• gammelpysen

IVF-hösten 2016

Niaa skrev 2016-10-14 15:04:28 följande:

Rmc ringde nyss... Av våra sex blev bara ett befruktat.. dom ringer igen imorgon klockan 08 om det har delat sig ordentligt och isåfall är vi välkomna på återföring imorgon fm. Känns riktigt mörkt just nu. Oddsen känns väldigt små för att jag ens ska få ruva...

Håller alla tummarna för er. Stor kram!!!
  • gammelpysen
    Veronicasnart30 skrev 2016-10-15 11:16:18 följande:
    Yes, har testat varje dag sedan föregående fredag och nu är det mer officiellt att jag är gravid =) Känns så overkligt. Har ultraljud den 1/11 och hoppas verkligen att allt ser bra ut därinne. När har du testdag?
    Stort grattis! vad roligt!
  • gammelpysen

Ni som ruvar, hur är det med humöret? Jag har gått från kort stubin till ingen stubin alls senaste dagarna. Blir lätt arg, skäms något oerhört. Snäser mot mina närmaste. 
    Är så trött på dessa hormoner som rent ut sagt är åt skogen just nu... 
    RD 8 efter ET. Rätt säker på att det inte gick vägen vilket gör allt så mycket surare. Stressad över min ålder (35+) och kommande behandlingar, ser hur klockan tickar i ilfart för mig... Gråter

• gammelpysen

Tack för svaret!!!
    Även om det är tråkigt att det ska vara så är det skönt att det finns fler som befinner sig i samma situation...
    Känner du av något annat? Jag hade en riktig jäkla mensvärk i förrgår som försvann igår. Stack till mot äggstockarna igår kväll men i övrigt ingenting. Beställde tester idag, dubbelpack. Mensen borde komma onsdag om det inte tog sig, funderar på att testa senare i veckan även om officiell testdag inte är förrän om en och en halv vecka.

• gammelpysen

Vi får väl se... jag brukar ha rätt rejäla PMS också, humöret är en berg-och-dalbana, och en riktig svacka en vecka innan mens, därför är jag inte lika hoppfull. Men jag tänker som du - försöker inte analysera en massa utan så gott det går se det positiva i vardagen i stället.. det är heller inte någon direkt albyl-kur vi fått, så i det här läget tror jag ingenting känns som det ska i vilket fall som helst...

• gammelpysen
    Kezza skrev 2016-10-16 14:46:13 följande:

Jag ska göra mitt första äggplock imorgon och är sjukt nervös!

Brukar det göra mycket ont under själva ingreppet och hur brukar det kännas efteråt? Har ni kunnat arbeta dagarna efter äggplock?

jag tyckte det var rätt obehagligt. Åkte hem och sov efter, jobbade dagen efter men åkte hem tidigt. räkna med att ta det lugnt några dagar. 
  • gammelpysen
    Niaa skrev 2016-10-16 11:05:09 följande:

Pratade med läkaren igår och nästa ÄP blir troligtvis i januari. Blir tyvärr långa protokollet igen men ska få menopur istället för purugon samt icsi. Läkarna hade varit väldigt förbryllade över att detta försöket gått så dåligt när det första gick så bra. Dom hade gjort ett spermaprov på sambon och det visade sig att han enbart hade 3 miljoner simmare denna gång jämfört med 50 miljoner förra gången. Även om det har varit väldigt tungt denna helgen känns det skönt att ha fått en förklaring. Känns dock psykiskt jobbigt att det är sista försöket för oss..

Ni blir det lite paus för oss. Vi kör igång igen efter novembermensen som lär komma i slutet av månaden, men ska försöka fokusera på annat tills dess. Jag kikar in meddela jämna mellanrum för att se hur det går för er <3

Samma sak för oss. Vi provade först insemination då andra provet var så mycket bättre, men när det väl var dags var det provet så dåligt att de i princip sa att det inte var någon idé. Ingen rolig dag...
    Det slutade med ICSI nu, vet ännu inte om första försöker tog sig. 
    Tänk på att det är till det bättre och vilken tur vi har att det öht finns. 
  • gammelpysen

Gnällkarusellen fortsätter. Magen går från den ena extremen till den andra. Nästan lite frossa ibland. Någon som känner igen sig? Kan det vara ett positivt tecken eller bara ytterligare en biverkning av hormonerna? Ruvardag 9 idag...

• gammelpysen

Det blir ingen midsommarbebis. Började blöda idag. Skit, skit, skit. Har bara lust att gräva ner mig i en grop och inte komma upp igen.

