• A S E

IVF oktober 2016

Hej!

Vi ska oxå göra ivf nu i oktober.

Börjar med sprutor imorrn.

Har gjort tre försök (privat) för några år sedan med mitt ex. Resulterade inte med graviditet.

Nu ska jag och min man göra via landstinget i Västmanland.

Jag är 32 år och har både endometrios och pco.

• A S E

Tack typjag! :)

Vad använder ni för metoder? För några år sedan sprayade jag och använde sprutor. Nu ska jag tydligen börja med sprutor i fem dagar i samband med mens, sen verkar det vara nån mer spruta på dag fem? Jag fattar ingenting..

• A S E

Jag var o lämnade blodprov imorse. Vart uppringd ett par timmar senare o var tvungen att komma in på kontroll, då mina värden var skyhöga.

Över 20 äggblåsor på högersidan o minst lika mycket på vänster, så nu ska jag halvera dosen puregon över helgen sen blir det ett nytt ul på måndag. Är nära överstimulering så nu hoppas jag att det bromsar lite så jag slipper avbryta behandlingen!! :(

• A S E

Äggplock på onsdag! Men blir ingen återföring, då jag har alldeles för många äggblåsor och fortfarande höga värden, så alla (förhoppningsvis) befruktade ägg hamnar i frysen.

Är det nån av er som har erfarenhet av att göra så? Jag har alltid fått tillbaka två dagar efter äp!

• A S E

Går via landstinget Västmanland (västerås) och ska till Uppsala för äggplock.

Om man fryser ner alla ägg på en gång, när får man komma tillbaka för återföring då? Den här gången började jag med sprutor i samband med mens och tog min sista spruta igår (dag 7) och ägglossningsspruta ikväll. Min mens slutade för bara två dagar sen, så i en 'vanlig cykel' borde jag ha äl om typ en vecka o hade alltså kunnat göra ett frysförsök då. Men blir det samma när man har gjort såhär? Förlåt för dumma frågor! Men mina tidigare ivf:er har jag alltid kört med nässpray innan sprutor och alltid fått tillbaka en färsk återföring, även fast jag varit på gränsfall till överstimulering?

• A S E

Muffins2017 vilka eländiga tankar / hjärnspöken! Försök att inte oroa dej för mycket, läkarna vet vad dom håller på med :)

Vet att man kan bli helt jäkla knäpp när man är inne i ivf karusellen (been there done that) men den här gången ska jag FÖRSÖKA vara lugnare..

Allt kommer nog gå super imorrn så försök njut av resan till falun! Och jobbet kommer nog inte gå under för att du är borta. Förhoppningsvis kommer allt vara värt det!

• A S E

Hej! Varit på äp idag. Fy fasen vad ont det gjorde! Har aldrig fått så ont nån gång, under själva plocket.

Men har jättestora äggstockar nu så dom sa att det var därför.

Fick iaf ut 24 ägg. Ska ringa imorrn o höra hur många som blivit befruktade och som hamnar i frysen

Inom en vecka borde jag få en blödning sa dom sen ska jag ha en riktig mens efter det om några veckor, sen kan jag få göra en återföring. Ska även äta medicin i fem dagar mot överstimulering.

Hoppas ni har det bra där ute och att alla får ruva på guldägget!

• A S E

Ringde Uppsala idag för att fråga hur det gått för oss efter äp i onsdags. 11 som blivit normalt befruktade och celldelat sej fint. På måndag ska dom frysas in allihopa så nästa vecka får vi besked om antal och kvalitet! Är så jäkla glad att dom odlar i fem dagar istället för två, som jag bara varit med om att dom gjort förr. Nu hoppas vi på många bra eskimåer som klarar upptining när det är dags för det! :D

• A S E
    typjag skrev 2016-11-12 11:40:04 följande:

Officiell testdag idag!

Stort grattis!!
Svar på tråden IVF oktober 2016