• typjag

IVF oktober 2016

Hej!
    Jag och min sambo har gjort 3 IVF försök och nyligen opererat (titthålsoperation) bort mina äggledare som var vätskefyllda (hydrosalpinx , säcktuba). Vi
    ska nu i oktober använda vårt sista frysta embryo på kliniken. Vi står i kö till landstinget men går privat i väntan på detta. Någon mer som ska göra IVF/FET i oktober? Eller någon som lyckats bli gravid efter borttagning av äggledare eller säcktuba?
    Vore roligt att följas åt - nu må det väl ändå fungera denna gången!

Johanna

• Svar på tråden IVF oktober 2016
  • typjag

vad spännande, vilken stad? Jag hoppas få insättning runt den 22 oktober..

• typjag

Det är så jobbigt att ladda om varje gång, samtidigt som jag iaf känner att hoppet dör lite lite mer för varje försök. Jag hoppas nu verkligen att de städat upp därinne när de gjorde titthålet och att embryot kan fästa... Dum och hoppfull som man är har jag ju redan räknat ut när ev. barnfödande blir, när 12 veckorsstrecket är nått och vilket stjärntecken barnet blir INNAN man ens gjort embryotransfern.. Man blir verkligen knäpp av denna process.

• typjag

Vi går privat i Göteborg. Väntar på kön på Sahlgrenska...
    När tror du ni får köra igång?

• typjag

Välkommen hit gammelpysen! Va spännande å skönt att det är dags för plock! Jag tycker den ständiga väntan är jobbigast med hela ivf-grejen.....

• typjag

A S E vad spännande! Då är det snart dags!

• typjag

A S E jag har kört korta metoden (sprutor ca 10 dagar) två gånger. Tredje försöket var frysförsök. jag får ut dåligt med ägg varje gång, typ 3 stycken. men sist fick vi iaf 3 bra som gick att odla vidare, så två av dem har vi använt (blev inget) och 1 ligger kvar som vi ska använda nu. Läkarena säger (lite i efterhand kan man tycka) att det som ställt till det nog är vätskan som jag haft i äggledarna. nu hoppas vi att det ska fungera bättre när de är borttagna....  Nu ska jag vänta på ägglossning (evigheter kvar, runt den 20 oktober) och sedan sätter de in embryot en vecka efter...

• typjag

FruA78 - då har vi insättning nästan samtidigt! Jag tror jag har i mitten av vecka 43!

• typjag

Kärleksbarn00 - jag har bara tinat upp en gång, och det gick fint. alltså, jag blev ju inte gravid men det hade nog inte med upptiningen att göra... Önskar dig stort lycka till imorgon - skriv och berätta hur det går!

• typjag

hej Sussie - nej jag har nog aldrig känt ngt mer än att magen blir svullen....

Muffins - vad spännande! jag ska också börja med älstickorna nästa vecka... är det en blasto du har i frysen?

Svar på tråden IVF oktober 2016