• Sussie11

IVF oktober 2016

Hej jag och min karl är på första IVF försöket och jag tar gonal f och orgalutran. Är det någon som upplever biverkningar?

• Sussie11

Jag har ET imorgon, hur länge ruvar man innan man testar? (Första ivf försöket)

• Sussie11
    komigennudå skrev 2016-10-12 17:18:06 följande:

Jag har opererat bort en äggledare pga utomkvedshavandeskap, och börjar ikväll med 1a sprutan gonal-f!!

Lycka till!
  • Sussie11
    lellisen skrev 2016-10-17 07:15:08 följande:

Hejsan hejsan!!! Här är en som gjort6 ivf för ca 3 år sedan sen tog vi uppehåll för kroppen behövde viiiiila. Nu tuvardag 4 på en 2 dagars. Har alltid fått 5 dagars tillbaka förr så nu får vi se. Har blivit gravid 2 gånger förr men blev missfall tidigt. Så nu hoppas vi, fick ut 12 fina ägg men bara bara två vart befruktade pga dåliga spermier. Så det vart ett tillbaka o det andra lilla ägget gick tillbaka så inget till frysen heller...känns sååå trist men hoppas hoppas på detta lilla i magen nu!! Någon som fått tillbaka ett tvådagars och lyckats??? Hur långt efter ET har ni testdag?? fick alltså tillbaka 13:e och har testdag 29:e tyckte det var lång tid. Så mensen hinner väl före OM det inte gått vägen! Lycka till alla andra kämpar <3

Hej, hoppas verkligen det går vägen! Jag hade oxå ET 13/10 på ett 3dagars (tror jag, är första ivf försöket, lite svårt att hänga med i alla dagar man räknar och hur man räknar) Jag har testdag 30/10.. tycker det kändes super länge...
  • Sussie11
    Foscio skrev 2016-10-17 08:57:39 följande:
    Ja håller med om att det är svårt att hänga med! Jag satte in 2st 2-dagars den 14e. Jag har sett att en del räknar dagen för ET som ruvardag1 medan andra räknar det som ruvardag0. Känns dock som att det voremest logiskt att insättningsdagen vore dag0. Så jag tror jag är på RD3. Det känns såååå mycket längre än så!

Jag gör också mitt första försök nu. Hur känns allt för dig?
    Jag räknar insättningsdagen som 0 så jag är på ruvardag 4. Håller med känns som det här har pågått hur läge som helst!! För mig känns allt lite ogreppbart.. har lite mensverkslikande känsla i magen men det har jag haft sen ET.. sen är jag super känslig på allt.. arg, ledsen, glad på en sekund...
    hur känns det för dig??
Svar på tråden IVF oktober 2016