• Veronicasnart30

IVF-hösten 2016

Hej,

Får jag också hoppa in i tråden? Håller på med min så kallade andra IVF försök, äggplock på måndag =) Nervöst!

• Veronicasnart30

Hej,

Efter tretton dagar med Gonal-f  (175 enheter) och orgalutran, plockade de mina ägg idag. Så nervöst! Hade sex äggblåsor och fem var det ägg i! Man är lite öm efter proceduren... På onsdag är det preliminärt ET och håller tummarna att det har utvecklats så att ett embryo kan sättas tillbaka. Förra gången fick de avbryta innan äggplock eftersom det inte hände så mycket i äggstockarna och därför fick jag denna gång börja med höga doser av gonal-f. Läkarna var oroliga för översimulering och då skulle alla embryo frysts ner för återföring i annan cykel, men det gick bra och längtar nu med oro tills onsdag! Så rädd att de ringer och säger att det inte har hänt något...

• Veronicasnart30
    jagkan skrev 2016-09-26 16:34:12 följande:

ok, så det gick inte bra alls idag. De bestämde sig för att avbryta för de hittade bara ägg på 18mm vardera. Jag tycker inte de gjorde ett bra jobb alls, de hittade inte ena äggstocken, och de letade inte mycket heller, sedan slutade de efter de hittade de två äggen på andra sidan. men, men... bättre lycka nu nästa gång antar jag, med högre dos.

Jag förstår hur du känner dig! Bröt ihop helt när detta hände mig innan sommaren. De kanske gör som de gjorde med mig nu, högre doser hormoner. Vad har de sagt? Konstigt att de inte kollade bättre läkarna, var går du?
  • Veronicasnart30
    jagkan skrev 2016-09-26 18:41:57 följande:
    ja det är lite deprimerande. Nästa omgång höjer de dosen till 300. Denna omgång började jag på 150 sedan höjdes det i fredags till 225. Så hoppas 300 är den magiska siffran...
    Dem sade inte så mycket, jag tycker det är konstigt att hittar man inte ena äggstocken, så letar man väl tills man hittar den för att få ett rätt antal med ägg som finns? Och han försökte inte ens värst mycket på den sidan han hittade, två ägg sedan slutade han leta.
    Jo det trodde jag alla läkare gjorde, tittar tills man hittar!? Vilken hormonspruta tar du? Även fast man är van att sticka sig själv så känns ju magen som en nåldyna =( På mig trycker de ner äggstocken utifrån, på magen, för att kunna se äggstocken ibland, gjorde de inte ens det?
  • Veronicasnart30

Idag var det ET-dag. Så nervös att de skulle ringa och säga att inga ägg blev befruktade eller att vi skulle få det beskedet vid dagens läkarbesök. Höll på att bryta ihop av nervositet på vägen till IVF-kliniken. Väl där så fick vi veta att fyra av fem ägg var befruktade Skrattande

Ett av dessa ligger nu i livmodern och de andra tre ligger i labbet för vidare odling och så får vi veta sen per post om de överlever dessa dagar för att kunna nedfrysas. Fick sen en bild på embryot, som vi självklart fotade (coolt att visa upp för barnet sedan). Det var skönt att embryologen sedan tittade i katetern att den var tom så att inte embryot följde med ut igen efter insättning.

Jag är skitskrap att den ska ramla ut nu när man går på toa eller liknande, fast läkaren säger att den inte gör det. Den 14/10 är det testdag, hur ska jag hålla mig!!?? Hur går det för er andra?

• Veronicasnart30
    Yonnahanna skrev 2016-09-29 17:43:28 följande:

Åh jag var till kliniken idag. Vips har fler ägg vuxit så pass att det blir plock på måndag! :) fy vad nervös jag är!! Hoppas hoppas allt blir bra!!

Vad spännande! Hur många äggblåsor har du nu ? Håller tummarna att allt går bra!
  • Veronicasnart30
    Juliii86 skrev 2016-09-28 20:35:14 följande:
    Åh vad roligt att höra att du fick 4 ägg befruktade :D Önskar er lycka till nu och hoppas att det visar plus den 14!

Tack! Och jag önskar dig och alla andra här lycka till! 

Tänk om vi alla får bebis samtidigt sen SkrattandeBaby

• Veronicasnart30

Hur många är det som betalar privat eller via landstinget och hur många får ni då?

Vi måste betala själva och vi hoppas på plus nu för vi vet inte hur mycket mer vi kan lägga ut tyvärr.

• Veronicasnart30
    Juliii86 skrev 2016-09-29 21:26:02 följande:
    tack själv :) ja tänk om, det hade varit kul :)
    vilket protokoll fick du göra?

Har en fråga tjejer angående om gonal-f om det är någon som har tagit eller tar sprutan, har ni blivit svullen i buken? jag känner mig uppblåst och konstig i magen.. någon mer som upplevt det?
    Det korta, börja direkt med gonal-f för att får äggblåsor. Har pcos och sällan ägglossning. Jag blir jättelätt svullen och har varit/är det sedan första sprutan togs för detta IVF-försök. Jag blir också väldigt gasig i magen och det kan gör ont att sätta sig, känns som om den svullna magen stöter till tarmarna. Ser verkligen gravid ut!
Svar på tråden IVF-hösten 2016