• Veronicasnart30

IVF-hösten 2016

Juliii86 skrev 2016-10-18 22:49:53 följande:

Jag måste bara fråga, är det normalt att känna av kraftig mensvärk.. kände det igår lite grann och trodde det var på grund av dålig mage.. men idag kände jag igen samma värk fast en liten stud och nu känner jag mer och mer att värken kommer i livmoder. Aldrig känt så här förut, liknar som en kraftig mensvärk. Det verkar som verken kommer mer o mer... känner av det tydligare för varje dag. Hoppas inte det är mensen som är på g. Dagarna innan mens har jag aldrig mensvärk bara bruna flytningar som kan komma en vecka innan eller bara några dagar innan. Håll tummarna för mig att det är en liten som gror!

Sedan upplever jag att det börjar bli svårare och svårare att föra in lutinus i slidan, känns som att det tar stopp. Jag har inte ont av den som det gjorde från början. Det känns mer som att det har svullnat. Har googlat och läst att det är vanligt att det blir så av tabletterna :)

Det som stör mig mest av allt är mina bröst som ömmar fruktansvärt och dom känns som ballonger. Jobbigt att ligga på mage då det svider och gör ont.

Nä fy, nu känns det som att jag klagar en del på mitt inlägg haha, det var absolut inte min mening. Kände bara att jag behövde få ur min irritation.

Jag brukar känna av mensvärk innan mens men denna gång så kändes det också som mensvärk och därför trodde jag det var kört. Så det är jättesvårt att veta om det är mens eller en bebis. 

Jag har också blivit jätte svullen där nere samt sårigt och torrt. Kan knappt gå pga lutinus men man tänker det är värt om allt går bra.

Har du tjuvtestat nått?

• Veronicasnart30
    Juliii86 skrev 2016-10-19 21:37:05 följande:
    Ja, det är svårt veta. Jag har som sagt aldrig känt av mensvärk innan mens så detta är nytt för mig :) Får väl se om några dagar.

Ja precis, det är så värt :) Hur länge ska du ta lutinus?

Nop, jag har inte tjuvtestat. Är så imponerad på mig själv att jag har hållit mig så länge. Förut brukade jag testade mig som galning innan BIM. Idag beställde jag hem gravtester på apotea hemsida så det borde väl komma på fredag. Då ska jag försöka intala min man om att ta test på söndag, om jag kan hålla mig till dess. Då blir det en dag innan testdag. Är så nervös, tänk om det blir ett negativ test då vet jag inte vad jag gör... Hatar den känslan att inte veta.
    Jag vet faktiskt inte hur länge jag ska ta dem. Ska till läkaren den 1/11 så jag får höra då. Verkligen imponerad att du inte testat dig, jag kunde absolut inte hålla mig:) jag förstår känsla , tänk om det inte är nått. Jag håller tummarna att det blir ett plus:) 
  • Veronicasnart30

Mitt underliv är sönderfrätt och svullet av lutinus. Är det någon som vet vad man kan smörja med förutom barnolja ?

• Veronicasnart30
    Mabe skrev 2016-10-21 16:46:15 följande:

Fått klartecken på undersökningen idag. Har fortfarande en del vätska kvar i buken och lite stora äggstockar och äggblåsor men det blir återföring imorgon!

åhh va spännande och roligt :) Lycka till!
  • Veronicasnart30
    Juliii86 skrev 2016-10-21 16:12:31 följande:
    Jaha ok :) Hoppas att du inte behöver använda lutinus så länge till. Ja, jag känner mig faktiskt stolt över mig själv :) Var och hämtade ett paket som jag beställde men såg ingen avi eller sms från apotea.se. Passade på fråga ifall paketet hade kommit men det gjorde det inte. Kanske är lika bra att den inte kom idag så får jag vänta på måndag eller tisdag att testa mig. Min man ville absolut inte att vi ska testa oss innan testdag då bm sa att det finns risk att det inte visar plus så det får bli att testa nästa vecka. Tre dagar till kan jag väl åtminstone stå ut med.

Börjar få lite gulaktig flytningar som vilket tyder på att mensen är på g. Brukar få det innan mensen kommer :( Så det känns faktiskt inte så hoppfullt.

Jag hade/har också gula flytningar som jag tror beror på lutinus. Ska prova ringa kliniken imorgon och fråga.

• Veronicasnart30
    TessOphira skrev 2016-10-23 19:05:29 följande:

Hej alla. Jag hoppar in här då vi är i full fart med syskonförsök till våran lilla son Charlie (som kom till via ivf) Gjorde ett FET som slutade i tidigt missfall nu i september/oktober månadsskift. Har 2 guldägg kvar i frysen och vi hoppas på att göra ett nytt försök redan nu i slutet av oktober.

Välkommen! Hur går det till med en FET? Måste man ta hormoner och sånt innan? i vilken stad bor du i?
  • Veronicasnart30
    Juliii86 skrev 2016-10-24 20:14:14 följande:

Negativ test...gör ett nytt försök med morgon urin och sen blir att ringa till Sahlgrenska. Har inte fått någon blödning än bara bruna flytningar, vet inte hur jag ska göra? Får höra med dom imorgon hur det blir... :( Det känns ingen bra alls...

Hoppas det har att göra med att det är kvällsurin och att det blir positivt imorgonbitti. Jag förstår hur du känner dig och önskar dig all lycka och håller tummarna.
  • Veronicasnart30
    Elise86 skrev 2016-10-25 06:09:02 följande:

Hej allihopa, är ny här på tråden. Ska göra mitt första äggplock idag 08.00. Legat vaken sedan 04 och är måttligt nervös!!!!

Hej, välkommen! Hur gick det idag?
  • Veronicasnart30
    Juliii86 skrev 2016-10-25 17:13:12 följande:
    Tyvärr så blev det inget denna gången, var så ledsen igår att jag började gråta. Min man kramade om mig och sa att det kommer ordna sig, vi får försöka igen. Men idag känner jag mig bättre, lite ledsen fortfarande.
    Jätte tråkigt att höra, hoppas verkligen att det går bättre nästa försök. Har ni kvar några ägg i frysen eller måste ni börja om från början? Stor kram
  • Veronicasnart30
    Juliii86 skrev 2016-10-26 18:11:52 följande:

Idag kom min blödning som jag har väntat på. Det endast en dag och var helt säker på att det skulle dröja ännu mer men icke. Ringde till sahlgrenska igen och berättade att jag fick blödningen så nu väntar jag på ordination från läkaren. Vi vet inte om vi kommer hinna göra behandlingen detta året då de kommer ha stängt vecka 51, om jag uppfattade det rätt. BM sa om jag inte hör från läkaren så skulle jag ringa tillbaka inom 2-3 veckor.

Hur går det för er?

Vad synd att det inte blev några ägg över och att ni måste börja om från början. Verkligen surt. Hoppas det lyckats på nästa försök så ni slipper betala. Vi tog lån för att bekosta IVF och har lagt alla pengar på det. 
Svar på tråden IVF-hösten 2016