• typjag

IVF oktober 2016

Hej!
    Jag och min sambo har gjort 3 IVF försök och nyligen opererat (titthålsoperation) bort mina äggledare som var vätskefyllda (hydrosalpinx , säcktuba). Vi
    ska nu i oktober använda vårt sista frysta embryo på kliniken. Vi står i kö till landstinget men går privat i väntan på detta. Någon mer som ska göra IVF/FET i oktober? Eller någon som lyckats bli gravid efter borttagning av äggledare eller säcktuba?
    Vore roligt att följas åt - nu må det väl ändå fungera denna gången!

Johanna

• Svar på tråden IVF oktober 2016
  • jasmin79

Hej!
    Vi har fyra misslyckade IVF och en FET bakom oss. Sist när jag inte plussade med FET trodde jag att jag skulle gå sönder mentalt. Det är så tufft att gå igenom allt. Framförallt när man i vår ålder ser att alla (ALLA) lyckas bli gravida, få sina bäbisar och bäbisarna växer upp och blir barn. Det är svårt att inte tycka att allt är orättvist och bli förbannad på livet.
    Vi ska sätta igång med en ny IVF i okt/nov, men det känns så himla tungt ändå.
    Vi har tidigare gått hos landstinget och går nu privat.

• typjag

vad spännande, vilken stad? Jag hoppas få insättning runt den 22 oktober..

• typjag

Det är så jobbigt att ladda om varje gång, samtidigt som jag iaf känner att hoppet dör lite lite mer för varje försök. Jag hoppas nu verkligen att de städat upp därinne när de gjorde titthålet och att embryot kan fästa... Dum och hoppfull som man är har jag ju redan räknat ut när ev. barnfödande blir, när 12 veckorsstrecket är nått och vilket stjärntecken barnet blir INNAN man ens gjort embryotransfern.. Man blir verkligen knäpp av denna process.

• typjag

Vi går privat i Göteborg. Väntar på kön på Sahlgrenska...
    När tror du ni får köra igång?

• gammelpysen

Hej på er!

Gammelpysen här, inne på första IVF-försöket. Sista sprutorna i morgon kväll och äggplock på onsdag om allt går som det ska. Tänkte väl hänga här och på höstforumet, har följt inläggen i några veckor och det är sååååå skönt att veta att vi är flera som kan stötta varandra i denna process. 

För er som ska börja med medicin och är oroliga - det kommer att gå bra. Jag trodde att jag skulle må sämre (därmed inte sagt att jag mått bra...). 

• jasmin79

Vi ska få träffa läkaren nästa fre för beslut om när vi ska köra igång igen men troligtvis i nov.

• A S E

Hej!

Vi ska oxå göra ivf nu i oktober.

Börjar med sprutor imorrn.

Har gjort tre försök (privat) för några år sedan med mitt ex. Resulterade inte med graviditet.

Nu ska jag och min man göra via landstinget i Västmanland.

Jag är 32 år och har både endometrios och pco.

• typjag

Välkommen hit gammelpysen! Va spännande å skönt att det är dags för plock! Jag tycker den ständiga väntan är jobbigast med hela ivf-grejen.....

Svar på tråden IVF oktober 2016