• FruA78

IVF oktober 2016

Hej hoppar in här jag med. Vi har gjort tre inseminationer förra hösten utan att lyckas och i maj gjorde vi vårt första ivf-försök. Blev gravid men tyvärr missfall i vecka 10 :( Tredje missfallet i rad mellan vecka 8-10. Har 5 blastocyster i frysen och äntligen kan vi börja igen. Har inväntar svar från missfallsutredning som tog tid. De hittade inga fel, så får hoppas att det går hela vägen nu. Fick mens igår så insättning blir nog vecka 42.

Läste igenom vad ni skrivit och håller med att väntan är värst. Även om det är jobbigt med behandling så mår jag ändå bättre, känns som man är närmare målet. Vi har försökt i 3 år nu. Håller tummarna för oss alla i oktober/november.

• FruA78
    Kärleksbarn00 skrev 2016-10-04 10:27:25 följande:

Hej! Nu är vi inne på vårt absolut sista landtingsförsök. Har 3 färsk och 1 FET i bagaget. Inget blev ens en antydan till ett +. Hoppet har dock ändå inte lämnat oss, drömmen om ett barn är så otrolig stark. <3

Imorgon har jag tid för FET. Det är bara det att jag är livrädd, vi har endast ett litet guldägg i frysen som måste klara sig för att det ska kunna bli av. 
    Har tyvärr inte de bästa erfarenheterna vid upptining. Dela gärna med er om ni har några:) 

Det är ett 5-dagars som ligger och väntar i frysen, mitt första 5dagars. Vi håller verkligen tummarna för det <3

Hur har det gått med återföringen? Var det ostimulerat?

Håller tummarna för er! Kommer att göra vårt första FET vecka 42-43 någon gång.
  • FruA78
    typjag skrev 2016-10-04 11:09:04 följande:

FruA78 - då har vi insättning nästan samtidigt! Jag tror jag har i mitten av vecka 43!

Härligt :) Kör ni helt ostimulerat?

På onsdag blir det vul och sedan får vi se när det blir ovitrelle. Kommer köra Lutinus 2 ggr om dagen från dag två efter ägglossning. Vad tiden går långsamt nu... Börjar bli otålig.
  • FruA78
    Kärleksbarn00 skrev 2016-10-06 12:05:52 följande:
    Hej! Ja vårt enda lilla guldägg klarade upptining. Så satte in det igår och hoppas det vill stanna och växa till sig i nio månader:)<3

Vi fick testdag på sambons födelsedag, så det hade ju varit perfekt <3
    Grattis till ruvningen. Hopppas på den finaste födelsedagspresenten :) När har du testdag?
    Verkar vara så olika beroende vilken klinik man går på. Vi går på ivf kliniken stockholm, någon mer som går där?
  • FruA78
    Sussie11 skrev 2016-10-06 15:04:20 följande:

Var på VUL idag, äggplock måndag.. Sjukt nervös!

Vad skönt ett steg närmare, förstår att du blir nervös. Lycka till på måndag!
  • FruA78
    typjag skrev 2016-10-04 11:09:04 följande:

FruA78 - då har vi insättning nästan samtidigt! Jag tror jag har i mitten av vecka 43!

Ja då ligger vi verkligen lika, för de kan även bli vecka 43 för mig med. Vet mer på onsdag när efter vul. Längtar tills jag ruvar igen.
  • FruA78
    Muffins2017 skrev 2016-10-06 11:18:08 följande:

Hjälp!

Tror ägglossning är på G här för har mycket symptom och stegring på lh testen även om det inte är ordentligt utslag ännu. Ringde och bokade snabb vul koll i morgon.

