IVF-hösten 2016
Jag måste bara fråga, är det normalt att känna av kraftig mensvärk.. kände det igår lite grann och trodde det var på grund av dålig mage.. men idag kände jag igen samma värk fast en liten stud och nu känner jag mer och mer att värken kommer i livmoder. Aldrig känt så här förut, liknar som en kraftig mensvärk. Det verkar som verken kommer mer o mer... känner av det tydligare för varje dag. Hoppas inte det är mensen som är på g. Dagarna innan mens har jag aldrig mensvärk bara bruna flytningar som kan komma en vecka innan eller bara några dagar innan. Håll tummarna för mig att det är en liten som gror!
Sedan upplever jag att det börjar bli svårare och svårare att föra in lutinus i slidan, känns som att det tar stopp. Jag har inte ont av den som det gjorde från början. Det känns mer som att det har svullnat. Har googlat och läst att det är vanligt att det blir så av tabletterna :)
Det som stör mig mest av allt är mina bröst som ömmar fruktansvärt och dom känns som ballonger. Jobbigt att ligga på mage då det svider och gör ont.
Nä fy, nu känns det som att jag klagar en del på mitt inlägg haha, det var absolut inte min mening. Kände bara att jag behövde få ur min irritation.
Jag brukar känna av mensvärk innan mens men denna gång så kändes det också som mensvärk och därför trodde jag det var kört. Så det är jättesvårt att veta om det är mens eller en bebis.
Jag har också blivit jätte svullen där nere samt sårigt och torrt. Kan knappt gå pga lutinus men man tänker det är värt om allt går bra.
Har du tjuvtestat nått?