• Trollskogen12

IVF oktober 2016

Hej! Jag började IVF behandling i maj och blev gravid med första ET. Fick missfall I slutet på augusti. Gjorde min första FET (naturlig cykel) i fredags och hoppas att det går bättre denna gången.

Jag är alltså på ruvardag-2 idag (äl+7). Har testdag den 26. Jag kommer säkerligen tjuvtesta nästa veckan, heehee

• Trollskogen12

Ruvardag 5 idag. Nästa Onsdag är testdagen. Tiden går så hemla segt. Har bestämt mig att tjuvtesta imorgon. Vill gärna ha en besked asap.

• Trollskogen12
    lellisen skrev 2016-10-20 05:55:36 följande:

Har en liten fråga, var så länge sedan jag gjorde detta så känner mig helt borta. När som tidigast i ruvningen kan man få plus?? Satte in ett tvådagars embryo och är på tuvardag 7 idag och inget plus, så nu kändes det kört??? Är det för tidigt eller ska det synas nu??? Någon som vet???

Förra behandlingen satt de in en 5 dagars och jag pulsade med spökstreck på ruvardag 5. Men alla är olika och alla graviditetstest är olika känsliga. så drar inte resultat förtidigt.
  • Trollskogen12

Vaknade tidigt idag och tog fram sista cb digital som finns kvar hemma. Och jag fick en plus! Hoppas denna gången kan gå hela vägen!

• Trollskogen12
    lellisen skrev 2016-10-20 11:45:07 följande:

Oj kan det ändras så snabbt som samma dag Muffins?  åhhh denna väntan. Men har ju massa mensvärk också så det känns ju hopplöst!! Gahhhh......Ser ju många som plussat dag 5-6 så man blir så snurrig på allt. 

Jag har mensvärk liknade värk från ruvardag1. Så det betyder ingenting. Jag har en 5 dagars och är på ruvardag 6 vilken motsvara ruvardag 9 i din fall. Så oroar dig inte.
  • Trollskogen12
    Snöflinga88 skrev 2016-10-25 18:54:19 följande:

Får man olika antal ruvardagar innan det är dax för testdagen?

Jag fick olika information vid äggplocket respektive återföringen... (?)

Infon jag fick vid äggplocket (13/10) var att jag 2 dagar senare på eftermiddagen (15/10) skulle börja med lutinus och att testdagen skulle bli på morgonen (4/11) när jag hade en lutinus kvar av mina 3 veckor.

Men vi återföringen (5-dagars) så fick jag informationen att jag ska testa 30/10.

Räknar man återföringen som ruvardag 0, så blir de ju ruvardag 12 eller ruvardag 17 som testdag...

Vilket ska man gå på?

Jag fick en lapp efter återföringen och där står när man ska testa. Jag hade också en 5 dagars och testdagen = ruvardag 12.
Svar på tråden IVF oktober 2016