• Kärleksbarn00

IVF oktober 2016

Hej! Nu är vi inne på vårt absolut sista landtingsförsök. Har 3 färsk och 1 FET i bagaget. Inget blev ens en antydan till ett +. Hoppet har dock ändå inte lämnat oss, drömmen om ett barn är så otrolig stark. <3

Imorgon har jag tid för FET. Det är bara det att jag är livrädd, vi har endast ett litet guldägg i frysen som måste klara sig för att det ska kunna bli av. 
    Har tyvärr inte de bästa erfarenheterna vid upptining. Dela gärna med er om ni har några:) 

Det är ett 5-dagars som ligger och väntar i frysen, mitt första 5dagars. Vi håller verkligen tummarna för det <3

• Kärleksbarn00
    FruA78 skrev 2016-10-06 11:41:07 följande:

Hur har det gått med återföringen? Var det ostimulerat?

Håller tummarna för er! Kommer att göra vårt första FET vecka 42-43 någon gång.

Hej! Ja vårt enda lilla guldägg klarade upptining. Så satte in det igår och hoppas det vill stanna och växa till sig i nio månader:)<3

Vi fick testdag på sambons födelsedag, så det hade ju varit perfekt <3
  • Kärleksbarn00
    FruA78 skrev 2016-10-06 11:41:07 följande:

Hur har det gått med återföringen? Var det ostimulerat?

Håller tummarna för er! Kommer att göra vårt första FET vecka 42-43 någon gång.

Ja det var ostimulerat med ett 5dagars. Första gången för mig. Någon som har erfarenheter kring stimulerat vs ostimulerat? För -nackdelar?
  • Kärleksbarn00
    FruA78 skrev 2016-10-06 15:11:12 följande:

Grattis till ruvningen. Hopppas på den finaste födelsedagspresenten :) När har du testdag?

Verkar vara så olika beroende vilken klinik man går på. Vi går på ivf kliniken stockholm, någon mer som går där?

Tack :) Jag har testdag 17/10. Alltså ruvardag 12. Men det är ju också ett fem dagars ägg och satte in det 7dagar efter Utslag på ÄL-Stickan :)

Enligt min cykel ska jag ha mens samma dag:/
  • Kärleksbarn00
    FruA78 skrev 2016-10-06 15:27:29 följande:

Hoppas på positivt test :) Okej har också en femdagars denna gång tillskillnad från förra gången då var det en tredagars.

Vad spännande:) håller tummarna för er:) visst känns det ändå lite mer hoppfullt med ett femdagars? När brukar ni sätta in ägget vid FET och testdag?
  • Kärleksbarn00
    FruA78 skrev 2016-10-06 15:41:34 följande:

Ja får hoppas att det inte blir missfall igen. Blev gravid sist med tredagars. Så skönt att göra något annorlunda, kommer även köra progesteron och blodförtunnande sprutor denna gång. Har haft tre missfall i rad, så hoppas att det hjälper nu. Känner mig hoppfull.

Jag vet inte det blir vårt första FET, men vid ET så har vi haft testdag ruvardag 18. Testade positivt ruvardag 14 en dag efter bim.

Oj, vad trist att höra. :( Men ni har alla möjlighet att lyckas denna gång. :) Blev du gravid med den "kullen" ägg du har i frusen nu?
  • Kärleksbarn00
    FruA78 skrev 2016-10-06 16:01:46 följande:

Tack så mycket! Ja nu är det andra förutsättningar :) Ska lyckas nu!

De två första missfallen blev vi gravida på egen hand. Den senaste graviditeten var från vårt första ivf-försök och de är "samma kull". Har 5 eskimåer i frysen från det försöket :)

Känns ju ändå väldigt lovande . Håller alla mina tummar ????????
  • Kärleksbarn00
    gammelpysen skrev 2016-10-12 17:55:58 följande:

Hur många här inne ruvar nu? ET i fredags, idag är väl i så fall dag 6 om man räknar med fredag som dag 1. Testdag om två veckor.... börjar bli spännande...

Jag ruvar nu. Insättning för en vecka sedan, så är på ruvardag 7. Hur många dagar var sitt ägg odlat? Jag ruvar en cystoblast. Har du några känningar? Första gången?
  • Kärleksbarn00
    Trollskogen12 skrev 2016-10-20 07:13:21 följande:

Vaknade tidigt idag och tog fram sista cb digital som finns kvar hemma. Och jag fick en plus! Hoppas denna gången kan gå hela vägen!

Stort grattis :)
Svar på tråden IVF oktober 2016