Nu blir jag lite nervös.. i så fall förmodligen återföring på torsdag el fredag nästa v :-O

Vad skönt att din ägglossning är på väg. Ser ingen bild i appen. Lycka till nästa vecka!
  • FruA78
    Kärleksbarn00 skrev 2016-10-06 15:18:56 följande:
    Tack :) Jag har testdag 17/10. Alltså ruvardag 12. Men det är ju också ett fem dagars ägg och satte in det 7dagar efter Utslag på ÄL-Stickan :)

Enligt min cykel ska jag ha mens samma dag:/
    Hoppas på positivt test :) Okej har också en femdagars denna gång tillskillnad från förra gången då var det en tredagars.
  • FruA78
    Kärleksbarn00 skrev 2016-10-06 15:31:04 följande:
    Vad spännande:) håller tummarna för er:) visst känns det ändå lite mer hoppfullt med ett femdagars? När brukar ni sätta in ägget vid FET och testdag?
    Ja får hoppas att det inte blir missfall igen. Blev gravid sist med tredagars. Så skönt att göra något annorlunda, kommer även köra progesteron och blodförtunnande sprutor denna gång. Har haft tre missfall i rad, så hoppas att det hjälper nu. Känner mig hoppfull.

Jag vet inte det blir vårt första FET, men vid ET så har vi haft testdag ruvardag 18. Testade positivt ruvardag 14 en dag efter bim.
  • FruA78
    Kärleksbarn00 skrev 2016-10-06 15:55:46 följande:
    Oj, vad trist att höra. :( Men ni har alla möjlighet att lyckas denna gång. :) Blev du gravid med den "kullen" ägg du har i frusen nu?
    Tack så mycket! Ja nu är det andra förutsättningar :) Ska lyckas nu!

De två första missfallen blev vi gravida på egen hand. Den senaste graviditeten var från vårt första ivf-försök och de är "samma kull". Har 5 eskimåer i frysen från det försöket :)
  • FruA78
    gammelpysen skrev 2016-10-07 16:10:47 följande:

Tillbaka idag för insättning. Av 16 ägg blev 15 befruktade med ICSI, 6 klarade sig, varav ett följde med hem Glad hoppas, hoppas, hoppas verkligen att det går vägen nu. 

Härligt håller tummarna. Vilken ruvardag är du på?
  • FruA78
    typjag skrev 2016-10-10 13:35:44 följande:

Äntligen äntligen kom mensen! Nu kan man ju börja planera. Om en vecka ska jag börja testa äl och sen blir det insättning runt den 27e oktober! Hur går det för er andra?
    Jag längtar vill bara att tiden ska gå fort TÄNK OM det är våran tur nu?!

Vad skönt snart så ruvar du igen :) Har du bestämt dig hur du gör med Lutinus?

På onsdag ska jag till kliniken och göra vul för att se när det blir FET. Tror det blir kring den 21, men åh vad tiden går sakta. Hur går det för er andra?
  • FruA78
    A S E skrev 2016-10-07 13:02:58 följande:

Jag var o lämnade blodprov imorse. Vart uppringd ett par timmar senare o var tvungen att komma in på kontroll, då mina värden var skyhöga.

Över 20 äggblåsor på högersidan o minst lika mycket på vänster, så nu ska jag halvera dosen puregon över helgen sen blir det ett nytt ul på måndag. Är nära överstimulering så nu hoppas jag att det bromsar lite så jag slipper avbryta behandlingen!! :(

Hur har det gått för dig?
  • FruA78
    typjag skrev 2016-10-10 14:02:14 följande:

FruA78 jag har telefontid med läkaren imorgon så ska helt enkelt be om ett ultraljud innan insättningen - hoppas de går med på det men det kostar oss ändå 15000 för ett frysförsök på ca 10 minuters arbete från deras sida så ett ultraljud bör de faktiskt kunna fixa.......
    Jag tror jag ska köra med lutinus iaf från ägglossningen å fram till insättningen... kan ju inte skada....
    nu ska man bara få denna veckan att gå fort.... på nåt sätt...

Ja det tycker jag också att det borde ni kunna få. Jag har en orgelbunden ägglossning den kan diffa med en vecka så därför blir det vul och ägglossningsspruta. Progresteron ska jag börja med två dagar efter äl och bara 2 om dagen istället för 3 ggr. Om jag blir gravid ska jag fortsätta tills vecka 12 denna gång, förra gången slutade jag vid plus.
  • FruA78
    typjag skrev 2016-10-10 14:04:49 följande:
    ååh 21e är ju ännu mer snart - va härligt. men då är du en hel vecka före mig ju typ. tänk om det kanske är våran tur denna gången!!! kommer börja shoppa bebiskläder samma dag som det blir plus på stickan. Man hör ju om alla hemska missfallshistorier men jag vägrar tänka att det ens är en möjlighet. Blir det ett plus så måste det gå hela vägen....
    Ja det är snart :) Ja denna gång måste det gå.

