• jasmin79

IVF oktober 2016

Hej!
    Vi har fyra misslyckade IVF och en FET bakom oss. Sist när jag inte plussade med FET trodde jag att jag skulle gå sönder mentalt. Det är så tufft att gå igenom allt. Framförallt när man i vår ålder ser att alla (ALLA) lyckas bli gravida, få sina bäbisar och bäbisarna växer upp och blir barn. Det är svårt att inte tycka att allt är orättvist och bli förbannad på livet.
    Vi ska sätta igång med en ny IVF i okt/nov, men det känns så himla tungt ändå.
    Vi har tidigare gått hos landstinget och går nu privat.

• jasmin79

Vi ska få träffa läkaren nästa fre för beslut om när vi ska köra igång igen men troligtvis i nov.

• jasmin79

Vi har kört både långa (med spray) och korta (med bara sprutor) metoden. Då läkaren tror att jag kan ha endometrios tycker han att den långa metoden passade mig bäst.
    Håller med, det är den ständiga väntan som är värst med IVF. Samt det faktum att man lever i hoppet hela tiden som när som helst kan krossas.

• jasmin79
    typjag skrev 2016-10-03 11:10:00 följande:

A S E jag har kört korta metoden (sprutor ca 10 dagar) två gånger. Tredje försöket var frysförsök. jag får ut dåligt med ägg varje gång, typ 3 stycken. men sist fick vi iaf 3 bra som gick att odla vidare, så två av dem har vi använt (blev inget) och 1 ligger kvar som vi ska använda nu. Läkarena säger (lite i efterhand kan man tycka) att det som ställt till det nog är vätskan som jag haft i äggledarna. nu hoppas vi att det ska fungera bättre när de är borttagna....  Nu ska jag vänta på ägglossning (evigheter kvar, runt den 20 oktober) och sedan sätter de in embryot en vecka efter...

Hoppas hoppas att allt går vägen denna gång!
  • jasmin79
    Kärleksbarn00 skrev 2016-10-04 10:27:25 följande:

Hej! Nu är vi inne på vårt absolut sista landtingsförsök. Har 3 färsk och 1 FET i bagaget. Inget blev ens en antydan till ett +. Hoppet har dock ändå inte lämnat oss, drömmen om ett barn är så otrolig stark. <3

Imorgon har jag tid för FET. Det är bara det att jag är livrädd, vi har endast ett litet guldägg i frysen som måste klara sig för att det ska kunna bli av. 
    Har tyvärr inte de bästa erfarenheterna vid upptining. Dela gärna med er om ni har några:) 

Det är ett 5-dagars som ligger och väntar i frysen, mitt första 5dagars. Vi håller verkligen tummarna för det <3

Hej,
    jag har 4 färsk och 1 FET bakom mig och tyckte nog att FET var "lättast" att genomgå. Dels för att jag får så sjukt ont i samband med äggplock och även ett par dagar efteråt. Så när jag får insättning av äggen direkt efter känns det aldrig helt bra då jag har så ont. Men i samband med FET slipper jag smärtan och så det har passat mig bättre trots uteblivna plus.
    Stort lycka till imorgon, vi håller tummarna!
  • jasmin79

Äggplock igår. Inte den roligaste erfarenheten men personalen är så otroligt gulliga och snälla. Drygt 20 blåsor och 16 ägg, ICSI. Hela dagen har vi varit oroliga för att de ska ringa och säga att det inte tog sig, men nu kan vi nog snart andas ut... i morgon ska vi dit för insättning....

Stort lycks till!

• jasmin79

Idag besökte jag SH för samtal och planering med läkaren. Då jag har så ont efter äggplock så funderar vi på om vi ska skippa färsk insättning och endast testa FET denna gång. Detta beror så klart på hur många ägg vi får ut vid äggplock. Nästa vecka börjar vi långa protokollet så det blir nog äggplock i nov förhoppningsvis. Orkar inte ens hoppas då jag har så många misslyckade försök bakom mig.

• jasmin79

Nej gammelpysen, jag gjorde FET sept. Så nu är det dags igen.

Nu håller vi tummarna för dig!

• jasmin79

ASE jag går på Sophiahemmet, du?

Jag kommer troligtvis också att få samtl befruktade frysta nästa gång. Detta pga kraftiga smärtor i samband med äggplock.

• jasmin79

ssdf

gammelpysen skrev 2016-10-18 05:50:35 följande:

Tack.

Tog ett test i morse, negativt. Helt klart kört denna gång. Känns så jävla tråkigt och uppgivet.

Åh nej, lider med dig så himla mkt!

Svar på tråden IVF oktober 2016