• Veronicasnart30

IVF-hösten 2016

Juliii86 skrev 2016-10-27 13:39:02 följande:
    Ja, jag var jätte ledsen den dagen.. Det hoppas jag också! Usch så jobbigt att ni behövde ta lån :( Inte så kul! Hur går det annars för dig? Allt bra med lilla fröet?

Vi var hos läkaren i tisdags eftersom jag hade problem med lutinus. Läkaren gjorde då ett ultraljud och man kunde se ett hjärta slå. Läkaren såg också en gulsäck och jag kunde tack och lov sluta med lutinus. Det officiella ultraljudet är nu den 1/11.

• Veronicasnart30
    Mabe skrev 2016-10-30 11:15:21 följande:

Idag börjat blöda. Kan nog lägga ivf nr 7 bakom mig....

fyfan va surt :( som Juliii86 skrev, finner inga ord. Stor Kram till er!
  • Veronicasnart30
    gammelpysen skrev 2016-10-30 18:22:21 följande:
    Grattis! Vad roligt för er!!!
    Tack! :) Vi är jätteglada men oroliga för det är ju fortfarande tidigt. Samtidigt blir man ledsen att det inte går bra för alla andra. Stor kram till alla och fortsätt kämpa. Tänker på er.
  • Veronicasnart30
    shrigley skrev 2016-10-31 10:12:53 följande:

Tjuvtest RD 9 (igår). Är det två begynnande streck...?
    Stort grattis! jag fick också positivt på dag 9 :)
  • Veronicasnart30
    typjag skrev 2016-11-01 08:09:59 följande:
    Va kul! Grattis! Testade du tidigare också? Hur många dagar var embryot?
    ja, jag tjuvtestade en hel vecka innan testdagen. Embryot var 2 dagar gammalt vid insättning. Jag ringde kliniken några dagar innan testdagen och berättade om beskeden men det ville att jag skulle vänta till testdagen ändå.
  • Veronicasnart30

Grattis! :) Är det 2 embryon dom satte in?

shrigley skrev 2016-11-05 07:07:11 följande:

Officiell testdag idag, är på resa men kunde inte låta bli. Det har väl tagit sig?

• Veronicasnart30
    shrigley skrev 2016-11-08 10:28:05 följande:
    Noterade stegring igår morse och mår så DÅLIGT, illamåendet från HELL har slagit till. Kan knappt arbeta, sitter o sväljer o sväljer o tror jag ska kräkas hela tiden. Har köpt åksjukearmband o hoppas de ska hjälpa, det är illa precis hela dagen o kvällen, inte bara morgonen. Hjälp, tips??
    Jag känner igen mig. Har precis likadant. Från att jag vaknar till jag går och lägger mig. Superillamående och kräkningar. Man vill inte klaga men fy va jobbigt det är. Har blivit sjukskriven för jag är nästan sängliggande. Äter lergigan Comp. som hjälpte mer förra graviditeten. Sist höll det i sig till vecka 14, Sex veckor kvar.... har inte så mycket tips än att småäta hela tiden men det hjälper inte så mycket heller.
  • Veronicasnart30
    shrigley skrev 2016-11-08 21:38:31 följande:
    Tack. Är du i v 8? Jag gick idag in i v6, på jobbresa o allt som serveras är typ gravlax, kryddiga piroger, torkad jamón, ädelost mm - jag spyr på allt, inte det jag vill äta just nu precis. Vill bara hem urk.
    Ja, jag är i v8+2 idag. Stackare, jag vet precis hur du känner dig. Hoppas det blir bättre snart för oss.
  • Veronicasnart30
    Juliii86 skrev 2016-11-08 20:07:17 följande:
    Väntar fortfarande svar från Sahlgrenska om jag får börja detta året eller om det blir att börja om nästa år.
    Håller tummarna att det blir i år så ni slipper vänta.
  • Veronicasnart30
    MrsLussebulle skrev 2016-11-08 23:11:41 följande:

Hej!

Tänkte hoppa in här även om oktober nu har passerat :) Jag och min man har gjort en IVF i Falun nu i oktober (kort protokoll med Menopur) och har testdag lördag 12/11. Tjuvtestade idag och tyvärr var det negativt, så antagligen är det kört. Har en son på 2 år som blev till på första IVF-försöket och den gången testade jag positivt på RD11 (han var ett 2-dagarsembryo). Den gången blev bara ett ägg befruktat (av 3 mogna) så turen var på vår sida. Den här gången fick vi 9 ägg och samtliga befruktades och 7 st hade delat sig vidare till dag 3 då vi satte in vårt 12-celliga embryo. 2 st klarade sig till frysen. I februari i år blev vi spontant gravida, men det slutade i missfall vecka 8. Vi är oförklarligt barnlösa (nu är vi ju inte barnlösa längre, men anledningen till att det är svårt för oss att bli gravida är fortfarande oförklarlig).

Hoppas det är ok att jag hakar på här :) har läst igenom det mesta i tråden. Vill säga grattis till alla som nyligen plussat och lyckönskningar till ni andra som väntar eller ska göra nya försök.

Välkommen till tråden och det kan ju ge positivt på lördag. Håller tummarna för er.
  • Veronicasnart30
    shrigley skrev 2016-11-10 16:04:26 följande:
    Hur mår du idag? Tyckte det var bättre idag, och igår kväll (efter att jag tog en åksjuke-/gravidtablett) men det kom just nu tillbaks med full kraft. Känner nu också av tröttheten för första gången, det känns som all snö just landat på mina axlar.. Så trött!
    skit :) kämpar för att behålla allt jag äter. Tänk om man kunde bli nedsövd till v12 och hoppas det gått över när man vaknar. :)
  • Veronicasnart30
    jagkan skrev 2016-11-10 10:11:27 följande:

idag är jag på RD 10, på RD 7 tyckte jag att jag fick se ett streck på stickan, men det var väldigt väldigt svagt så jag antog att det var ett spökstreck. Detta lilla spökstreck har nu blivit lite starkare för varje dag, så om vi har tur, efter 15 års väntan, så blir det kanske ett litet sommarspöke att vänta sig...

Grattis! Vad roligt för er. Så var det för mig också med strecken.
  • Veronicasnart30
    Juliii86 skrev 2016-12-24 20:50:55 följande:
    Jaha oki :) Ok, jag förstår hehe för mig är det första gången jag känner så här så jag brukar kalla det för mensvärk fast det måste väl vara växtvärk? Är så ny på detta haha. Jag blir bara glad att jag känner av något för man börjar inse det ju mer dagarna går. Nu har jag värmt en vetekudde som jag har på magen för att lugna ner smärtan.
    Låter som växtvärk, för mig är det ingen skillnad, samma smärta så att säga. Grattis igen =)
  • Veronicasnart30
    Juliii86 skrev 2016-12-25 20:55:43 följande:
    Åh tack :) då vet jag det. För jag var lite orolig över min smärta att jag knappt kunde tåla det, för det gjorde så ont. Är det farligt och känna en sådan smärta? Idag känner jag knappt något, bara lite grann.. Tackar! :D
    Jag tror inte det, jag kan fortfarande ha riktigt ont ibland (är i vecka 14+6) och det kan ibland vara uppehåll i flera dagar. Ibland är också smärtan återkommande under dagen och ibland konstant i några timmar. 
Svar på tråden IVF-hösten 2016