• Muffins2017

IVF oktober 2016

Hej!

Jag och min man har en 4 åring sedan tidigare IVF och hade tänkt sätta igång med syskonförsök i höst men det blev uppskjutet pga väldigt oväntad spontan graviditet!

Som såklart dock blev MA i v 9 (jävligt ironiskt).

Har inte fått mens än efter missfallet men ska ändå få sätta in en blastocyst från 2012 så fort jag får ägglossning.

Så nu går jag och väntar.. har lite äl symptom men inte omslag på stickorna ännu. Hoppas det kommer snart!

Har våra 2 fina blastocyster i Falun.

• Muffins2017

Ja vi har 2 stycken så hoppas verkligen på att någon av dom ska funka!

Kul att du också börjar snart. Har du regelbunden cykel? I värsta fall kan det ju dröja flera veckor för mig eftersom min cykel kanske inte är regelbunden än efter missfall.

Läste föresten att du också är otålig och räknar ut bf osv även innan du ens blivit gravid. Känner igen mig själv i det..

• Muffins2017

Hjälp!

Tror ägglossning är på G här för har mycket symptom och stegring på lh testen även om det inte är ordentligt utslag ännu. Ringde och bokade snabb vul koll i morgon.

Nu blir jag lite nervös.. i så fall förmodligen återföring på torsdag el fredag nästa v :-O

• Muffins2017

Det känns så konstigt. Vet inte om jag är nervös eller ngt. Idag eftermiddag så åker hela familjen till Falun för att göra frysåterföring i morgon.

Känns overkligt.

Tänk om jag trots allt inte fått ngn

Ägglossning trots att det är bekräftat med vul. Kan man verkligen se det?

Tänk om återföring sker fel dag?

Hur jobbig kommer ruvningen vara?

Hur reagerar jag på negativt resultat?

Tänk om det blir positivt och missfall? (Igen..)

Känns ångestframkallande att vara borta från jobbet också och dom får problem för jag skulle jobbat helg.

Vill bara gå och dra täcket över mig..

• Muffins2017

Tack för eran pepp! <3

Nu är det gjort i alla fall och allt såg bra ut. Så nu börjar ruvningen..

• Muffins2017
    FruA78 skrev 2016-10-12 17:40:41 följande:

Vad härligt!

Grattis till ruvandet håller tummarna. När har du testdag?

Den 24e, men jag kommer aldrig kunna hålla mig.. testar senast om ngn vecka!
  • Muffins2017

Jag är på ruvardag 2, motsvarande äl + 7.

Håller med om att tiden verkligen kryper fram..

• Muffins2017

Jag är också jättedeppig. Motsvarande ÄL+10 och negativt tjuvtest. Orkar inte in i den här cirkusen igen..

Har en blastocyst kvar dock men allt känns just nu nattsvart ändå. Bara gråter.

• Muffins2017
    emzin skrev 2016-10-18 08:55:55 följande:

Muffins2017. Var det FET du gjort nu? I så fall fäster ägget först på ruvardag 6 och innan det är det inte möjligt att få ett plus. Så håller tummarna??

Ja det var FET, men det var ju en blastocyst så den är ju redan 5 dagar gammal.

Negativt idag också så har accepterat att det är kört och försöker planera för nästa och sista frysta blsstocysten.

Men tack ändå för stöd <3
  • Muffins2017
    gammelpysen skrev 2016-10-18 05:50:35 följande:

Tack.

Tog ett test i morse, negativt. Helt klart kört denna gång. Känns så jävla tråkigt och uppgivet.

Det är verkligen så pissigt.. kramar tillbaka!
  • Muffins2017
    lellisen skrev 2016-10-20 07:25:03 följande:

Grattis grattis trollskogen!!! VAD underbart!!! Någon mera som plussat senare än dag 7 med 2 dagars, behöver lite hopp eller hur ska jag tänka????

Jag fick helt negativt på ruvardag 7 med 2 dagars. Fick dock plus på kvällen.
  • Muffins2017

Jag ruvar inte, men känner så väl igen det du skriver. Det är en liten glad paus på ett par dagar sedan börjar oron..

Håller tummarna att det ska gå vägen i alla fall!

• Muffins2017
    typjag skrev 2016-11-04 07:20:27 följande:

Bild

Hurra!!! Hade det på känn konstigt nog (lätt att säga efteråt
  • Muffins2017
    typjag skrev 2016-11-04 10:09:19 följande:

Åh tack-. är så lycklig och chockad och började gråta mitt i spinningen imorse. kan det verkligen vara sant? Ska in till stan nu på lunchen å köpa en presentlåda, och så får sambon morgondagens test som en present till frukosten.. Inte sagt ngt till honom än

Åh vad kul!

Mitt tips är att köpa ett digitalt så han verkligen fattar. Det är ju så svagt i början och är man inte ordentligt insatt så är det risk att han missar vad det visar.
  • Muffins2017

Typjag: hoppas hoppas jag får komma med i den sen!

Ska göra FET på onsdag med vårat sista embryo..

• Muffins2017
    typjag skrev 2016-11-13 17:15:45 följande:

Åååh jag håller tummarna! Jag lyckades på vårt allra sista embryo också! 5dagars? Läkaren sa 50 procent eftersom de va en fin blasto. Hoppas på samma för dig!!!! Håll mig uppdaterad! Spenderat en vecka nykter i dubai nu, men som man njuter. Hoppas hoppas för dej

Tack, det låter hoppfullt <3

Ska hålla dig uppdaterad, återföring i övermorgon..

Hur är Dubai? Funderar på att åka ditt i slutet på vintern om återföringen lyckas ( annars måste vi ju ha pengarna till ivf..)

Vart är du? Bra ställe att va nykter på då alkohol inte finns överallt plus är dyr väl?
Svar på tråden IVF oktober 2016