha samma BM igen som man vet att man trivs med. Jag är lite nervös inför det, känner att jag behöver en BM som är varm, trevlig och trygg.. hoppas min kommer vara så : -)
  • Tokgurkan
    Lillon skrev 2016-09-01 20:56:38 följande:
    Jag har valt Bb family vid Fridhemsplan. Bara varit på hälsosamtal än men det mötet kändes bra iaf! :) Ska på kub 10 okt.
    Vad skönt! Är hälsosamtal och inskrivning samma sak?
  • Tokgurkan
    Inelg skrev 2016-09-02 08:17:27 följande:
    Verkligen. Så viktigt för mig med.

Fresten Tokgurkan, kan vi ändra i trådnamnet så folk från Stockholm som ligger runt min vecka också känner sig välkomna? Tex

Stockholm som vill följas åt med BF 2016?
    Ja absolut! Fixar det : -)
  • Tokgurkan
    Tokgurkan skrev 2016-09-02 11:03:45 följande:
    Ja absolut! Fixar det : -)
    Hur ändrar man rubriken? Letar efter en "ändra" knapp men hittar ingenstans : -P
  • Tokgurkan
    Vvvvv skrev 2016-09-04 00:48:51 följande:

Hej,

Jag hänger gärna med i fb-grupp eller liknande, om ni planerade att starta en?
    Är 27 år, bor på Söder med min sambo och vi väntar vår första bebis i början av april, är i v.10. Hade inskrivningssamtal nu i veckan på mama mia och fick ett jättebra intryck av alltihop där! Vi är först ut i vår närmsta vänskapskrets med att vänta barn, så det hade varit kul att lära känna fler blivande mammor i Stockholm:)

Grattis!! Är i liknande situation jag med, känner inte så många mammor och dom få jag är bekant med har lite äldre barn och umgås med mammor där barnen är i samma ålder. Så skönt att läsa att du fick ett bra intryck av Mama Mia, har inskrivning där den 26 september.

Vi får nog starta en hemlig FB grupp nu känner jag, vi har ju blivit några stycken nu..
  • Tokgurkan
    Kammmmm skrev 2016-09-04 06:13:24 följande:

Hej,

Väntar också mitt första barn, men i mitten på mars. Är 29 år och bor i Hägersten med min man. Skulle också gärna hänga med i en FB-grupp.

Grattis och välkommen! Kul att det är flera från just Hägersten här : -)
  • Tokgurkan

Vad säger ni? Ska jag starta en hemlig FB grupp? Tänker att den kan heta typ "BF 2017 i Stockholm" eller liknande..

• Tokgurkan
    Inelg skrev 2016-09-04 16:52:57 följande:
    Kan du döpa den. Typ Stockholm 2016 alt vinter /vår/sommar 2016? Vad säger ni?
    Tänker så att många känner sig välkomna.
    Fast alla här har väl BF under 2017 eller? Eller va du beräknat nu i år? Blandar ihop nu haha
  • Tokgurkan
    Lillon skrev 2016-09-04 17:56:48 följande:

Tar vi för hela 2017 kan det bli en väldigt stor grupp? Kan vara mysigare med lite mindre? :) Kanske Stockholm vinter/vår 2017?

Ja Stockholm vinter/vår 2017 låter bra, kanske sommar också?
  • Tokgurkan

Försökte skapa en grupp men det verkar som att jag måste lägga till medlemmar direkt medans jag skapar den och då måste man vara vänner. Ska kanske alla som vill vara med i gruppen skicka mig sitt namn och beskrivning av profilbild så lägger jag till er som vän tillfälligt och bjuder in er i gruppen?

• Tokgurkan

Står att jag kan skriva in namn eller e-postadress för att lägga till folk i gruppen, så PM:a mig ni som vill. Gruppen kommer vara helt hemlig så att ingen kan se att vi är med i den, då dom flesta av oss inte gått ut med graviditeten än : -)

• Tokgurkan
    Hellapella skrev 2016-09-05 11:05:34 följande:
    Roligt med fb-grupp! Försökte precis skicka ett meddelande till dig men det gick inte, det står att din presentation är privat och sen kommer jag inte längre... 
    Hmm vad konstigt. Testa att skicka igen, har ändrat lite i mina inställningar, hoppas det funkar..
  • Tokgurkan
    Hellapella skrev 2016-09-05 11:32:47 följande:
    Nu funkar det :) 
    Wiiee nu är gruppen startad! Jag lägger till alla som vän och när jag lagt till er i gruppen så plockar jag bort er. Kul med en grupp på FB, känns som det är enklare att diskutera där :)
  • Tokgurkan
    Inelg skrev 2016-09-05 21:24:53 följande:
    Såklart du får. Välkommen :)
    Jag är inte medlem ännu men lägger till dig när jag blivit insläppt :)
    Lagt till er! : -D
  • Tokgurkan
    Loppalisa skrev 2016-09-06 11:21:43 följande:

Hej! 

Jag vill också gärna hänga i er FB-grupp. Har skickat meddelande till Tokgurkan. 
    BF i mars med första barnet. Är 26 år och boendes i Sundbyberg :) 

Hej! Svarade på ditt meddelande med en fråga, för att vara säker på att jag inte skickar vänförfrågan till fel person hehe.
  • Tokgurkan
    Loppalisa skrev 2016-09-06 13:08:33 följande:
    Hej! Det är lugnt, tack för att du dubbelkollar. Jag har dock inte fått något meddelande från dig. Skumt... Men det är bara jag som har mitt namn och min profilbild är foto på bara mitt ansikte. Har brunt lite lockigt/vågigt hår :)
    Skumt! Såg nu att det inte fanns fler med samma namn, skickat dig en vänförfrågan nu :)
Svar på tråden Fler i Stockholm som nyligen plussat och vill följas åt?