• gammelpysen

IVF oktober 2016

Hej på er!

Gammelpysen här, inne på första IVF-försöket. Sista sprutorna i morgon kväll och äggplock på onsdag om allt går som det ska. Tänkte väl hänga här och på höstforumet, har följt inläggen i några veckor och det är sååååå skönt att veta att vi är flera som kan stötta varandra i denna process. 

För er som ska börja med medicin och är oroliga - det kommer att gå bra. Jag trodde att jag skulle må sämre (därmed inte sagt att jag mått bra...). 

• gammelpysen
    jasmin79 skrev 2016-10-02 19:53:24 följande:

Stort lycka till gammelpysen!

Tack så mycket!
  • gammelpysen
    typjag skrev 2016-10-02 22:10:12 följande:

Välkommen hit gammelpysen! Va spännande å skönt att det är dags för plock! Jag tycker den ständiga väntan är jobbigast med hela ivf-grejen.....

Tack så mycket!

Jo, skräckblandad känsla. Kan inte ens påstå att det är någon förtjusning för det känns bara jobbigt rakt igenom. Har ett sånt kontrollbehov och veta att man befinner sig i en så utsatt ställning, med morfinliknande medel..... urk. 

Däremot blir det en konstig känsla på torsdag, om det blir några ägg och någon befruktning, och man sitter på jobbet och tänker på lillpysen/lillpysarna som kanske ligger och pyser till sig någonstans på ett labb....Min chef tyckte det var rätt häftigt. Jo, så kan man väl också se det, utifrån......
  • gammelpysen

Vi har kört korta metoden. Provade också insemination i somras med det gav inget, och de ansåg då att det inte var någon idé att köra med fler, utan rakt på IVF. 

Sprutor från dag 3 (gonal-f) och 7 (orgalutran), två besök med blodprov och VUL förra vecka. Sista sprutan igår, ovitrelle idag, panodil i morgon vid läggdags och äggplock onsdag morgon. 

• gammelpysen

Äggplock igår. Inte den roligaste erfarenheten men personalen är så otroligt gulliga och snälla. Drygt 20 blåsor och 16 ägg, ICSI. Hela dagen har vi varit oroliga för att de ska ringa och säga att det inte tog sig, men nu kan vi nog snart andas ut... i morgon ska vi dit för insättning....

• gammelpysen
    jasmin79 skrev 2016-10-06 21:27:30 följande:

Äggplock igår. Inte den roligaste erfarenheten men personalen är så otroligt gulliga och snälla. Drygt 20 blåsor och 16 ägg, ICSI. Hela dagen har vi varit oroliga för att de ska ringa och säga att det inte tog sig, men nu kan vi nog snart andas ut... i morgon ska vi dit för insättning....

Stort lycks till!

Precis som vi! ÄP igår, 20 blåsor, 16 ägg, ICSI, insättning i morgon gjorde ont men väldigt gullig personal. Nu hoppas vi på att vi kan följas åt då stort lycka till!!!
  • gammelpysen
    jasmin79 skrev 2016-10-07 14:45:06 följande:

Idag besökte jag SH för samtal och planering med läkaren. Då jag har så ont efter äggplock så funderar vi på om vi ska skippa färsk insättning och endast testa FET denna gång. Detta beror så klart på hur många ägg vi får ut vid äggplock. Nästa vecka börjar vi långa protokollet så det blir nog äggplock i nov förhoppningsvis. Orkar inte ens hoppas då jag har så många misslyckade försök bakom mig.

Stackare!! Jag hoppas det går vägen. Börjar ni redan med långa protokollet fast att du nyss haft äggplock? trodde att de hade en månads paus mellan för att låta äggstockarna vila.
  • gammelpysen

Tillbaka idag för insättning. Av 16 ägg blev 15 befruktade med ICSI, 6 klarade sig, varav ett följde med hem Glad hoppas, hoppas, hoppas verkligen att det går vägen nu. 

• gammelpysen
    typjag skrev 2016-10-07 08:46:26 följande:

ÅÅh nu börjar det hända grejer här i tråden!
    Så härligt för er som redan ruvar och för er som har insättning på G. jag har gjort ostimulerat FET innan bara och ska göra det nu med. Men på min klinik gör de inget vul innan så jag blir orolig över att kanske inte livmoderslemhinnan är stor nog? hur vet man det? kan man kanske ta lutinus innan insättning? Jag har ju massa liggande hemma....
    Jag ska ha mens på söndag, och efter mensen börja testa ägglossning. Jag har kort menscykel (25 dagar). Inte så ofta man längtar till mensen men det gör jag ju nu, så att man kan få ägglossning nån gång och sedan få sätta in mitt sista 5dagars. Alltså jag hoppas typ ihjäl mig att det ska vara 4 gången gillt.... Tänk att få vara gravid på julafton.................