Åh har köpt en massa bebiskläder, har varit gravid 3 gånger och som slutat med missfall i vecka 8-10. Men varje gång går jag och köper nåt litet vid plus för jag hoppas att den lilla ska stanna <3 Efter vul när jag sett hjärtat slå har jag köpt nåt mer. Men tyvärr så har det inte gått vägen. Fjärde gången gillt ;)
  • FruA78
    stajlish skrev 2016-10-10 18:00:55 följande:
    Hej!

Dig känner jag igen från tidigare trådar... nu kör vi igen alltså..
    NU måste de va vår tur! Snart FET för dig då? :)

Kram
    Hej känner igen dig med :) Ja nu är det verkligen våran tur.

Var på vul idag och det blir ovitrelle på nu på fredag och återföring nästa fredag.

Hur ligger du till nu? Kram
  • FruA78
    A S E skrev 2016-10-12 17:04:43 följande:

Hej! Varit på äp idag. Fy fasen vad ont det gjorde! Har aldrig fått så ont nån gång, under själva plocket.

Men har jättestora äggstockar nu så dom sa att det var därför.

Fick iaf ut 24 ägg. Ska ringa imorrn o höra hur många som blivit befruktade och som hamnar i frysen

Inom en vecka borde jag få en blödning sa dom sen ska jag ha en riktig mens efter det om några veckor, sen kan jag få göra en återföring. Ska även äta medicin i fem dagar mot överstimulering.

Hoppas ni har det bra där ute och att alla får ruva på guldägget!

Vad jobbigt att det gjorde så ont denna gång. Hoppas att du snart mår bättre. Blev överstimulerad förra försöket men det var först efter jag fick plus.

Jag håller tummarna också för all här i tråden <3
  • FruA78
    A S E skrev 2016-10-12 17:04:43 följande:

Hej! Varit på äp idag. Fy fasen vad ont det gjorde! Har aldrig fått så ont nån gång, under själva plocket.

Men har jättestora äggstockar nu så dom sa att det var därför.

Fick iaf ut 24 ägg. Ska ringa imorrn o höra hur många som blivit befruktade och som hamnar i frysen

Inom en vecka borde jag få en blödning sa dom sen ska jag ha en riktig mens efter det om några veckor, sen kan jag få göra en återföring. Ska även äta medicin i fem dagar mot överstimulering.

Hoppas ni har det bra där ute och att alla får ruva på guldägget!

Grattis förresten till 24 ägg hoppas att det blir många till frysen.
  • FruA78
    Muffins2017 skrev 2016-10-12 17:05:20 följande:

Tack för eran pepp! <3

Nu är det gjort i alla fall och allt såg bra ut. Så nu börjar ruvningen..

Vad härligt!

Grattis till ruvandet håller tummarna. När har du testdag?
  • FruA78
    typjag skrev 2016-10-18 10:28:09 följande:
    Hur har de gått för dej? Insättning snart?
    Nej tyvärr så blir det inget FET denna månad heller. Jag skulle ha återföring nu på fredag :( Jag gjorde endoskopi i torsdags och de såg att min tarm är inflammerad. Har haft problem med ibs över 1 år men den senaste månaden har jag haft massa blod i avföringen. Så de måste utreda om det är en tarmsjukdom. Fan för all denna väntan, var 6 månade sedan vårt senaste försök. Läkaren på kliniken ska ringa mig om en vecka får se vad hon säger. Men mest troligt blir det inget försök alls detta år. Om det är en tarmsjukdom så ska man inte bli gravid under ett skov, det ökar risken för missfall. Har redan haft 3 missfall så vågar inte försöka innan jag vet vad det är. Håller tummarna för dig nästa vecka och självklart alla ni andra som är på g <3
Svar på tråden IVF oktober 2016