IVF-hösten 2016
Hej,
Får jag också hoppa in i tråden? Håller på med min så kallade andra IVF försök, äggplock på måndag =) Nervöst!
Hej,
Får jag också hoppa in i tråden? Håller på med min så kallade andra IVF försök, äggplock på måndag =) Nervöst!
Hej,
Efter tretton dagar med Gonal-f (175 enheter) och orgalutran, plockade de mina ägg idag. Så nervöst! Hade sex äggblåsor och fem var det ägg i! Man är lite öm efter proceduren... På onsdag är det preliminärt ET och håller tummarna att det har utvecklats så att ett embryo kan sättas tillbaka. Förra gången fick de avbryta innan äggplock eftersom det inte hände så mycket i äggstockarna och därför fick jag denna gång börja med höga doser av gonal-f. Läkarna var oroliga för översimulering och då skulle alla embryo frysts ner för återföring i annan cykel, men det gick bra och längtar nu med oro tills onsdag! Så rädd att de ringer och säger att det inte har hänt något...
ok, så det gick inte bra alls idag. De bestämde sig för att avbryta för de hittade bara ägg på 18mm vardera. Jag tycker inte de gjorde ett bra jobb alls, de hittade inte ena äggstocken, och de letade inte mycket heller, sedan slutade de efter de hittade de två äggen på andra sidan. men, men... bättre lycka nu nästa gång antar jag, med högre dos.
Idag var det ET-dag. Så nervös att de skulle ringa och säga att inga ägg blev befruktade eller att vi skulle få det beskedet vid dagens läkarbesök. Höll på att bryta ihop av nervositet på vägen till IVF-kliniken. Väl där så fick vi veta att fyra av fem ägg var befruktade
Ett av dessa ligger nu i livmodern och de andra tre ligger i labbet för vidare odling och så får vi veta sen per post om de överlever dessa dagar för att kunna nedfrysas. Fick sen en bild på embryot, som vi självklart fotade (coolt att visa upp för barnet sedan). Det var skönt att embryologen sedan tittade i katetern att den var tom så att inte embryot följde med ut igen efter insättning.
Jag är skitskrap att den ska ramla ut nu när man går på toa eller liknande, fast läkaren säger att den inte gör det. Den 14/10 är det testdag, hur ska jag hålla mig!!?? Hur går det för er andra?
Skitskraj ska det stå!
Åh jag var till kliniken idag. Vips har fler ägg vuxit så pass att det blir plock på måndag! :) fy vad nervös jag är!! Hoppas hoppas allt blir bra!!
Tack! Och jag önskar dig och alla andra här lycka till!
Tänk om vi alla får bebis samtidigt sen
Hur många är det som betalar privat eller via landstinget och hur många får ni då?
Vi måste betala själva och vi hoppas på plus nu för vi vet inte hur mycket mer vi kan lägga ut tyvärr.