Lycka till alla från en som är i väntans tider......

Hittade den här bilden på tumblr, lite "kul". eller ja. hög igenkänningsfaktor iaf.

Haha, om man känner igen sig... helt sjukt! tack för att du delar med dig!
  • gammelpysen
    typjag skrev 2016-10-07 08:46:26 följande:

ÅÅh nu börjar det hända grejer här i tråden!
    Så härligt för er som redan ruvar och för er som har insättning på G. jag har gjort ostimulerat FET innan bara och ska göra det nu med. Men på min klinik gör de inget vul innan så jag blir orolig över att kanske inte livmoderslemhinnan är stor nog? hur vet man det? kan man kanske ta lutinus innan insättning? Jag har ju massa liggande hemma....
    Jag ska ha mens på söndag, och efter mensen börja testa ägglossning. Jag har kort menscykel (25 dagar). Inte så ofta man längtar till mensen men det gör jag ju nu, så att man kan få ägglossning nån gång och sedan få sätta in mitt sista 5dagars. Alltså jag hoppas typ ihjäl mig att det ska vara 4 gången gillt.... Tänk att få vara gravid på julafton.................

Lycka till alla från en som är i väntans tider......

Hittade den här bilden på tumblr, lite "kul". eller ja. hög igenkänningsfaktor iaf.

Haha, om man känner igen sig... helt sjukt! tack för att du delar med dig!
  • gammelpysen
    A S E skrev 2016-10-07 13:02:58 följande:

Jag var o lämnade blodprov imorse. Vart uppringd ett par timmar senare o var tvungen att komma in på kontroll, då mina värden var skyhöga.

Över 20 äggblåsor på högersidan o minst lika mycket på vänster, så nu ska jag halvera dosen puregon över helgen sen blir det ett nytt ul på måndag. Är nära överstimulering så nu hoppas jag att det bromsar lite så jag slipper avbryta behandlingen!! :(

Stackare. Ta det lugnt och hoppas det löser sig i helgen. Kram!
  • gammelpysen
    jasmin79 skrev 2016-10-07 14:45:06 följande:

Idag besökte jag SH för samtal och planering med läkaren. Då jag har så ont efter äggplock så funderar vi på om vi ska skippa färsk insättning och endast testa FET denna gång. Detta beror så klart på hur många ägg vi får ut vid äggplock. Nästa vecka börjar vi långa protokollet så det blir nog äggplock i nov förhoppningsvis. Orkar inte ens hoppas då jag har så många misslyckade försök bakom mig.

Tänker på dig! Ge inte upp! Jag vet att det är tufft. Kram!
  • gammelpysen
    FruA78 skrev 2016-10-10 13:48:32 följande:
    Härligt håller tummarna. Vilken ruvardag är du på?
    Jadu, var dagen för insättning dag 1? i så fall dag 4. Känner ingenting mer än att det är skön att inte ha några sprutor kvar. Räknar inte heller med att känna något på minst en vecka, försöker tänka bort senaste tiden och fokusera på jobbet som blivit lidande...
  • gammelpysen
    Muffins2017 skrev 2016-10-12 17:05:20 följande:

Tack för eran pepp! <3

Nu är det gjort i alla fall och allt såg bra ut. Så nu börjar ruvningen..

Vad skönt!! vi håller tummarna för er...
  • gammelpysen

Hur många här inne ruvar nu? ET i fredags, idag är väl i så fall dag 6 om man räknar med fredag som dag 1. Testdag om två veckor.... börjar bli spännande...

• gammelpysen

Tack alla. Vi har två eskimåer så hoppas väl lyckas med någon av dem. Har ingen egen ägglossning så får väl vänta in en stimulerade cykel vilket innebär att jag får vänta en mens. Är bortrest kommande månad när jag skulle haft ägglossning, om jag nu mot förmodan skulle få det, så vet att det blir en månads uppehåll från barnprojektet. Kanske lika bra att veta att jag måste släppa det en månad och ta nya tag i november/december.

Är det någon som vet om de tinar en eller två FET när det väl är dags?

• gammelpysen
    Muffins2017 skrev 2016-10-17 20:30:25 följande:

Jag är också jättedeppig. Motsvarande ÄL+10 och negativt tjuvtest. Orkar inte in i den här cirkusen igen..

Har en blastocyst kvar dock men allt känns just nu nattsvart ändå. Bara gråter.

Stor kram!!!
  • gammelpysen

Tack.

Tog ett test i morse, negativt. Helt klart kört denna gång. Känns så jävla tråkigt och uppgivet.

Svar på tråden IVF oktober 2016