• Snöflinga88

IVF oktober 2016

Hej hoppar med här

Är mitt uppe i vårt första IVF efter 4,5års försök utan något resultat, sökte hjälp för 2,5år sedan, vi blev hänvisade till en privatklinik för 2 år sedan pga för lång kö till landstinget.

Så efter att alla prover visa sig va normala, ytterligare försök på egen hand och ett år där vi körde letrozol varannan månad fick vi till slut börja med Gonal F 150IE 3/10 (dag 3). Blodprovet visa lite för bra så blev sänkt dos till 122,5IE och lägga till sprutan jag avskydde att ta???? Ultraljudet visa 10 äggblåsor strl 10-18mm, så det blev en sprutdag till och därefter ägglossningssprutan tisdag kväll. Äggplock va i torsdags, fick ut 9 ägg så de valde att köra ivf på 5 av äggen och 4 ägg blev de icsi på. Fick samtal igår om att 8 ägg befruktats så blev inbokad på tisdag (dag 5) för återföring. Håller tummarna för att de ska ha delat sig korrekt och inte stannat av.

• Snöflinga88

foscio: tack så mycket! Då ligger vi nästan lika tidsmässigt :)

När har du testdag? Tar du lutinus eller något annat?

Håller tummarna för att de bra för dig!

• Snöflinga88

Foscio: okej jo de är säkert mer pålitligt med blodprov... Jag ska göra vanligt test hemma.

Okej verkar skilja sig åt lite grann med medicinering utomlands mot Sverige, jag ska ta lutinus 3ggr per dag i 3 veckor. Jag har inte fått nå direktiv om sängliggandes men tänkt avstå träning närmsta vecka efter och minskat ner träningen till hälften efter de.

• Snöflinga88

Fått min mest lovade blastocyst insatt, fick en till frysen och två de ville odla vidare till imorgon för ev frysning. Fick 30/10 som testdag så nu är de bara att hålla tummarna.

• Snöflinga88

Får man olika antal ruvardagar innan det är dax för testdagen?

Jag fick olika information vid äggplocket respektive återföringen... (?)

Infon jag fick vid äggplocket (13/10) var att jag 2 dagar senare på eftermiddagen (15/10) skulle börja med lutinus och att testdagen skulle bli på morgonen (4/11) när jag hade en lutinus kvar av mina 3 veckor.

Men vi återföringen (5-dagars) så fick jag informationen att jag ska testa 30/10.

Räknar man återföringen som ruvardag 0, så blir de ju ruvardag 12 eller ruvardag 17 som testdag...

Vilket ska man gå på?

• Snöflinga88
    Trollskogen12 skrev 2016-10-25 22:35:46 följande:

Jag fick en lapp efter återföringen och där står när man ska testa. Jag hade också en 5 dagars och testdagen = ruvardag 12.

Tack :) då borde de inte va för tidigt att testa på söndag som de prata på vid återföringen, bara 4,5dagar kvar man ska stå ut utan att testa för tidigt...
Svar på tråden IVF oktober 2016