• gammelpysen
    Juliii86 skrev 2016-10-17 18:56:18 följande:

åh nej :( till mig sa dom att man kan blöda när man är gravid.. har du tagit ett gravtest för att se om det är positivt?

Nej, har inte gjort det. Officiell testdag är nästa onsdag, alltså om 9 dagar, 3 veckor efter insättning. Har läst om flera som haft en blödning trots att de varit gravida. Även om jag inte tror på det så hoppas jag vara en av dem.
  • gammelpysen
    Juliii86 skrev 2016-10-26 18:11:52 följande:

Idag kom min blödning som jag har väntat på. Det endast en dag och var helt säker på att det skulle dröja ännu mer men icke. Ringde till sahlgrenska igen och berättade att jag fick blödningen så nu väntar jag på ordination från läkaren. Vi vet inte om vi kommer hinna göra behandlingen detta året då de kommer ha stängt vecka 51, om jag uppfattade det rätt. BM sa om jag inte hör från läkaren så skulle jag ringa tillbaka inom 2-3 veckor.

Hur går det för er?

Så ledsen för er skull. Har tänkt på dig. Vi får stötta varandra. Jag hade min "riktiga" testdag igår, givetvis negativt.
  • gammelpysen
    Juliii86 skrev 2016-10-28 17:17:06 följande:

Måste Bara fråga er tjejer... Igår började jag blöda som en tok, alltså det rinner blod att jag inte hinner sätta mig ner i toalettan utan att börja blöda på kläderna. Jag var så yr, illampende och värk både buken och korsryggen att ibland stramare upp i ryggen. Trodde att värktabletter skulle fungera men det gjorde det inte så vid lunch tiden orkade jag inte och åkte hem. Kunde ha åkt tidigate men var så yr att jag kände mig svimfärdig. Det gick över vid lunch tiden så det var ingen fara att köra hem själv. Men min fråga är hur länge ska jag behöva blöda så mycket? Ibland känner jag ingen ork i kroppen att jag känner mig svag, nästan lite darrig. Funderar på att ta vitamin piller som jag köpte på apoteket som heter apoteket kvinna. Vad är det jag kan göra? Känner mig inte alls bra... Jag grät för att jag hade så ont och för att jag ser att jag blöder klumpar, det gjorde mig ledsen att nu håller det på gå ut allt. Så fruktansvärt jobbigt :( Har ni också haft det så här efter misslyckad ivf?

Hade en liknande upplevelse. Dag 2 låg jag i soffan med varmvattenflaska och panodil. Hade fruktansvärt ont, var knappt jag orkade jobba.

Ta järntabletter, det har jag gjort hela tiden.

Stor stor kram. Vi hörs av. Får se när vi fortsätter med nästa behandling, blir nog inte innan jul.
  • gammelpysen
    Mabe skrev 2016-10-30 11:15:21 följande:

Idag börjat blöda. Kan nog lägga ivf nr 7 bakom mig....

Så tråkigt att höra. Ta hand om dig. Stor kram.
  • gammelpysen
    Veronicasnart30 skrev 2016-10-28 21:03:13 följande:

Vi var hos läkaren i tisdags eftersom jag hade problem med lutinus. Läkaren gjorde då ett ultraljud och man kunde se ett hjärta slå. Läkaren såg också en gulsäck och jag kunde tack och lov sluta med lutinus. Det officiella ultraljudet är nu den 1/11.

Grattis! Vad roligt för er!!!
  • gammelpysen
    Niaa skrev 2016-12-16 17:10:26 följande:

Hej gammelpysen, vad kul o se dig :) var det frysförsök nu?

Började spraya i onsdags och beräknat Äp vecka 2 så det känns långt dit men kommer nog gå snabbt med alla helger och roligheter som händer så här års :)

Ja, frysförsök. Kände mig betydligt starkare nu än vid ÄP, tränade en jäkla massa innan, åt god mat, hoppas det hjälpte. Inför ÄP mådde jag som en gammal tant..

Tiden går fort. Hoppas du mår bra under julen.
  • gammelpysen
    typjag skrev 2016-12-17 10:03:27 följande:

Åååh håller alla tummar för ett plus vid jul! Ska du tjuvtesta? Jag gjorde det rd 6 och fick ett svagt men ändå tydligt extra streck hejar på!

Ja, vi tjuvtestar nog. Har regelbunden mens så borde ju ha ganska starka misstankar när det närmar sig BIM.

Vad roligt för dig! Vilken vecka är du i nu? Tog det på färsk- eller frysförsök?
Svar på tråden IVF-hösten 2016